Wanneer aardappel? Bijna 6 mnd

Discussie in 'Voeding' gestart door Loenepoen, 2 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loenepoen

Loenepoen Niet meer actief

Mijn zoontje wordt volgende week 6 maanden. Ik wil graag hapjes gaan maken met aardappeltjes erbij. Weet iemand wanneer dat mag??

2. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.820
    5.956
    113
    Vrouw
    Aardappel staat op de lijst die je meteen mag introduceren als je met 6 maanden begint met hapjes.
    Dus..het mag!

3. SDonya

SDonya Niet meer actief

Met 6 maand gaf ik al aardappel met wortel of tomaat :)

4. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Ik ook met 6 maanden begonnen aardappel aan de groenten toe te voegen

5. Loenepoen

Bedankt voor jullie reacties!!

6. Minerva

Minerva Niet meer actief

Op borstvoeding.com staat een voedselintroductieschema. Dat schema gebruik ik als leidraad en is heel handig onderverdeeld in allerlei soorten eten + leeftijdsaanduiding.

Succes!

7. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Hier met zes maanden ook begonnen met aardappel, vlees (kip en tartaar) en groente. Ook rijst geprobeerd. Nu is daar ook pasta en vis aan toegevoegd. Ze vind het heerlijk!!

8. Loenepoen

Bedankt voor de tip Minerva! Vind het heel leuk al die hapjes, maar ook best wel moeilijk; wanneer mag wat en in welke combinatie...
    En nog een vraagje, ik vries zelfgemaakte fruithapjes ook in (meestal stoom ik het eerst met de babycook, niet altijd). Mijn moeder keek me aan alsof ik van een andere planeet kom. Op mijn werk (kinderdagverblijf) vriezen wij fruithappen ook altijd in. Wat doen jullie?
    Gaan er vitaminen verloren op die manier?

9. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Waarom zou je fruit invriezen? Een banaan is toch zo geplet, of een appel geraspt? Lijkt me niet lekker, en er zullen inderdaad heel wat vitamines verloren gaan.

10. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    Ik vries ook alles in. Maak een zooi potjes klaar (zowel fruit als avondeten) en hup, in de vriezer. Ideaal! Hihi, dan kom ik dus van dezelfde planeet als jij :D.

O ja, ik die alleen appel of peer in de babycook, rest aan fruit gaat er zo in. Wel super leuk he, om het zelf te maken? Ik vind het iig super im te doen en te zien hoe ze ervan geniet!

11. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    Waarom gaan de vitamines verloren met invriezen? Lijkt me niet. Alles is vers bereid en dan ingevroren, zelfde als met groente wat je invriest. Gaan dan ook alle vitamines verloren? :)

12. Loenepoen

Hoi siertje!

Ja ik vind het ook super leuk om te doen. Ik ben helemaal niet van het koken, maar door de babycook met ik helemaal geïnspireerd en heb ik er helemaal zin in. Ook leuk om steeds nieuwe dingen te maken. Ik heb er ook een receptenboekje van. Superleuk!!

13. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Ook dan gaan vitamines verloren (bij groenten)...
    Die diepvriesgroenten uit bijv de supermarkt zijn meteen vanaf het land vers snel diepgevroren en dan blijven de vitamines grotendeels bewaard.

Ik vond bereid, ingevroren en ontdooid fruit niet zo lekker meer ogen en smaken. Want ook ik heb dat wel ooit geprobeerd...
    En kwam er achter dat vers fruit maken net zoveel/zo weinig werk is!
    Groenten had ik altijd een zak diepvriesgroenten in de vriezer met broccoli/bloemkool/wortel en als wij iets ongeschikt aten pakte ik daar wat uit en stoomde dat!

14. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Nou toch is het zo. Industrieel ingevroren voedsel wordt op heel korte tijd heel erg gekoeld, waardoor de vitamines maximaal bewaard blijven. Bij huishoudelijk invriezen gebeurt alles veel trager, aan veel minder extreme temperaturen. Daardoor gaan best veel vitamines verloren. Daarom dat ik zelf nooit klaargemaakte groenten invries, ik gebruik dan liever diepvriesgroenten voor mijn dochter.

15. 2jees

2jees Niet meer actief

Ik vries niet in, tenminste geen fruit. In de ochtend of middag, naar gelang je tijd, lekker samen gaan zitten. Een banaan in de hand, of prakken en opvoeren, appel raspen, meloen met dit weer, kleine stukjes lekker laten happen, super gezellig en gezond!

16. meliez

meliez Actief lid

26 apr 2013
    324
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Ik maak eerst klaar, dan verdelen over een aantal bakjes, want ik kan niet in mini porties koken en dan in de koelkast.

Dan kan ik zo pakken wat ik nodig heb en wat dan na 1 dag er nog staat, zo de vriezer in.

Wel opletten dat wat je invriest max. 2 maanden houdbaar is.

17. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

Iemand gaf als opmerking: tartaar maar dat is toch nog niet zo erg handig??

Deel Deze Pagina