Ik ben nu 27 weken en ik heb nog niets gekocht, ik heb wel kleertjes gehad, en ik heb nog een maxi cosi. maar weet je, ik heb aan veel dingen geen behoefte meer, bv een badje, ik heb mijn 2 kinderen nooit in een badje gedaan, ik deed dat anders en dat beviel me prima, maar is zo iets dan verplicht denken jullie? Het kamertje op zich..... er staat op zich nog niets, ja het is geverft, maar ik doe er verders niet veel aan. Het kleintje zal er alleen slapen, en verder, dat verschonen en zo, daar ga ik niet iedere keer voor naar boven. Maar moet er in dat kamertje alles aanwezig zijn?
Wij hebben bij 14 weken een wagen gekocht omdat we er tegenaan liepen maar voor de rest gewoon in de loop van de zwangerschap. Na de 20 weken echo hebben we wel het meeste gekocht
Oja, nu voor de 2e hebben we eigenlijk alles van de 1ste nog. De 1ste verhuist naar een ander kamertje dus de babykamer blijft zoals hij nu is. Ik heb voor dit kindje wel wat nieuwe kleertjes gekocht en wil straks nog wat andere kleine dingetjes halen want hij hoeft natuurlijk niet alles 2e hands aan .. kan mams ook nog wat shoppen natuurlijk Wij kunnen ook veel lenen.. zoals een badje die gaat hier over en weer van mijn schoonzus naar mij dus ja.. Ik schaf geen grote dingen meer aan i.i.g.
Ik ben nu 13 weken zwanger en heb vorige week na de 12 weken echo een pakje gekocht. De eerste voor als hij/zij mee uit het ziekenhuis mee naar huis gaat, en om te vieren dat de echo helemaal goed was! Verder heb ik een knuffeltje en een muziekdoosje gekocht. Ik denk dat ik tot de 20 weken wel het een en ander zal aanschaffen, maar de grote dingen als, kinderwagen, kamertje etc. wachten we mee tot na de 20 wk echo. Voelt voor ons het best...
Ik heb als enigste de kinderkamer besteld met 15 weken (levertijd 9 weken).. schilder komt over 2 weken de kamer qua behang en verf helemaal in orde maken (ben dan ongeveer 19 weken). De rest zoals kinderwagen enzo wacht ik nog even mee tot ik weet wat ik krijg Jongetje of meisje.. en dat gaat dan op kleur.. Zal ongeveer 21 weken worden dan eer ik dat bestel. De kleine dingetjes heb ik dan lekker rustig de tijd voor om alles in orde te maken en rond te kijken
Wij hebben ook al best veel. Ik had al wat dingen gekocht voordat ik zwanger was en nu tijdens de zwangerschap ook. Ik snap best dat sommige mensen wachten tot ze meer 'zekerheid' hebben. Alleen in mijn omgeving heb ik ook wel voorbeelden gezien waarbij vrouwen al heel lang zwanger waren en in het laatste trimester hun kindje verloren. Daarom probeer ik niet teveel te hangen aan de tijd, maar meer aan m'n gevoel. Als ik iets zie dat echt bij ons past en we vinden het geweldig, koop ik het. Doe waar jij je goed bij voelt
Eigenlijk alle grote dingen van de uitzet lijsten hebben we al! Er zijn nog een paar kleine spullen die nog aangeschaft moeten worden oa aankleed kussen, overig verzorgspulletjes, flesjes e.d. Ik heb nu al bergen met kleertjes liggen, allemaal gekregen! Het kinderkamertje is al zo goed als af... alleen de gordijnen moeten we nog even ophangen en 't kamertje moet er nog in.