rugweeen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door VrouwtjeRomy, 6 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. VrouwtjeRomy

VrouwtjeRomy Niet meer actief

Nu ik dus bij de verloskundige geweest ben weet ik dus zeker dat wat ik nu heb, weeen zijn. Ze kunnen gelukkig nog geen kwaad zolang ze niet regelmatig komen dus enige wat ze nu doen is mij pijn bezorgen haha.

Alleen ik vraag me af omdat ik met S. geen rugweeen heb gehad en ik merk dat steeds voordat er een wee komt ik enorme pijn in mn onderrug krijg, en daarna meteen die wee komt. Betekend dit dat ik rugweeen krijg tijdens de bevalling?? Ik heb gehoord dat ze enorm pijnlijk zijn en ik geloof het direct want ik verga van de rugpijn.

Ik snap dat je met zekerheid niet kunt zeggen of ik rugweeen krijg natuurlijk maar zijn er mensen met rugweeen die daarvoor ook zo nu en dan een voor-wee kregen die tot haar rug trok? Dus dat deze weeen hetzelfde zijn als de weeen die ik ga krijgen tijdens de bevalling alleen dan heftiger? Ik weet niet of ik dat wel aankan.

Ik heb namelijk nu aangegeven dat ik thuis wil bevallen zonder pijnbestrijding tot dit medisch nodig is, maar als ik deze rugweeen krijg tijdens de bevalling kun je me meteen naar het ziekenhuis dragen haha Dat ga ik niet trekken. Nu verga ik al van de pijn namelijk.

2. Adorable

Adorable Fanatiek lid

20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    heyhey, oei vervelend zeg, krijg je geen weeenremmers?

Ik wilde je even mijn eigen ervaring vertellen, ik heb tijdens de voorweeen geen last gehad van rugweeen, maar tijdens de ontsluitingsfase wel het was redelijk te doen en werd natuurlijk net als buikweeen steeds heftiger. Hoewel het erg pijnlijk was om rugweeen te hebben, heb ik maar 1x op het punt gestaan om het bijna op te gaan geven, maaaar toen was ik bezig met de laatste cm en mocht bijna persen, wat mij toen heeeeel erg heeft geholpen en de pijn enorm heeft verlicht is door iemad anders heel veel druk te laten zetten net boven je bilspleet door daar heel hard op te gaan duwen. Dat maakte het voor mij echt dragelijk en snel daarna mocht ik gaan persen en voelde ik er niks meer van.

xxx

3. Bertha

Bertha Bekend lid

13 okt 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    Heeft de vlos naar je baarmoederhals en mond gevoeld?
    Bij mij zeiden ze namelijk ook dat het niets deed weeën, echter na een week had het wél wat gedaan en moest ik toch accuut plat en aan de remmers.
    Met die weeën heb ik wel ervaring, en vond ik een warmtepakking heel fijn. En ook als mijn vriend de rug masseert geeft mij verlichtinge.
    Met het echte werk nog geen ervaring, maar ik reken er dus wel op dat ik ook rugweeën zal krijgen.

4. VrouwtjeRomy

VrouwtjeRomy Niet meer actief

Ik heb geen weeen remmers gekregen nee, er is wel naar mijn baarmoedermond gevoeld maar die zat nog gewoon keurig dicht dus ze zei dat als ze regelmatiger komen of ik vruchtwater zou verliezen ik aan de bel moest trekken en tot die tijd konden ze er niets aan doen.

Ik ga zeker even een kruik tegen mn rug aanleggen! en masseren doet mn vent genoeg maar het helpt niet... :( de pijn is zo heftig dat ik het liefst helemaal niet praat op dat moment. (ik vang de pijn het beste op met stilte, tijdens mijn bevalling van S. mocht er ook niemand praten als het niet nodig was hahaha Anders kon ik me niet concentreren op de pijn)

5. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Ik voelde de voorweeën voornamelijk in mijn buik, tijdens de bevalling heb ik rugweeën gehad die af en toe zelfs door leken te trekken naar m'n benen.
    Het hoeft dus niet perse iets te zeggen. Overigens vond ik ze zó heftig dat ik na 14 uur (en toen nog maar 3cm) heb gevraagd om een ruggenprik.

6. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Ik weet niet zo goed meer wat voor voorweeen ik had.. volgens mij ook wel een beetje in mn rug ja. ik had tijdens mn bevalling zowel buikweeen als rugweeen als beenweeen tegelijk en vooral mn rugweeen vond ik heeeeeel erg!

Moet ik er wel bij zeggen dat ik door wee-opwekkers een constante wee had met hele lang durende pieken met dus heftige rugweeen.

t enige wat bij mij hielp was idd vriendlief die met al zn kracht met zn vuisten in mn rug moest duwen.. dat scheelde net iets..

Ik denk niet dat het te zeggen is of je rugweeen zult krijgen en hoe erg ze zijn.. weet wel dat ik soms ook van tevoren al dacht hoe ga ik dit doen en tijdens je bevalling is t allemaal anders..

Ik zou als ik jou was gewoon lekker aankijken en als je tijdens je weeen of t nou na een uur of na 10 uur is denkt dit trek ik niet, gewoon aangeven! je kan altijd nog naar het ziekenhuis en vaak kunnen ze nog gewoon wat voor je doen tegen de pijn hoor..

7. RianneF

RianneF Bekend lid

31 okt 2008
    712
    0
    0
    Na het breken van de vliezen begon het bij mij heel rustig aan met wat buikweeen, die al meer naar mijn rug trokken. Dit heeft zo'n 11 uur geduurd en is zeker geen pretje. Douchen was wel prettig, wat warmte er op, maar zorg er dan voor dat je kunt zitten, want ik hield het staand niet lang vol. Gelukkig duurde het bevallen zelf niet zo lang, na een kwartiertje persen was m'n zoontje er. :)

Deel Deze Pagina