misschien is hier al een onderwerp over,maar kon het niet zo snel vinden. Ik ben morgen 20 weken zwanger en ik weet niet zo goed of ik het kindje nu wel of niet voel. Ik dacht van wel, maar gisteren en vandaag heb ik nog niets gevoeld. En als ik het op een dag voel, dan is het soms maar 1 of 2 keer ofzo. Nu heb ik dinsdag het hartje nog gehoord, dus ik maak me daar niet druk om. Maar is het normaal dat het kindje zo weinig van zich laat voelen rond deze tijd? Enne misschien is het dus ook wat anders en is het het kindje niet, maar het is echt op de plek waar de baarmoeder zit, dus het kunnen de darmen niet zijn lijkt me.
Pas vanaf week 28 hoor je je kindje elke dag te voelen. Met 20 weken kan de kleine nog alle kanten op zonder elke keer een wand te raken. Denk wel dat het je kindje is hoor, kan ook zijn dat je placenta op een andere plek ligt, weet je al waar je placenta ligt? Mijne ligt achter tegen mn rug aan, voelde de kleine al met 15 weken en met 20 weken voelde ik hem al om de dag schoppen. Nu zo goed als elk uur ongeveer tenzij hij slaapt hihi. Af en toe wordt er zo hard tegen mn ribben getrapt dat ik maagzuur krijg.. Wanneer heb je je 20 weken echo?
oh dus het is wel normaal?. Ik weet niet waar mijn placenta ligt. Dat hoor ik vlg week. Ik heb woensdag mijn 20weken echo. Ben heel benieuwd en vind het ook wel spannend hoor, maar dat is normaal denk ik.
Sommige vrouwen voelen het kindje al wel dagelijks met deze termijn, anderen niet. Het hoeft dus nog niet. Ik voelde in het begin kleine tikjes. Net zoiets als zo'n irritant trekje bij je oog, alleen dan dus op een andere plek.
Tikjes, plopjes het wordt allemaal weer anders beschreven maar het gevoel is gewoon heerlijk Dat je zenuwachtig bent voor de 20 weken echo is normaal, dat is gewoon DE echo om te kijken of je kindje gezond is. Ik deed geen oog meer dicht voor die echo haha
Ik voel ook nog niks. Tenminste: niet wat voor mij herkenbaar si als zijnde dat dat door het kindje komt. Rommelt wel veel in mijn onderbuik en zullen echt niet alleen mijn darmen of mijn hartslag zijn die ik voel.... Ach ja, we zijn pas (bijna) halverwege, dus ga er vanuit dat ik mijn kindje nog genoeg ga voelen Ligging van de placenta e.d. kan idd erg bepalend zijn wanneer je je kindje bewust voelt. En de ene herkent het gevoel misschien iets eerder dan de ander (of benoemt het eerder)
het is voor ons ook de eerste, dus op zich is alles nieuw en daardoor weet ik natuurlijk ook niet wat ik precies zou moeten voelen. Bij een 2e zou ik het wrsch ook eerder herkennen.
Voor mij was het de eerste die de 16 weken haalde.. Daarna als ik belletjes voelde in mn buik wist ik gelijk dat het niet mn darmen waren maar de kleine omdat het steeds vaker voorkwam. Vaak als je je kindje een keer goed hebt gevoelt zit je later van 'zie je wel, ik heb de kleine al veeeeeeeeeeeeeel eerder gevoelt'
dikke kans dat je het kindje voelt hoor, maar rond deze termijn voel je de beeb echt niet constant..het ligt heel erg aan waar hij ligt, waarmee hij beweegt (armpjes voetjes), of de placenta voor of achter ligt en of het een beweeglijk kindje is of een rustiger babytje. en je hoeft de baby echt nog niet dagelijks te voelen.maar je gaat steeds meer voelen en dan weet je het echt zeker!! probeer op je linkerzij te liggen en ontspannen te ademen. het kan dat je dan meer voelt...