Ik ga rond 16.00 uur naar huisartspost en ik denk dat de dokter het open zal snijden omdat de aambei zo groot als een walnoot is geworden, Ik heb met een spiegeltje gekeken en zag het al tussenuit steken dus het is een enorm groot en zelfs 2 wanneer de baby eruit zal persen dan zit het heel dichtbij dus ik wil er zo snel mogelijk vanaf dan dat ik nog erger aambeien krijgt, bij de bevalling zullen er aambeien onstaan dat is normaal maar nu al zo groot aambei en niet kunnen slapen of lopen staan omdat het erg zeer doet bij iedere beweging vind ik niet normaal. Als het open gesneden word hoe lang duurt de genezing en doen ze dit met verdoving? meiden met ervaring graag reactie, Groetjes, Orchidee
Heb net ook op je andere berichtje gereageerden zie nu dat die van jou ook mega is. Ik kan nu ook al niet meer lopen, zitten , omdraaien in bed. Het enige dat enigsins comfortabel is is op mijn zij liggen maar als ik te lang op mijn zij lig gaat mijn heup branden en moet ik toch omdraaien. heb begrepen dat ze een aambei niet zomaar opensnijden en dat de kans groot is dat ie net zo hard weer terugkomt. mijn vk heeft ooit iemand op laten nemen en zij kreeg in het ziekenhuis ook alleen maar neusspray, paracetamol en een zalfje om te smeren. ben bang dat we gewoon pechvogels zijn. probeer wel je ontlasting breiìg te houden en niet te veel te persen. sterkte meid van een lotgenoot
ze snijden volgens mij alleen een aambei open als er trombose inzit. En dat reteveel pijn. Echt gekmakend. Ik weet niet of dat bij jou ook het geval is. Dat wondje is zo dicht hoor. Is maar een klein sneetje weet ik helaas uit ervaring.
Ik ken iemand die vorige week geopereerd geweest is aan aambeien. Woensdag operatie en zaterdag weer naar huis. 4 weken arbeidsongeschikt en kermt nu (anderhalve week na operatie) nog van de pijn. Maar ik vermoed dat deze aambeien wel heel erg groot waren. In het ziekenhuis vertelden ze dat ze het nog nooit zo erg gezien hadden.
Ik ben naar huisartspost gegaan, en de dokter heeft naar de aambei gekeken en zei dat het bloed uitstolsel is en open ging snijden, ik heb voor verdoving gevraagd en dat had zei niet dus heeft ze mij naar de ehbo ziekenhuis doorverwijst om met verdoving aambei open te snijden. Dus naar de ehbo gegaan de dokter die bij ehbo aanwezig was heeft er ook naar gegekeken en zei dat ze hier in ziekenhuis niet meer doen open snijden maar zalfje meegeven. Ik vroeg om de reden ze zei als we het open snijden dan heb je een dag rust maar komt de volgende dag weer terug de grote aambei en ten tweede je hebt dan een wondje en kans is groot dat die infectie kan oplopen omdat het op een plaats is waar veel bacterie aanwezig is. Zij heeft mij een creme gegeven die de bloedvaten verkrimpen, en een medecijn tegen de pijn het is bijna hetzelfde als morfine plus poeder om stoelgang soepel te houden.... Ik mag over een week terug komen voor controle, de dokter heeft aangegeven als het na de bevalling zoiets had dan hadden we je meteen onder narcose gezet en geopareerd maar nu kunnen we niks doen omdat je baby gevaar kan lopen.. Ik heb 2 paracitamol ingenomen het gaat nu iets beter en neusspray over de aambei gedaan, dalijk nog effe curonal insmeren ik ga alles uitproberen en kijken wat het beste geneest.... Maar een bloed uitstolsel kan dit genezen of blijft die voor altijd dik en hard?
Allereerst beterschap! Ik had bij mijn vorige zwangerschap ook een flinke aambei en een fissuur (scheurtje in de anus), verschrikkelijk! Bij mij is de aambei wel weggegaan inclusief stolsels, dus het kan wel! Blijven smeren en zorgen dat de ontlasting "dun" blijft!
@ orchidee, bloeden jou aambeien ook of zijn ze nog dicht? ik ben nl benieuwd of je als ze bloeden de neusspray zoutoplossing gewoon kan gebruiken?
