mijn dochter is elke nacht wakker

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door laura, 24 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. laura

    laura Actief lid

    6 nov 2005
    207
    0
    0
    taxixhauffeusse
    hoogeveen
    heb ff een vraagje

    mijn dochter van 9,5 maand is elke nacht wakker en wil dan niet meer slapen als ik haar om 7 uur op bed leg is alles goed en dan wordt ze rond 3 a 4 uur wakker en dan krijst ze alles bij elkaar ze wil niet eerder meer slape als ze niet bij me ligt slaap nu veel op de bank met haar of op het logeerbed misschien dat ik haar daar mee verwend heb ik weet t niet

    maar ja ik ga er nu zelf aan onderdoor door die slapeloze nachten en weet echt niet meer wat ik moet doen

    weet ook niet waar ze last van heeft want als ik haar er uit haal en troost is ze zo stil en als ik dr weer in bedje leg huilt ze weer maar als ik haar bij mij neer leg slaapt ze verder zonder te huilen

    hoop dat je me kan helpen


    groetjes een onzekere moeder
     
  2. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Probeer je dochter weer aan te leren dat ze in haar eigen bedje in slaap valt. Dit zal zeker niet vanzelf gaan en de nodige consequentie en tijd vergen. Maar afleren gaat meestal makkelijker dan aanleren. Waarschijnlijk weet je dochter dat als ze nu gaat huilen snachts...mama komt me vanzelf wel halen. Dit moet je proberen te gaan doorbreken.
    Als ze nu snachts wakker wordt, ga er naar toe maar laat haar in bed liggen. Geef d'r een aai over de bol (zonder oogcontact te maken) en loop weer weg. Hoogstwaarschijnlijk neemt ze hier geen genoegen mee en zet ze het op een krijsen. nu is het jouw taak (en die van je partner) om vol te houden. Ga na 10 minuten terug en herhaal dit. Ze zal vanzelf dan weer in slaap vallen. Bedenk wel dat dit zo maar een uur of langer kan duren. Maar als je haar er weer uit haalt moet je weer van voor af aan beginnen.
    Je zult merken dat de tijd steeds korter gaat worden totdat ze vanzelf weer in slaap valt.

    Belangrijk hierbij is consequentie. Als je zoiets wilt toepassen moet je er wel voor de volle 100% achter staan.

    Veel succes.

    Ilja
     

Deel Deze Pagina