friso standaard 2

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door love 8, 28 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. love 8

love 8 Bekend lid

16 jan 2009
    580
    0
    0
    wie van jullie gebruikt ook friso standaard nr 2 en heeft er ook zo last van dat de melk zo schuimt?
    als je niet goed schud dan komen er klontjes dus je moet wel goed schudden, waardoor en tot het laatst aan toe enorm veel schuim in de fles achterblijft.

2. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Ja dat hadden wij destijds ook. Even met een vork of mes roeren wil nog wel eens helpen. Overigens had onze dochter geen last van het schuim in de fles.
    Ik had het ook nog nagevraagd bij Friso en die zeiden dat het wel normaal was. (anders even je vraag aan de voedingsdeskundige hier op het forum stellen)

3. Bibiche79

Bibiche79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.364
    0
    0
    Ik schud ook nooit de fles maar gewoon met vork roeren. En ik heb nooit klontjes maar het schuimt wel een beetje.

4. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Yep, hadden wij ook. Daarom is hier toen snel Nutrilon in huis gekomen. Die klontert helemaal niet.

5. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ik heb nutrilon en dat kan ook schuimen hoor hahaha.
    Ach ze heeft er geen last van en vaak komt de schuim door haar eigen drinken

6. mamavansam

mamavansam Niet meer actief

Gewoon roeren met een vork. Nooit last gehad van schuim.

7. sanell

sanell Bekend lid

16 dec 2008
    628
    0
    0
    Hier ook Friso, en ja als je het schud dan heb je inderdaad veel schuim. Hier gebruiken we zo'n hele kleine garde en dat werkt perfect

8. adi

adi Niet meer actief

Friso schuimt inderdaad. Wij gebruiken Friso Comfort en die schuimt nog meer. Mijn kindjes vinden dat lekkerder dan bijv Nutrilon die niet schuimt maar meer lijkt op wit water (nr 2 in ieder geval).
    Als je kindje geen last van heeft is het geen probleem. En als die schuim in de fles achterblijft betekent niet dat de kleine iets heeft nagelaten. Want als je bijv 180/6 aanmaakt zie je in de fles 210cc voeding ipv 200cc. Komt door die schuim.

Ik zou trouwens nooit van Friso afwillen (hopelijk kindjes wel straks ;)). Vindt het echt veel lekkerder ruiken en uitzien dan bijv Nutrilon (stinkende waterige brei)

9. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Hier nooit last van klontjes of veel schuim.

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Het schuimt veel minder als je het aanmaakt met wat minder water dat veel warmer is, het goed doorroert met een vork en er dan voldoende koud water bij doet.

11. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik gebruik al 11 maanden en 1 week friso en nog nooit last eme gehad ben er zeer goed over te spreken.

12. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    je moet eerst zijwaarts schudden ( beetje wiebelen met de fles zeg maar )tot de melkpoeder in het water zit en dan pas gewoon rechtop schudden dan gaat het vanzelf.

Deel Deze Pagina