Ik heb in mijn zwanger worden tijd gewoon alles doorgegeten/gedronken, ik lette wel op na de eisprong dat ik niet teveel dronk en geen rood vlees at. Ik heb ook gewoon gerookt, scheelt dat ik geen stevige roker ben, deed met 1 pakje 2 a 3 dagen. Toen we erachter kwamen dat wij op de natuurlijke manier geen kinderen konden krijgen (slecht zaad man) heb ik niks gelaten.. Anders maak je het jezelf alleen maar moeilijker ! Toen we begonnen aan de ICSI heb ik niet meer gedronken en soms 1 sigaret per dag.. En heb in het begin lekker genoten van een broodje tartaar ! Nu word er vanmiddag eindelijk een frummel teruggeplaatst, en laat ik alles vallen.. Maar ik heb geen spijt dat ik dat toen niet heb gedaan, ben er blij om.. heb toch tijdens alle teleurstellingen lekker kunnen genieten !
Ik heb vanaf mijn ei tot menstruatie geen alcohol gedronken, een geen rauw vlees gegeten. Wel brie enz want dat kan gewoon, zoals eerder al gezegd. Vanaf menstruatie tot ei lekker een wijntje. Roken deed ik al niet. Ik wilde wel afvallen, dus wat minder gaan eten, ook mijn koffie wat gaan minderen. Nu lust ik het niet meer, dat scheelt. Kijk, ik heb dit maar 2 maanden hoeven doen, daarna was het raak. Wanneer het langer had geduurd, had ik waarschijnlijk ook gewoon een wijntje gedronken. En het kan in het prille begin idd geen kwaad, als je een wijntje neemt. De alcohol komt dan nog niet bij de baby. Ik zou dan wel oppassen met filet american enz. Er is trouwens een vega versie van, best lekker!
Hoi allemaal, Dit is mijn eerste reactie hier. Ik ben net gestopt met de pil en ben 1 keer ongesteld geweest (maar gewoon vanwege stoppen met de pil). Ik heb nog geen gewone ongesteldheid gehad, dus ook geen idee wat mijn cyclus doet of gaat doen. Ik vraag me ook steeds af wat ik moet doen met de borrelavondjes met vriendinnen etc. Ik zou elk moment zwanger kunnen zijn, maar het kan ook nog jaren duren. En ik wil er niet teveel mee bezig zijn steeds.
@Dotty: het leven gaat natuurlijk ook gewoon door he? Het kan zijn dat je gauw zwanger bent, maar het kan ook lang duren... en om dan alles te laten staan....
Ik ben gestopt met roken. Maar verders eet ik gewoon mijn medium rare biefstukje, een roseetje op z'n tijd. Ik val momenteel af, dus wellicht dat dat wel een aanpassing is. Maar ook daar zitten medium rare biefstukjes en roseetjes in Mijn Cappucchino is mijn heilig in de ochtend, hoewel ik dat wel heel erg geminderd heb naar 1 hooguit 2 koppen per dag. Maar meer omdat ik last in het weekend kreeg van ontwenningshoofdpijnen en dat werd me een beetje te gortig. Ik ben al 9 jaar bezig, als ik mijn hele leven heb moeten aanpassen, dan had ik al die tijd stilgestaan. Moet er niet aan denken ... Maar goed, het is geheel persoonlijk denk ik.
@Dotty, ik zou lekker gaan borrelen, maar wel rustig aan doen. (niet extreem dronken worden bedoel ik dan) Idd leven gaat door. Alleen zodra je zicht hebt op je cyclus zou ik doen wat ik eerder schreef. als het zwanger worden heel lang duurt zou ik dat ook niet meer doen hoor, je zal er maar negen jaar op moeten wachten......
Hay! Ik heb mijn levenstijl NIET aangepast toen ik zwanger probeerde te worden. Soms zelfs erger gemaakt zit ik nou te denken... soms op een feestje nam ik een extra wijntje want misschien was het wel de laatste van die maand haha! Weet dat sommige artsen aangeven dat het niet goed is te drinken rond je eisprong maar aan de andere kant, als je net zwanger bent heb je nog geen bloedverband met je kindje dit gebeurt in week 5 of 6 en dan zeggen ze juist dat het niet zo erg is dat je gedronken hebt voordat je wist dat je zwanger was... Oh en ben wel zwanger geworden in de maand dat ik niet met dieeten bezig was! Nou ja dieet... ben altijd een beetje aan de lijn beetje een freak om in mijn maandje 34/36 te blijven
Bedankt voor alle reacties!! Ik zie dat iedereen er anders mee om gaat. Ik vind zelf dat ik niet erg ongezond leef, rook niet, eet gevarieerd, slik foliumzuur enz. Maar denk dat ik wel gewoon af en toe een wijnje (+- 4 per maand) drink en af en toe stukje rood vlees (vind ik echt heerlijk). Hoeveel koffie mag je als je zwanger bent? Dan kan ik dat ook vast gaan minderen.. Nogmaals bedankt! En succes allemaal met zwanger worden!
Ik drink nu nog met regelmaat bier (haast iedere vrijdag/ zaterdag) eet waar ik zin in heb en hou er eigelijk geen rekening mee... Voor het zelfde geld duuurd het nog 2 jaar.. en dan zou alles 2 jaar niet mogen?! nee stop er pas mee als ik positief test, of een arts adviseert (als je al een jaar ofwat aan het klussen bent) om te stoppen met de weekendbiertjes!
Ik geloof dat je 3 koppen koffie pd mag, maar dan geen cola oid meer. Ik denk ook, dat wanneer je al gezond leeft, je niet verder aan hoeft te passen. Ik dronk nl best wel veel. In een weekend gingen er zo 3 flessen doorheen. (Wel samen met mijn man hoor) Door de weeks dronken wij nooit. Dit heb ik dus wel aangepast. Verder denk ik dat je moet doen wat goed voelt. Succes met zwanger worden!
Wij (vriendlief en ik) hebben wel wat kleine aanpassingen gedaan sinds we proberen zwanger te worden. Ikzelf ben helemaal gestopt met alcohol drinken (dronk al niet veel, hooguit 4 pilsjes in t weekend of ff wat meer op een feest). Daarnaast slik ik foliumzuur. Mijn vriend dronk bijna elk weekend wel veel en doordeweeks ook wel eens een biertje. Dit laatste doet hij nu helemaal niet meer, en in het weekend drinkt hij er hooguit 3 of 4. Wat ik erg knap vind, want hij houdt behoorlijk van zijn biertjes! Maar hij heeft het ervoor over.. Samen proberen we wel om gezonder te eten en wat meer te bewegen (maar hey, klussen is óók bewegen! ).
Ik vind klussen hele goede beweging, mootjuh!! Ook ik slik foliumzuur. Ik eet over het algemeen gezond en sport nog, naast het klussen dan, . We drinken alleen in het weekend (en dan ook niet elk weekend of meteen heel veel). Ik zal me met alcohol inderdaad een beetje inhouden. Bedankt allemaal voor de adviezen.
Ik vind aanpassen voor een posi test een beetje onzin, op foliumzuur slikken En roken na dan. Ik ben beide keren pas gaan aanpassen na de test. Oh ja, las hier dat iemand geen brie meer at, dat mag je tijdens he zwangerschap gewoon hebben en hoef je dus echt niet mee te stoppen.
Zolang ik nog geen test in handen heb die aangeeft dat er een kindje in me groeit eet en drink ik gewoon alles. Ik let ook niet op, maar geniet gewoon. Drink dus gewoon de avonden dat ik er zin in heb een wijntje.