Nou ik kreeg gisteren dus uiteraard commentaar van het cb omdat mijn dametje nog 4 flessen krijgt. Ik vind het dan altijd leuk om in discussie te gaan he en zo ook deze keer. Uiteindelijk kon ze niet anders dan toegeven dat het niet zo simpel werkt als dat ze zelf zegd, vooral niet als de boterham er nog niet lekker in wil. Eenmaal thuis ging de boterham ineens wel helemaal op maar ja toch nog wel een fles van 120 cc die ze dan wil hebben. Tja nou ja zal ooit wel komen hoor maar ik laat haar toch echt niet liggen gillen om een fles.
Ach, laat ze maar l*llen hoor. Het lijkt me onzin dat ze te veel melk kan krijgen zolang je onder het maximum van schepjes zit, zeg maar. Dit soort dingen gaan vaak ofwel heel plotseling, dat ze ineens wel brood gaat eten en minder melk wil bijvoorbeeld, of juist heel geleidelijk aan steeds meer vast voedsel eten en minder behoefte hebben aan melk. Hier ook sinds een week of twee denk ik 3 flessen. Of 3 melkvoedingen moet ik zeggen want ze krijgt dit: (tijden variëren natuurlijk) 7.30 uur pap 200cc melk + 7 schepjes Bambix 10.30 uur fruit, tussen 150 en 200 gram zelfgemaakt 13.00 uur boterham met boter gaat op en thee om te oefenen en fles daarna van 200cc meestal ook wel op 15.00 uur bakje yoghurt als tussendoortje en misschien een stukje soepstengel en thee of diksap heeeeel dun aangelengd 18.00 uur warm eten, zo'n 150 tot 200 gram zelfgemaakt 21.00 uur laatste fles, drinkt ze tussen de 100 en 200cc Gaat tot nu toe prima, soms wel wat tobben met avondeten dat ze er niet zo veel zin in heeft maar dit gaat de laatste dagen juist weer héél goed. Ze geeft alles zelf aan, ik heb, behalve vast voedsel introduceren, er niks voor hoeven 'doen'...
Oh ik trek me er ook niets van aan hoor. Ze kreeg 4 flessen van 180+6 dus dat kan niet teveel zijn. Ik zou wel pap willen geven in de ochtend maar dat wil ze niet drinken of eten dus dat wordt dan al weer moeilijker. Vanmiddag eens kijken hoe het met brood eten gaat en als dat goed gaat misschien op het kdv eens vragen of ze willen kijken of ze het kunnen redden op een cracker in de middag. En zo niet, dan is ze er nog niet aan toe.
Iemand had voor mij de tip om het brood op een lepeltje met thee aan te bieden zodat het niet zo'n droge hap is. Meestal vindt Mini het halverwege de boterham wel een beetje droog worden en dan doe ik het zo. Dan eet ze heel smakelijk haar broodje! (en klokt er vervolgens alsnog een fles van 200cc achteraan hoor, hihi)
hahahaha ook een hongerlapje dus. Vind ik trouwens wel een hele goede tip. Die ga ik zo eens proberen. Thanks
mijn zoontje is 6,5 maand en het is me dus nu 2 dagen gelukt met 3 flessen ipv 4 zn schema 8.00 210 met bambix groeiontbijt 10.30 fruithapje 12.00 boterham (om te oefenen maar gaat nog niet zo goed) 12.30 fles 210 en dan middagdutje 14.30 diksap en liga 16.00 groentehapje en toetje 18.30 in badje 19.00 fles 210 cc en rijstebloem en dan om 20.00 slapen