Wanneer aan je kind vertellen dat je zwanger bent?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door liefde1978, 30 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. angel1990

angel1990 Actief lid

29 dec 2013
    142
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh hoe lief!! Dat het "haar" baby is :)
    Veel plezier morgen.. ben erg benieuwd hoe je broers gaan reageren als hun nichtje het verteld!

Hier heeft M een schroeffie (navel)
    Hier heeft manlief een schroeffie (navel)
    Hier heeft mama geen schroeffie (navel) want mama heeft baby in de buik haha :p

Ik las in dit topic ook iets over een kalender.. ik denk dat wij ook zoiets gaan doen! Lijkt me goed voor onze dochter..

2. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    wij toen we het vrienden ook vertelden, dus dat was vorige week, maar hij heeft nu al wel paar x gevraagd of de baby al bijna klaar was gegroeid en eruit mocht whahaha, dus word lang half jaar idd :)

3. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    oh, en de eerste reactie "woehoe, een baby, dat vind ik leuk, dan kan ik samen met de baby Ipadden" ............. whahahahaha

4. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.274
    10.990
    113
    Ze was mee naar de termijnecho en we hebben het wel genoemd, maar pas sinds mijn buik groot is dringt het een beetje door. De baby krijgt aaien en kusjes en wordt gewassen als we samen douchen. Voor trapjes voelen heeft ze nog geen geduld. De poppen krijgen flesjes en moeten luiers om. Ze is nu 22 mnd, was anderhalf bij termijnecho.

5. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hier willen wij het pas vertellen na een goede echo, onze dochter is 5 en begrijpt het hartstikke goed, ze vraagt geregeld om een broertje of zusje. Bij mijn vorige zwangerschap hebben wij het direct vertelt maar toen ging het mis en dat wil ik haar niet nog een keer vertellen want haar gezichtje deed mij veel meer verdriet dan de miskraam zelf.

6. Mamsvan

Mamsvan Fanatiek lid

9 mrt 2014
    1.110
    1
    0
    Zuid Holland
    we hadden het er wel al snel over naar de test, maar dan niet heel opvallend, pas met week 8 vertelde we ons zoontje dat we 2 a 3 weken later een afspraak hadden en toen vroeg die voor wie, en toen zeiden we voor mama. omdat mama een baby in haar buik heeft, waardoor die wel even vroeg van HOE komt dat daar :$ ;)
    met de eerste echo was hij er bij en pas vanaf toen begreep die het ook veel beter, nu ben ik inmiddels 26 weken en vraagt nu wel afentoe wanneer de baby jarig is :p als goed komt die voor zijn eigen verjaardag, (kan tenslotte bevallen tussen 15 aug en 15 september :D dat vond die meteen heel erg leuk, nu zeg elk week hoever ik ben en hoeveel weken nog ongeveer, hij begrijpt echt goed.

hij weet ook de naam van de baby en hij zegt die geheim te houden, hij weet dat het een meisje is :D

hij heeft zelf ook een baby in zijn buik, Dino baby noemt die, nu willen wij met de geboorte hem graag een Yoshi Knuffel geven (Dino van Super mario) :)

voor de rest kust die me buik dus, zegt vaak goeie morgen baby enzo :D

7. gaab27

gaab27 Fanatiek lid

30 dec 2010
    1.585
    1
    0
    Den Haag
    Mijn dochtertje bijna 3 wist het meteen na de positieve test.
    Ik dacht zelf dat ze er niet zoveel van zou snappen maar ze praat alleen maar over de baby!
    Ze verteld aan iedereen die ze ziet dat ze grote zus word, dat er in mama's buik een baby zit en als die eruit komt gaat die aan mijn boobies drinken bahahahaaha
    Ze praat tegen mijn buik, legt haar oortje er tegen aan en dan zegt ze stil mama ik luister naar de baby, ook krijgt mijn buik kusjes en heeft ze gisteren haar knuffels gesorteerd welke voor haar zijn en welke voor de baby.
    Mijn hart smelt echt als ik haar hoor en bezig zie, geweldig

8. Janna

Janna Fanatiek lid

Ik vind dit echt een supergoed idee! Zou je misschien een foto willen maken van hoe die kalender er uit ziet en hem hier plaatsen? Of aan me pb-en?

9. Veer3

Veer3 Bekend lid

15 dec 2013
    805
    16
    18
    Wij wilden het ook echt de kinderen als eerst vertellen! Voornamelijk de oudste (4), want die begrijpt het natuurlijk en hij zou het geweldig vinden!

Na de eerste echo met 8,5 week hebben we het toch aan m'n schoonouders verteld. Zij pasten op, hadden de kinderen daar met een smoes en kon het ineens niet meer voor me houden!

Met 11 weken hebben we het de kinderen verteld. Door het dolle heen! "We krijgen een baby!!!", riep de oudste uit! :D
    De jongste danste vrolijk mee! Haha!

Die middag mochten de kinderen het mijn ouders en alle ooms en tantes vertellen. Zo leuk!

Wij hebben geen nekplooimeting laten doen, anders had ik waarschijnlijk ook daar op gewacht of tenminste.. Dat had ik dan geprobeerd. Want ik weet hoe verleidelijk het is om ze dat te vertellen!!

10. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Mijn stiefdochter wist het toen ik 8.5 week was na de tweede echo.
    Ik liep al 2 weken flink te spugen en ze was steeds helemaal in de rats omdat ik zo ziek was ( de schat).
    Toen we de tweede goede echo hebben gehad , hebben we het aan haar verteld.

Nu speelt ook mee denk ik dat ze vrij nuchter is en ook wel weet dat een zwangerschap mis kan gaan.
    Haar volle broertje is bij een zw van ruim 40 weken overleden bij de geboorte, en ze weet van mijn eerste miskraam.
    Nu is mijn stiefdochter ruim 8 jaar en geen 2 meer dus kan je ook wel het e.a. uitleggen.

11. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Wat een lieve verhalen allemaal. Echt leuk dat dit topic nog even doorgaat. Wij dachten dat onze dochter het wel zou vertellen bij mijn moeder gisteren met moederdag, dus mijn moeder heeft ervoor gezorgd dat iedereen gisteren rond dezelfde tijd bij haar zou zijn (waarvoor dank haha). Haar nichtje van 3 was nog geen minuut binnen of ze liep naar haar toe en zei... Ik krijg ook een baby!!! (en we hadden niet eens tegen haar gezegd dat ze het mocht zeggen, dus dat was echt zo lief en spontaan.
    Dus mijn broer meteen naar mij, dus ik mag je feliciteren? Echt zo leuk. Toen kwam mijn andere broer binnen met zijn dochter, dus toen heb ik wel tegen haar gezegd dat ze ook even aan haar andere nichtje mocht vertellen... dus die ook helemaal door het dolle heen. Dat nichtje is bijna 2 dus die begreep er niks van, maar mama waar ze bij op schoot zat, natuurlijk wel!
    Ik ben echt blij dat we het zo gedaan hebben, het is even wachten voor haar natuurlijk, maar die kalender is een goed idee. We vertellen nu elke dag al welke volgorde van gebeurtenissen dit jaar... maar het is toch wel heeeeel lang voor zo'n kleintje.

12. Onze zoon ging regelmatig mee naar het ziekenhuis en kende ook het principe van één of twee streepjes wel. Toen er dus eindelijk twee streepjes stonden, heb ik 'm de test gegeven.

Hij; 'Er staan een beetje twee streepjes..'
    Ik; 'Ja.. En wat betekent dat?'
    Hij; 'Dat je een baby in je buik hebt..'
    Ik; 'Vind je dat leuk?'
    Hij; *knikt heel hard en geeft me een knuffel*
    Ik; 'Dan krijg je een broertje of een zusje!'
    Hij; 'Ik denk een broertje! :D'

Later kwam 'ie bij me; 'Op die dingen staan twee streepjes, dat betekent dat jij een baby in je buik hebt. Daar hebben we zooooo lang op gewacht. Eindelijk hebben we er ééééén! :D '

Nu komt 'ie nog regelmatig naar me toe; 'Weet je wie ik het allerliefst van de wereld vind? De baby! Ik ben er echt zoooo blij mee!'

Echt, om van te smelten..

13. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Wat lief shaddixxx... ik zie ook dat onze kinderen van hetzelfde bouwjaar zijn. Merk echt dat ze met 4/5 jaar goed begrijpen wat er gebeurt. Ik vind het echt prachtig en ontroerend. Van de week vroeg ze of het een jongen of een meisje was, want ze wilde graag een zusje of een broertje. Ik zei dat we dat nog niet kunnen zien. Zat ze tegen mijn buik aan te kijken en zei... ik kan het ook nog niet zien... ik smolt echt. Dus ik heb haar beloofd dat als we het weten, dat zij het ook mag weten. (of te wel dit gaat niet geheim blijven haha)

14. Haha, ja leuk he? Zo lief, als ze zo enthousiast zijn! Ik vind sommige opmerkingen die onze zoon maakt ook echt geweldig. Een paar weken terug was hij zó boos op me, want ik nam een slok water. Dat mocht niet, want de baby mag alleen maar melk, dus ik mag ook alleen maar melk drinken. Dat soort dingen. Onze zoon roept al vanaf het begin dat hij graag een broertje wil. Dan vraag ik 'm 'wat als het nou een zusje is?'. 'Oh, dat maakt ook niks uit', zegt 'ie dan. Ik ben benieuwd hoe het straks na de bevalling gaat. Of het dan allemaal nog net zo leuk is, of dat hij dan toch erg jaloers gaat zijn..

15. Samira5

Samira5 Lid

12 dec 2013
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij de tweede zwangerschap had ik het mijn dochtertje gelijk verteld na de test. Ik moet zeggen had daar gelijk spijt van omdat het de hele tijd was van ma wanneer komt de baby nou!!!!
    Ze begreep maar niet dat het nog 9 maanden ging duren. Bij de derde hem ik echt gewacht tot je het goed kon zien rond 4 maanden.kinderen zijn nou eenmaal ongeduldig vooral als ze zo blij zijn.

16. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland

Aaaaah ik smelt helemaal !! Wat lief !!

17. Marti

Marti Fanatiek lid

18 apr 2014
    2.385
    867
    113
    Meteen na de positieve test. Zoon was toen 23 maanden en snapte er toch nog niets van ;)

Deel Deze Pagina