Mijn dreumes heeft vorige week de BMR prik gehad en is daar nu een beetje van slag van (denk ik). Bij het naar bed gaan had hij 38,8, dus niet heel spannend hoog. Ik heb hem op bed gelegd in een lange mouwen romper en zijn winterslaapzak (zonder mouwen). Het is nu tussen de 19 en 20 gr in zijn slaapkamer. Normaal zou hij nu in een korte mouwen romper en pyjamatruitje liggen. Nu ging ik net bij hem kijken omdat hij hard lag te huilen. En zijn haartjes waren helemaal nat van het zweet! Nu slaapt hij weer, maar hij is nog steeds zo klammig. Wat zouden jullie doen? Hem zo laten liggen? Of hem koeler aankleden? Of iets anders?
Koeler, Zeker met 19/20 graden hebben ze niet zoveel extra nodig. En bij koorts is iets dunners ook wel fijn om de warmte kwijt te kunnen. Een winterslaapzak broeit sowieso nogal, dus die zou ik uit laten, heb je niet nog een zomerzak liggen, en anders met pyjama onder de dekens..
Ik leg er dan meestal een dekentje overheen s nachts.. maar bij koorts hebben ze het niet snel koud. Ik heb liever dat ze het koud heeft dan warm. Mijn dochter heeft al paar koorststuipen gehad dus wij zijn errug voorzichtig met warmte en koorts..
Bij koorts zeker niet te warm aankleden! Romper met lange mouwen en zomerslaapzak eventueel afdekken met lakentje of dun dekentje. Hier ook ervaring met koortsstuipen, de warmte moet wegkunnen dus alleen katoen gebruiken, geen synthetisch spul. Sterkte!
Hij ligt nu in de zomerslaapzak van de Hema, 100% katoen, maar zn haartjes zijn nog steeds nat.... (onder dekentje/laken leggen heeft bij hem geen zin) Misschien heel overbezorgd, maar ik heb voor de zekerheid de HA post gebeld om tips te vragen en zij zeggen niet nog verder koelen.... Lastig hoor! Hij heeft toch echt wel vaker koorts gehad, maar dit heb ik nog nooit bij hem meegemaakt!!
Bij koorts inderdaad niet te warm kleden, juist eerder minder warm kleden. Ze moeten hun warmte kwijt kunnen.
Onze dochter is al een warme van zichzelf dus dat scheelt ook misschien. Met koorts in een slaapzak is voor haar veel te warm. Ze ligt nu ook in pyama met korte mouwtjes op de dekens en voelt nog gewoon warm aan en kamer is 20 graden.. Hopelijk ern rustige nacht voor jullie!
Ik dacht dat de mijne een warme was, maar dit is wel heel warmbloedig! Hij heeft het ook niet snel koud, maar met koorts waren deze maatregelen toch meestal wel genoeg. Dit is echt uitzonderlijk! Hoewel me wel is opgevallen dat hij de laatste weken sowieso meer transpireert dan normaal.... Ja dat hoop ik ook, dank je wel! Het lijkt me echt vreselijk om een koortsstuip mee te maken, dus ik kan me voorstellen dat je nu super voorzichtig bent!
Hier hetzelfde zonder prik, gister ook nat uit bed gehaald ( winter slaapzak pyjama en romper) dus zomer slaapzak aangedaan en huilen! Ze voelde ook erg koud aan. Nu dus in korte mouwen romper in slaapzak, dekentje heeft ze niet, die pakt ze en trekt ze binnen 5 sec weg dus heeft geen zin..
Ze heeft dus nu die winterslaapzak aan van de Hema ( zo'n witte) en een rompertje en heel luchtig truitje en broekje. Had net 38.3 en met een zetpilletje naar bed gedaan
Heeft zeniet van mij dat warme, ik lig gewoon in pyjama onder het dekbed en nog kou! Is ook vreselijk, zelfs na 8 keer.. we raken alleen niet meer in paniek en kunnen gewoon handelen ipv gillend 112 bellen
8 keer?!! Jeemig wat verschrikkelijk.... En het duurt nog zo lang voordat ze er overheen gegroeid is... Heb je ook standaard dat medicijn in huis of is dat niet nodig? Ik ben net nog even gaan kijken en zn haar lijkt wel weer wat opgedroogd. Ik denk wel dat zijn koorts iets gestegen is. Maar dit zal vast niet de laatste keer vannacht zijn dat ik naar hem ga kijken
Ja we hebben extra medicatie om koorts sneller omlaag te krijgen (diclofinac) en stesolid (soort valium) wat wemoeten geven als de koortststuip te lang duurt... Tussen 1 en 2 jaar komen stuipen het meeste voor en daarna bijna niet meer. We merken wel dat de stuipen afnemen in zwaarte. Twee weken geleden had ze er eentje en die duurde veel minder lang dan een half jaar geleden.. Goede nacht gehad?