Ik gebruik al sinds gisteren otrivin en de aambei is heel klein beetje zachter geworden het heeft niet gebloed tot nu toe, om de 1-2 uur doe ik otrivin erop sprayen en dan corunol creme en soms smeer ik ook vasaline lidione verdoving werkent creme. Om de 5-6 uur neem ik 1 paracitamol dat helpt ook een beetje ik ga ook 1-2 keer per dag koud lauw stroment water erop houden zo 1-3 minuten dat zal zeker ook helpen maar ben dat ik daardoor ziek kan worden of zal ik groot bak beetje koud water vullen en in gaan zitten.... Ik heb nog 6 weken en hoop dat die stolsel weg gaat en blijft slinken en met de bevalling gaat het weer opzwellen dat is normaal maar na de bevalling gaan ze zeker weg omdat er geen druk meer is van de baby en de ontlasting zacht houden. Ik vind het echt verschrikkelijk soms lopen de tranen van mijn ogen zo pijn doet het vooral bij liggen de kringspier trekt automatisch samen en jeetje dat doet echt zeer word er middennacht wakker van, maar gisteren heb ik goed geslapen.. Ze zeggen dubbel paracitamol inemen slecht voor de baby is klopt dat nu neem ik het om de 5-6 uur eentje.. Zwendel mijn aambeien bloeden niet maar wanneer ik de otrivin erop doe sprayen dan prikkelt het beetje doet zeer maar na paar min. gaat het weg, bij een bloedende aambei zal het gaan branden vraag aan de huisarts.
Je kan overigens rustig koelen hoor, daar word je niet ziek van (Ik begreep in ieder geval uit je berichtje dat je daar bang voor was? Sorry als ik dat verkeerd heb begrepen!)
Ik leef met je mee meid,weet wat je voelt,die pijn gaat echt naar je hart.Soms denk ik dat de pijn van een bevalling beter te doen is dan de aambeien pijn. Heb je dit altijd al,of eerste keer? Ik heb zetpillen gebruikt die je alleen uit Marokko kan kopen,en sindsdien nooit meer last van gehad,ik had van alles geprobeerd,niks hielp,totdat ik die zetpillen kreeg van een dame van een ander forum. Jij hebt er nog maar 1 ik had er echt een bos hahahahaha nu kan ik wel lachen,maar eerst was het huilen huilen,zelfs geluid kon ik niet tegen,zo erg was het.
Het is voor eerste keer dat ik het voor mijn bevalling krijgt, ik heb er 2 ik zit te denken hoe ik moet gaan bevallen met deze aambeien ik zal zeker automatisch niet gaan persen want anders word het nog erger, of ze moeten de ruggenprik tot eind aan laten staan zodat ik niets van die shit aambeien kan voelen... Eerst was ik bang voor de bevalling en nu komt dit ook erbij ik weet mij geen raad hoe ik eruit moet komen van mij laat die keizersnee maar komen dan met een tros aambeien niet kunnen lopen... Ik heb nog 6 weken en hoop dat het dan wat beter gaat maar hoe lang duurt het voordat de zwelling afneemt 1 week of 2 ? ik doe er regelmatig washandje met ijsklontjes er tegen.... Moedervan had jij de aambeien voor de bevalling of ernaa ik had bij de eerste kindje na de bevalling dat viel mee, ik had wel pijn maar binnen paar weken was het helemaal weg. Maar nu voor de bevalling ik moet niet denken om zo de bevalling in te gaan, Maar na de bevalling wanneer er verdoving word gegeven bijvoorbeeld in te hechten kunnen ze dan ook meteen de aambeien open snijden zodat ik beetje rust kan krijgen..
Aambeien opensnijden doen ze volgens mij echt liever niet, omdat dit alleen maar meer risico's heeft (infectie). Dus zorg dat je nu goed koelt en insmeert met zalf, zodat ze kunnen slinken. Verder ook echt goed op je voeding letten, want je wil die aambeien natuurlijk echt ontzien niet. Dus veeeel vezels, zo nodig ook lactulose ofzo, als je ontlasting maar makkelijk gaat en je gewoon niet hoeft te persen op de wc. Ga bij aandrang ook echt meteen naar de wc, niet ophouden omdat je bang bent voor de pijn van de aambeien bijvoorbeeld; als je het ophoudt, wordt het alleen maar erger. En keizersnede... tja, daarna kan je ook niet meteen lopen he? Reken maar niet dat herstellen van een flinke buikoperatie sneller gaat dan het genezen van aambeien
moedervan6 hoe heten die zetpillen? wat je het beste kunt doen is een koud washandje er tegenaan houden .. dat helpt om de aambei te laten slinken.. of spoelen met koud water.. ontlasting soepel houden.. en curanol zalf smeren icm curanol pillen.. meestal trekt t na een weekje na de bevalling weg.. maar zo aan het eind van de zwangerschap heb ik geen idee.. omdat er natuurlijk heel veel druk op de onderkant nu zit.. sterkte ermee!
