hier ons verhaal over nutriton wij zijn hier mee begonnen omdat onze zoon veel ging spugen op de verpakking staat dat je er 3 a 4 schepjes bij de fles voeding bij moet geven aan het begin ging dit dus goed minder spugen alleen nog maar mondjes wij blij maar na 2 dagen kon hij niet meer poepen en heeft hij zelfs in het ziekenhuis gelegen en volgens het ziekenhuis mag je niet meer dan 1 schepje geven dit is een grote fout van nutriton onze zoon heeft nu dus nog steeds veel pijn hij is morgen pas een maand en nu al laxeer middel van ziekenhuis omdat hij nog niet kan poepen iemand dit ook mee gemaakt ben op zoek naar mensen die dit ook mee hebben gemaakt of andere klachten tegen nutriton? laat het me weten groetjes dani
Vervelend dat je kleintje er zo'n last van heeft. Hier krijgt onze dochter al tijden Nutriton, meerdere schepjes per fles op aanraden van de kinderarts in het ziekenhuis. Nooit is er iets over gezegd dat er maar 1 schepje in zou mogen, als dat het geval is kun je er net zo goed niks in doen want dan verdikt het niet eens. Wel moeten we haar af en toe helpen met de ontlasting maar dit is al vanaf haar geboorte, ook toen ze nog geen Nutriton kreeg. wat wij doen is als ze een dag niet heeft gepoept een klein beetje roosvicee laxo in een fles en vaak is dat al voldoende en gaat het weer een week of twee goed.
Vervelend zeg! Ik doe per fles van 200cc meestal 5 schepjes nutriton. Mijn jochie heeft hiervan nog nooit last gehad en heeft erg dunne ontlasting. volgens mij zijn er zelfs mensen die wel 8 schepjes of meer in het flesje doen zonder problemen. Kan me niet voorstellen dat 1 schepjes nutriton uberhaupt zou helpen bij spugende baby's want dan blijft de voeding superdun.
Sorry, hier werkt de nutriton prima. Ik doe 3 schepjes per fles 180 cc. Ik gebruik het ook in de fruitmoes, toetje etc. Want onze dochter spuugt bijna alles anders terug. Heb wel nutrilon omneo een tijdje gebruikt ivm wat moeilijke stoelgang.
Gebruik hier al een tijdje Nutriton en nog nooit problemen gehad.. Hij krijgt 4 schepjes per 180+6 (200cc).. 1 schepje lijkt mij niet werken.. Het gaat er gewoon om dat de voeding dikker word zodat het minder snel weer terug komt.. op het pak staat 2 tot 4 schepjes.. Nutriton staat verder goed bekend dus vind het een rare reactie van het ziekenhuis.. Heeft hij het al eerder gehad? Niet poepen? want een kindje hoeft niet elke dag te poepen.. L. poept hier maar eens in de 2 a 3 dagen..
Ik gebruik het ook tegen spugen. Door de afgekolfde melk, 2 a 3 schepjes door 230 cc. Soms duurt zijn ontlasting langer al sinds geboorte, maar met wat water of thee tussendoor 30 a 40cc is het vaak al opgelost.
Wat een raar verhaal zeg! Onze kleine kreeg eerst Nutrilon AR maar raakte daar verstopt van. Toen overgestapt naar Nutrilon Standaard met 5,5 schepje Nutriton op 200 cc en dit gaat prima, meteen weer dunne ontlasting zoals babyontlasting eruit hoort te zien. Het kan natuurlijk zijn dat de darmen van jullie kindje zo op de Nutriton reageert maar ik denk eerder dat het ziekenhuis een fout heeft gemaakt door die uitspraak te doen over Nutriton, dat er maar 1 schepje in mag. Er zijn hele volksstammen kindjes die gewoon de hoeveelheid krijgen die op het pak staat en daar is niets mee aan de hand. Er wordt juist vaker gezegd dat de ontlasting dunner wordt van Nutriton. Vervelend voor jullie dat jullie kindje zo verstopt raakte en ook zielig. Hopelijk gaat het snel weer beter.
Welk schepje gebruik je? Ik kwam er pas na een tijdje achter dat er bij het pak van Nutriton een schepje bijzat die veel kleiner is dan het schepje dat bij de normale voeding zit. Ik vond het al zo raar dat iedereen er zoveel scheppen in deed.
Mijn dochter krijgt ook obstipatie door de Nutriton. Vaak krijgen kindjes door de Nutriton juist diarree. Voor de obstipatie kun je eventueel wat lactulose doen (zou wel even overleggen met arts), vrij verkrijgbaar bij apotheek. 1 schepje door de voeding?? Op welke hoeveelheid bedoel je dan? Met 1 schepje op een fles van 200 merk ik echt helemaal geen verschil.
Wat naar voor je kindje! Hier moesten we echt 8 scheppen in een fles van 200ml doen, maar Joey heeft altijd goed zijn ontlasting kwijt gekunt!
Hier gebruiken we het ook, nog niet zo lang, maar het lijkt wel te werken. Als je er veel te veel in gooit (bv. met het schepje van de Nutrilon) dan wordt het toch vanzelf zo dik dat het nooit meer door de speen uit de fles wil? Ik heb nog een ander vraagje: waar bewaren jullie de Nutriton in? Dat pak is best slap (nl. karton) en al gauw komt het spul uit de onderkant zetten. Eén keer op het natte aanrecht en je bent ook de pineut...
Towser, wij hadden doosjes gekocht bij Ikea. 3 voor 2 euro ofzo? iig kon er 1 heel pak in een doosje. Met minder dan 8 schepjes was het gewoon niet dik genoeg voor onze Joey.
Dat is geen fout van Nutriton hoor. Kinderen kunnen reageren op nutriton. Veel kinderen krijgen er heel dunne ontlasting van (daarom wordt het ook wel aan slechte poepertjes gegeven) en sommige kinderen raken er verstopt van zoals jouw kindje. De dosering van nutriton verschilt van kind tot kind. Wat op de verpakking staat werkt voor de meeste kinderen, maar er zijn ook kinderen die per fles MEER nodig hebben om niet te spugen! Dat 1 schepje genoeg is geldt dus alleen voor jouw kind. Maar als dat niet helpt bij het spugen, kan het nut hebben op zoek te gaan naar een ander verdikkingsmiddel. In Belgie kun je Gelilact kopen, dat werkt voor kinderen die niet tegen nutriton kunnen. Of je koopt voeding voor spugertjes.
@TOWSER In een gewoon schepje van Nutrilon voeding gaan ca. 4 schepjes Nutriton. Ons zoontje krijgt 6 schepje Nutriton door 200 ml melk en het gaat dus een stuk sneller als je het voedingsschepje gebruikt anders blijf je scheppen met 5 voedingen op een dag (wellicht een tip voor anderen. Ik bewaar de Nutriton in een lege verpakking voeding zodat je het schepje nauwkeurig kunt afstrijken.
Ik doe het in een "reisdoosje" voor de voeding. De gekleurde bakjes is voor de voeding en een wit bakje voor de Nutriton. Ook handig voor het kdv, vergissen ze zich niet in wat de voeding en wat de nutriton is.
Je hoeft het niet apart te doen, je kunt de voeding en de Nutriton gewoon samen in een bakje in een voedingstoren doen dus dat lijkt me juist niet zo handig.