Wat was je 'minimale-leeftijdsverschil' wens tussen je kindjes?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door iNikkens, 27 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. iNikkens

iNikkens Actief lid

7 mei 2011
    417
    0
    16
    Nederland.
    :) Hallo dames,

Hier is wel eens een topic geweest met de vraag wat jouw maximale leeftijdsverschil wens tussen je kindjes was. Toen waren er veel reacties over het feit dat je dat niet kan bepalen, aangezien je nooit weet of je überhaupt weer zwanger mag raken en/of hoe lang het eventueel duurt voor je weer zwanger bent. Dit klopt natuurlijk ook. Mijn tante raakte met haar eerste kind zwanger door de pil heen en de tweede liet 7 jaar op zich wachten.

Mijn dochtertje is nu ruim 19 maanden. Zij is een heel pittig dametje die heel goed weet wat ze wil. Daarnaast kan ze heel snel boos worden en kan ze erg ongeduldig zijn. Aan de andere kant is ze weer super knuffelig en onwijs lief. Ondanks dat het soms lastig is, ben ik wel heel trots dat ze goed weet wat ze wil. Ze laat zich niet zomaar afschepen, haha. Maar met deze ervaring denk ik dat ik sowieso wil wachten tot ze twee jaar is. Ik denk dat ik het wel erg moeilijk zou vinden om nu zwanger te zijn of om nu zelfs een nieuw baby'tje te hebben.

Dus, dames, mijn vraag is; wat was jouw minimale leeftijdsverschil wens?

Alvast bedankt voor jullie ervaringen! :D

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Niet echt een speciale wens qua verschil maar dit is me wel goed bevallen zo.

Tussen 1 en 2 25 maanden, tussen 2 en 3 19 maanden en tussen 3 en 4 28 maanden. Vind het wel leuk dat mijn oudste nu bij de laatste wat meer betrokken was.

Voordeel is dat ze qua intesses veel delen en veel samen spelen, nadeel is misschien wel dat ze ook nog wel klein zijn en veel dingen niet zelf kunnen

3. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Voor mij was het minimale dat ik ontzwangerd zou zijn en de eerste kon lopen.
    Ze schelen 2 jaar, dus dat is gelukt.:)

4. Moli

Moli Niet meer actief

Die van ons liep met 10 maanden haha... dus dat ging voor ons niet op.

nee ik heb/had geen minimale leeftijdsverschil, nu zal er met geluk heel iets meer dan 2 jaar tussen zitten (dochter is van begin/midden mei en ik ben nu midden/eind mei uitgerekend)

5. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    #5 Strandbal, 27 okt 2014
    Laatst bewerkt: 27 okt 2014
    Wij hadden geen minimale leeftijd. Mijn zoontje is bijna 11 maanden en ben momenteel weer zwanger. Semih zal 1,5 zijn als de baby geboren word.

Moet er wel bijzeggen dat ik pcos heb en dat is de reden dat we het z'n beloop hebben gelaten. Blijkbaar ben ik toch vruchtbaarder dan gedacht maar bij semih hebben we 2 jaar niks gebruikt voordat het raak was.

6. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Dat was 2 à 3 jaar, maar werden 2 minuten....

7. megacarls

megacarls Niet meer actief

Wij vonden een leeftijdsverschil van 2 jaar wel mooi. Dan hadden ze ook nog wat aan elkaar.
    Tussen nr 1 en nr 2 had 25 maanden gezeten moeten hebben. Uiteindelijk zat er 2 jaar en een week tussen maar hebben we afscheid van nr 2 moeten nemen.
    Tussen nr 1 en nr 3 had 3 jaar en 3 maanden moeten zitten maar uiteindelijk zat er 3 jaar en 1 maand tussen en eigenlijk bevalt me dat heel erg goed en zou ik nu tussen nr 3 en evt nr 4 niet meer korter dan 2,5 jaar willen hebben.

8. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.422
    447
    83
    Limburg
    Hier is het verschil 2 jaar en 3 dagen. Vind dat echt een mooi verschil, de oudste is al wat zelfstandiger maar ze hebben nu qua spelen heel erg veel aan elkaar. Denk dat als het verschil veel groter zou zijn ze minder aan elkaar hadden.

9. Kimm87

Kimm87 Niet meer actief

Ik had het leuk gevonden om er ongeveer 2 jaar tussen te hebben. Uiteindelijk werd het 6 jaar.

10. penseel

penseel Niet meer actief

Het liefst binnen jaar of twee drie werden dik negen jaar.

Blijf het een nadeel vinden na z.n lange tijd weer opnieuw beginnen.

Maar dit heb je idd niet te kiezen.

11. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Wij zijn weer gaan proberen vanaf het moment dat mijn oudste anderhalf was. Het was toen ook gelijk raak dus ze schelen 2 jaar en 3 maand.
    Ik vind dat een perfect verschil, niet te dicht op elkaar maar ook niet te veel jaren ertussen.

12. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Tussen een en twee zit anderhalf jaar.
    Ben nu nog aan het dubben of ik dat weer 'wil' (je hebt niks te willen).
    Aan de ene kant is het zwaar, aan de andere kant ben je er ook weer snel van af....

13. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Ik stop van de zomer weer met de pil , misschien iets eerder. Met oog dat dit kindje ook niet super snel kwam. Ik vind 2 à 3 jaar een mooi verschil. Kan mijn zoontje lopen en is ietsjes zelfstandiger.
    Stel dat het eerder komt is het ook welkom :)

We wilden eerst na een half jaar stoppen met de pil maar daar denk ik nu nog even anders over. Stel dat het dan ineens raak is , ik bedoel de wonderen zijn de wereld niet uit (heb pcos). Zie dat nog even niet zitten moet de bevalling nog echt verwerken. En wil het liefst dus zoals ik al zei dat mijn kleintje kan lopen.

14. ziezo

ziezo Bekend lid

2 mrt 2007
    709
    39
    28
    Tussen 1 en 2 zit 3 jaar en 2 weken
    Tussen 2 en 3 gaat als het goed is 3 jaar en 51 weken zitten.
    Tussen 1 en 3 zit maar liefst 7 jaar.

15. Brightness2013

Brightness2013 Niet meer actief

Vind 2-3 jaar een mooi verschil..we zullen zien, nu is het in ieder geval nog niet aan de orde, en eerder wilde ik het liefst zo snel mogelijk een 2e.

16. Tuttebell

Tuttebell Fanatiek lid

6 nov 2011
    3.108
    0
    36
    Ik hoopte op 2 tot 3 jaar er tussen..
    De oudste was 2,5 en toen kwam de tweede!

17. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    3 jaar.
    Ik wilde eerst gewoon heerlijk van mijn dochter genieten en alle tijd en rust voor haar hebben. Dat is goed gelukt, ze schelen straks ongeveer 3 jaar en 3 maanden. Dan heb ik ze nog een klein jaartje gezellig samen thuis en is ze goed gewend aan haar broertje of zusje als ze naar school gaat.

18. flowersoflove

flowersoflove Bekend lid

15 nov 2013
    811
    0
    16
    Kinderopvang
    Max 3 jaar denk ik, als we een tweede willen überhaupt en als het ons gegund is.

19. KimK

KimK Niet meer actief

Hier meteen in eerste ronde raak toen we besloten na een half jaar weer voor een kindje te gaan :)

20. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    Het liefst 2 jaar maar dit werd 1.5 jaar

Deel Deze Pagina