hoi hoi, noou wees maar blij dat ze er niets aan gedaan hebben..ik heb ze in april dit jaar laten weghalen..nou noooooit meer.. had een grote en een aantal skintags (overblijfselen van de aambeien). dat doet me toch zeer dat wil je niet weten heb er zeker 4 weken goed pijn aangehad..en dan zal je naar de wc moeten...nou ik ging door een hel..vreslijk gewoon...ik zal het ook iedereen afraden.. plus dat ze mijn sluitspier deels hebben ingeknipt zodat de aambeien niet zo snel meer terugkomen( dat doen ze tegenwoordig dus standaard bij deze operatie) en ik dus half incontinent ben geworden...bah.. xxxxxx
Ik moet ook og 6 weken en hoop dat ze snel minder worden. Moet zeggen dat vandaag wel erg pijnlijk was maar beter te verdragen dan de afgelopen dagen. Denk dat toch door het blijven bloeden dat ie toch wat in spanning afneemt. Ik blijf ook goed koelen en let zeker op mijn voeding. wordt nog wat de komende dagen, ik kan haast niet lopen en mijn man wordt morgen aan zijn rechterpols geopereerd en is echt zo rechtshandig als maar kan. ben benieuwd kan nog lachen worden met ons. ach we zien wel
Zwendel, Bij mij is het vandaag ook begonnen met bloeden hopelijk word de druk minder hierdoor of heeft het niets mee te maken, ik heb curonal creme en tabletten vandaag via post gekregen morgen ga ik met de tabletten beginnen... Ik heb het gevoel dat die tromboseerde aambei moeilijk weg zal gaan het is nu 3 dagen en ik ben continu bezig met creme en otrivin... Nu bloed mijn aambei kan ik nog otrivin erop sprayen ene kant wil ik het doen andere kant ben ik bang dat het hevig zal gaan branden... En wanneer een aambeien gaan bloeden is dit een goed teken voor genezing en dat de zwelling minder word?
Hier had ik een paar weken geleden een vrij grote, ik denk 2 cm. Hier hielp de Otrivin in combi met curanol zalf + tabletten ook goed. Na 2 dagen was de ergste zwelling weg en ook de meeste pijn. Inmiddels is ie vrij klein volgens mij maar doe er nu ook weinig aan omdat ik er verder geen last meer van heb.
bij mij blijft ie licht bloeden maar blijft wel net zo groot alleen lijkt het wel dat de spanning eraf gaat. vandaag voor het eerst ook weer een beetje kunnen zitten en moet zeggen dat dat echt een verademing is. Ik heb het nog steeds niet aangedurft om otrivin erop te spuiten maar heb besloten het morgen toch te wagen maar dan vlak voordat ik ga douchen. Als het dan echt zeer doet kan ik het er gelijk weer vanaf spoelen. Hoop dat bij jou de pijn ook wat afneemt nu het is gaan bloeden en hoop dat ie bij jou wel kleiner wordt.
Nou het is zo dat de bloeding toch vanuit binnen anus is gekomen, dus ik heb ook inwendig aambeien, ik smeer al 3 dagen continu curonal en otrivin regelmatig en ik kan eindelijk redelijk goed lopen en zitten gaat nu ook weer beter dan 3 dagen terug was het echt een hel ik had echt veel pijn... Maar vandaag was ik om 04.00 uur wakker geworden van de pijn dus een paracitamol ingenomen en het ging weer redelijk, morgen ga ik met de corunal tabletten beginnen om inwendig aambeien de spanning weg te krijgen. Meid ik heb vandaag bloeding gehad en ik heb toch otrivin erop gesprayt niks van gevoeld doe het want ik vind dat spul super werkt, de pijn is al iets minder ik kan meer bewegen alleen bij zitten en opstaan doet het iets zeer maar voor de rest valt het mee. Ik had zelfs pijn bij staan als ik even stil sta en ik ga bewegen man wat deed dat zeer maar nu gelukkig niet meer maar ik denk trombose in aambei niet weg zal gaan want ik voel die zakje met bloed gevuld en het is hard.... Ik heb bij de grote aambei niet veel pijn juist bij de kleine aambei zit aan de rand van de anus, en er zit ook nog flapje bij dus ik denk dat het bij de bevalling nog een extra erbij zal komen hopen van niet.. Ik heb ook van de ziekenhuis zakjes poeder meegekregen om de ontlasting zacht te houden, Wendel vraag aan je huisarts of je ook geen zakjes ( ik weet momenteel niet hoe die medecijn heet) kan krijgen om je ontslasting tot bevalling zacht te houden zodat de aambeien de rust krijgen om iets te verkrimpen..
Das nou juist het stomme ik heb al vanaf een week of 12 geen harde ontlasting meer gehad. Is sinds die tijd altijd breiig en hoef ook niet hard te persen. echt nauwelijks te persen dus de vk vond het al raar dat de aambeien er toch waren. Ik heb wel de pillen van curanol besteld want die zorgen er ook voor dat d ontlasting breiig blijft. Morgenochtend ga ik toch vroeg douchen dus dan ga ik gelijk de otrivin proberen. hoop dat het dan net als bij jou geen pijn doet