hoelang blijft voedsel in de maag??

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Amfy, 14 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amfy

Amfy Niet meer actief

het staat hier boven al . hoelang blijft voedsel in de maag.
    iemand een zinnig antwoord? op google krijg ik ook verschillende antwoorden.

de rede dat ik dit vraag is dat ik ziek ben en net heb overgegeven maar daar zat dus ook het eten van gister bij???:$:)

2. Jel

Jel Niet meer actief

Ik weet sowieso dat het eten 24 uur rondmaalt door je lichaam totdat het ontlasting word (geleerd met biologie) maar hoelang het dan in je maag blijft zitten: ik denk niet echt lang, een paar uur of zo...

Misschien is het eten van gister gewoon niet goed gevallen en ben je daar zo misselijk van geweest dat het niet wilde zakken. Nou sterkte...

3. Amfy

Amfy Niet meer actief

dat zou ook kunnen dat ik daar zo beroerd van ben geweest maar ja wat verklaard die diaree en buikpijn dan?

4. Veronique79

Veronique79 Niet meer actief

normaal gesproken is na 3 a 4 uur niet eten je maag helemaal leeg. Dus als je eten van gisteren hebt overgegeven, is het feit dat het niet doorgegaan is naar je darmen, de reden dat je hebt moeten overgeven (snap je hem nog?).

5. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Heerlijk, ik zit net een snack te nemen tijdens het lezen...
    Ik dacht dat het ongeveer 8 uurtjes was?

6. SDonya

SDonya Niet meer actief

ik had gisteren ochtend precies de zelfde klachten later in de middag werd het buikgriep! het heerst heel erg op het moment.. beterschap!

7. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Ligt er ook aan wat je eet.

Fruit is heel snel weg, ik geloof al met 15 min-30 min.

Maar als jij een lekkere biefstuk hebt gegeten zal het veel langer duren.

8. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    god amf, was het zo herkenbaar dan?:D beterschap!

9. Buikgriep heerst idd nogal, gemiddeld blijft voedsel 3 uur in de maag, maar kan langer zijn door omstandigheden. Als het bijvoorbeeld vet is of de twaalfvingerige darm het tegenhoudt, wat vaak is als je ziek bent of het teveel bacteriën of schadelijke stoffen bevat.
    Beterschap!!

10. tulip

tulip Niet meer actief

lekker weer hoor amfy;) maar ik zou het eigenlijk ook niet weten, beterschap.

11. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Bij mij op het moment kort haha.. Heb ook buikgriep. Gisteren om 17.00 gegeten en vannacht om 5 uur kwam er nog lasagne en tomaatjes uit.

12. Elmo

Elmo Niet meer actief

Verplaatst naar: gezondheid.
    Elmo

13. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Hier ook niet altijd 24 uur.

Wel eens gehad dat we bij het avondeten mais hadden, en ik 's avonds naar de wc ging en het al in de wc lag.. Dus eten rond 6 uur 's avonds en 4-5 uur later naar de wc.

14. Amfy

Amfy Niet meer actief

nou er zat mais bij en dat hadden we gister :)

Deel Deze Pagina