Hier gewacht tot ik m'n ouders weer zag, ongeveer een week na de test. En toen verteld. Als t mis zou gaan zou ik dat ook willen delen met ze. Evenals schoonouders en broer, zwager en schoonzus.
Bij mijn eerste zwangerschap verteld na de eerste echo aan familie en goede vrienden..was toen 8 weken. Bij deze zwangerschap met 5 weken aan familie omdat mijn buik onwijs hard groeide (bleek ook een tweeling te zijn) na de eerste echo aan de rest van de wereld!
bij de eerste heb ik het na 5 weken gelijk na de test verteld. en dat was omdat ik in mijn omgeving vaker iemand met een miskraam heb gehad. ik was dus bang dat er iets mis ging en dan kon ik de steun wel gebruiken. nu wacht ik ig. tot na de echo en wil het vertellen met valentijn of carnaval weet het nog niet.
Hoi Loes, Ik ben ook ziek geweest heb ook kanker gehad! Mijn moeder is ook mijn grote steun! Toen ik vorig jaar zwanger had ik de test gedaan en me vriend en ik zijn meteen die avond naar mijn ouders toe gegaan. Helaas ging het niet goed, maar ik was wel heel blij dat ik het verteld heb. Ben benieuwd hoe je ouders reageren? Leuk boekje heb je gekocht? Laat je even weten wat ze zeiden?
Bedankt voor de reacties, Ze waren super blij! Mijn vader had zelfs tranen in zijn ogen! Hadden het niet verwacht, dachten dat het nog wel even zou duren, ook zo na mijn ziek zijn, maar ze waren erg enthousiast en was een echte verrassing. Nu heb helaas wel een "probleempje" heb wat bruin bloed verloren! Vk gebeld die zegt dat meerdere vrouwen dat hebben en dat het niets hoeft te betekenen en moet gewoon wachten tot 20 februari word ik echt super onzeker van.
Ik ben meteen toen ik de test had gedaan naar mijn moeder haar huis gerend om de test te laten zien. ik kon echt niet wachten. komt ook omdat wij veel moeite hebben gehad om zwanger te raken. en het eigenlijk niet meer verwachten. het heeft 2x 3 jaar gekost om zwanger te worden. ik moest het gewoon meteen even delen.
Oh wat fijn dat ze zo blij waren Loes!! Zoveel mensen doe je een plezier! En over bruin bloed, al beter als rood en 20%(!!!) van de zwangere vrouwen verliest in het eerste trimester bloed. Dus rustig aan, komt goed!
Gefeliciteerd! wat leuk dat ze zo blij waren! Bruin hoeft niets te betekenen.. mijn zus is 6.5 weken zwanger en verliest nu al een paar dagen bruin.. beetje bij beetje. gister heeft ze een echo gehad en het hartje klopte mooi. Heb je er nog last van? Succes hoop dat alles goed gaat!
Ik heb het de eerste keer gelijk verteld na de positieve test! was helaas een miskraam geworden. De 2de keer 4 maanden later hebben we eerst een goede echo afgewacht. dat was met 6/7 weken.
Mijn stiefmoeder wist het direct. Zij zit ook op dit forum, en eindelijk na ruim drie jaar en twee miskramen wilde ook ik zo'n mooie banner Mijn schoonmoeder zag helaas de test liggen en heeft het zo ontdekt. Dit was niet de bedoeling, omdat ze graag alles direct door kwekt. En wilde het stil houden tot 12 weken. Mede ook door twee miskramen. Mijn moeder wist het met 6 weken. Ook mijn vader heb ik het rond die periode verteld. Mn stiefmoeder moest dus dr mond houden
Bij onze twee kindjes hebben we het een paar dagen na de positieve test verteld. Deze keer wil ik wachten tot we een goede echo hebben gehad. Omdat ik een BBZ heb gehad en daar echt flink van ben geschrokken wil ik eerst zelf 100% zeker weten dat het goed zit.
Bij de 1e met 8 weken, met deze zwangerschap jankend op de wc naar mijn moeder gebeld (vrij emotioneel na een MA ).
Gewoon vertellen wanneer je er zelf aan toe bent. Juist als je je zorgen goed met je ouders kan delen. Plus, als je er ziek van bent dan is het toch fijn als iemand een uurtje kan helpen in huishouden o.i.d.? Ikzelf weet niet wat ik zou doen. Mijn nicht heeft het vrij snel verteld (rond de 5 weken). Zij wist op dat moment dat alles goed zat door de echo die ze heel vroeg hadden gehad om medische redenen. Verder wilde ze niet moeilijk doen over kwaaltjes en verbergen. Ook wilde ze het met iedereen kunnen delen als het wel mis was gegaan. Maar mijn schoonmoeder bleef er maar over doorzagen dat ze het zo vroeg had verteld, het gaat zo vaak mis, blablabla. Ik merk aan mijn schoonmoeder dat ze het werkelijk belachelijk vindt dat zij het zo vroeg vertelde. Ik werd er echt schijtziek van, laat iedereen het lekker zelf bepalen! Dus als ik op een dag zwanger ben dan weet ik nog niet wat ik ga doen. Want mijn ouders wel vroeg vertellen en schoonouders pas later dat vindt schoonmoeder vast ook niet leuk, ghehe
Een dag na de test vertelde ik het mijn moeder maar dit kon ook niet anders want ik woon nog thuis en vertel haar eigenlijk alles. Dus al heel erg snel, mijn vriend zijn ouders vertelde we het een week later.
Ik heb het alle keren vrijwel direct verteld. De rest van de wereld moet nog even wachten maar ouders, schoonouders en broers/zussen vind ik een ander verhaal. Ik bedoel, je verteld het niet omdat het mis kan gaan, is de redenatie. Maar op het moment dat je een miskraam zou krijgen, dan wil je toch ook dat je ouders weten wat je doormaakt. Ik zou dat in elk geval niet geheim houden. Dus dan is er geen reden om het niet te vertellen en ik vind het ook gewoon veel te leuk om voor me te houden.