zeur ik.Nog steeds kinderfysio

Discussion in 'Baby en dreumes' started by mariska1976, Sep 19, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

Feb 12, 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    Beste mama's,

Ik kan misschien wel als een zeur overkomen,maar het is nu September en de kinderfysio komt nog steeds.Welliswaar 2x per maand,maar het gaat niet meer over de voorkeurshouding.
    Mijn kleintje is net een week 8 maanden oud en mevrouw wilt dat ze al recht zonder ondersteuning kan gaan zitten.

Ik ben allang blij dat mijn kleintje sinds een dag of 5 omrolt.

wederom weer bij haar aangegeven,maar ze is van mening dat we het nodig hebben.

We hebben het cb opgebeld en het verhaal uitgelegd,ook dat de arts zei,dat we geen fysio meer hoefde te hebben.
    We hebben nu ook gezegd,dat het nu echt een geld kwestie gaat worden,want het sterken van de rug/buikspieren heeft niets te maken met naar de ene kant draaien van het hoofdje.
    Ze zouden terug bellen,maar nog steeds niets gehoord.

Ik hoop echt dat binnen kort echt een einde aan hier komt,aangezien we binnenkort hulp voor de oudste dochter gaan krijgen.

2. RianneF

RianneF Bekend lid

Oct 31, 2008
    712
    0
    0
    Ik zou tegen de fysio zeggen dat jij niet wil dat ze nog komt. En anders doe je de deur gewoon niet open, moet ze maar luisteren. Soms moet je keihard zijn wil je gehoord worden, dat blijkt maar weer! :)

3. Shorta

Shorta Lid

Jul 14, 2011
    15
    0
    0
    Fulltime Mama :D
    NULL
    Zo ik zal ook de deur niet open doen hoor!

Je moet soms niet te veel naar andere luisteren hoor. Bij ons zei de fysio ook dat hij MOET dit en dat doen. Je moet naar je intuitie luisteren, wat zeg je moedergevoelens?

Nou, ons ventje die rolde een keer opeens om en sindsdien is hij niet meer te stoppen!! Ik dacht ook eerst van ja, wat nu hij rolt nog niet om. Maakte me zorgen om niets eigenlijk door wat de fysio allemaal zei.

4. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

Oct 27, 2009
    4,545
    732
    113
    Heel simpel jij moet betalen en je wil of kan dat niet meer dus ... het probleem waar ze voor kwamen is verholpen dus kan het stoppen. Ze kan van alles wel willen met jou kind maar jij bepaald nog altijd.

5. casanova

casanova Actief lid

Aug 23, 2010
    162
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat jammer dat jij zo'n ervaring hebt, met de fysio. Bij mij was het heel fijn. Zij zei dat ik moest oefenen met de andere kant (ook voorkeurshouding), maar de dag nadat ze geweest was, kon mijn zoontje rollen en ligt nu vooral op zijn buik. Toen ik dit 2 weken later vertelde, zei ze uit zichzelf dat dit heel mooi was en dat het dan ook geen nut meer had, omdat hij dan niet meer te sturen was. Ook had ze het hoofdje opgemeten en daar kwamen ook geen schokkende dingen uit. dat zitten doen ze wel wanneer ze daar zelf in hebben. Mijn dochter rolde volgens mij laat en zitten deed ze ook opeens (rond 9 maanden), zonder enig stimuleren. Dit werd ons ook steeds afgeraden (stimuleren). Ook nu bij mijn zoontje, 6 maanden, zei ze dat ik het van hem moest laten afhangen.
    Een heel verhaal, maar ik zou gewoon zeggen dat ik haar niet meer wil zien. En als er iets zou blijken te zijn, je haar wel weer belt.

6. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

Feb 12, 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    precies.Ik stimuleer haar ook niet echt.Want dat rollen deed ze plots ook zelf(net de 8 maanden sprong achter de rug)

overigens het cb heeft nog steeds niet teruggebeld.Als ze van de week niet bellen,stuur ik mijn man langs(ik moet werken).Eens kijken wat ze dan gaan doen

7. adi

adi Niet meer actief

Maar is die fysio van het cb dan? Ik begrijp niet helemaal waar je hun voor nodig hebt.

Je kunt de afspraak met de fysio gewoon zelf afzeggen. Heb je echt bezwaren dat ze verder werkt met je dochter?

8. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

Feb 12, 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    Nou Adi,ik heb via het cb deze fysio toegewezen gekregen.
    Ik heb al gezegd dat ik dat niet wilde,maar ze wil maar doorgaan.Ik heb nu ook een brief van snoz gekregen voor mijn oudste.Dus ik hoop dat voor het einde van het jaar begeleiding van mijn oudste kan beginnen en dan kan ik de fysio niet bij hebben.die wil ook de laatste tijd op van die rare tijdstippen komen.Net op die tijden dat mijn kleine slaapt of dat we de oudste van school moeten halen

9. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,281
    6,192
    113
    Ehm.. volgens mij staat de fysio in dienst van jou. Dus jij bepaalt of het nodig is en zeker wanneer zij komt.
    Zou toch van de zotte zijn dat een therapeut voor jou bepaalt wanneer zij komt, binnen de normale werktijden dan.
    Dus zeggen dat je de volgende afspraak niet meer nodig hebt en bedanken voor de service tot nu toe ;).

10. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

Feb 12, 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    Vandaag was ze weer geweest.(ze was wel 17 min te laat)Ze was eerst met zitten bezig geweest en daarna moest mijn kleine links op haar buik draaien.Ik zei al dat de oudste dat dus niet deed.Maar op een gegeven moment begon de kleine te huilen en was zo uit haar doen,dat ze daarna haar fruit nietb wilde.Ik heb haar maar in bed gelegd.

Ze vroeg hoe het bij de kinderarts was geweest.maar omdat ik werken was,weet ik niet wat er besproken was.dus de man moest terug bellen.

Ze wilde maandag 17 OKT.Afspraak maken om 9.15.Ik zei,dat gaat hem niet worden,als je ook zo laat komt als vandaag,want de kleine moet om 10.10 bij het cb zijn en het is een 15 min lopen.
    Oh,zei ze kan ik opm half 2 komen.Nee zei ik,dan slaapt ze.Toen zei ze 14.15.Toen zei ik dan slaapt ze nog steeds.Ik zei er ook meteen erbij dat het te veel voor haar werd,2 dingen op 1 dag.(tsja,ze mist 1 slaapje en gaat pas na de boterham om 13.00 naar bed)
    Toen vroeg ze of ik dinsdagochtend om 9.15 kon.Nou ik kan niet.Ze hebben bij mijn oudste koffieochtend op school.(je drinkt koffie,praat met de juf en speelt met je kind)En aangezien ik niet bij de toneelstukjes van mijn kind kan zijn,kan ik dit ook niet overslaan,want anders krijg ik jaloezie.
    Toen begon ze over woensdagochtend.Maar dat kon ook niet.Mijn vriendin is jarig en ik had haar beloofd om naar haar toe te komen.Toen gaf ik al aan in de middag.Toen zei ze,ja maar ik zit in de praktijk en ik krijg kinderen.Sorry,maar ik vind dat je een groter kind makkelijker kan verschuiven dan een baby.

Vervolgens heeft mijn man gebeld.en verteld over de kinder arts.Toen zei ze:"heeft ze dan niet naar de rug gekeken?,want ik vind hem slap.""Nee,zei mijn manm,want je hebt haar door verwezen naar die arts omdat ze speeltjes niet van boven greep en dat deed ze dus wel.Dus dan gaat de arts daar niet naar kijken.

Nu belt ze donderdag.

De 17e naar de cb....en hopelijk ben ik dan klaar met fysio

11. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

Feb 3, 2011
    3,396
    0
    0
    OV
    Als jullie vinden dat jullie dochter de fysiotherapie niet meer nodig heeft dan moet je duidelijk zijn en je niet door haar laten dwingen..

Vertel mevrouw meteen dat elke kind zich anders ontwikkeld ;)..

Succes meid en sterk zijn!

12. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

May 13, 2010
    11,413
    2,718
    113
    Yuna zit ook nog steeds bij de fysio, nu al 5 maanden, en ik vind het alleen maar prettig dat ze haar in de gaten houden. Heb t er graag voor over, om er helemaal voor naar t ziekenhuis te gaan. Jsmmer dat je dat niet zo ervaart. Maar kan je niet gewoon eerlijk zijn?

13. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Idd, want nu draai je om de hete brij heen vind ik.??

Ik ben heel blij met onze fysio (hebben nu ook een chronische indicatie gekregen)! En we krijgen ontzettend veel en goede tips.

14. xd24

xd24 VIP lid

Feb 27, 2010
    6,406
    0
    36
    Brabant!
    Gewoon zeggen je hoeft niet meer te komen, klaar.
    Waarom zo moeilijk doen, jullie zijn de baas over jullie kindjes.
    Snap eerlijk gezegd niet waarom je dan weer een nieuwe afspraak maakt.

15. laravelk

laravelk Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,970
    2
    38
    Begrijp ik goed dat het voor jullie een geldkwestie is?

16. Sarah84

Sarah84 VIP lid

Jul 21, 2008
    6,665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Dat zou niet kunnen, je krijgt voor je kinderen namelijk alles (behalve neusspray en paracetamol e.d.) gewoon vergoed.
    Finn heeft ook lang fysio gehad en wij hebben nooit hoeven betalen.

Maar goed...als jij denkt dat het het beste is voor je kindje om geen fysio meer te hebben, dan moet je dat zeggen denk ik. En niet maar proberen om het zo te plannen dat je geen afspraak kan maken.

17. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

May 5, 2010
    2,645
    0
    36
    Twente
    Toch eens goed bij je zorgverzekering navragen hoor want dit moet gewoon vergoed worden!

18. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,038
    1,859
    113
    Provincie Groningen
    Uhhmm als jij aldoor blijft zeggen dat je op bepaalde dagen of tijdstippen niet kunt.
    Dan blijft zij naar nieuwe mogenlijkheden zoeken!
    Wees duidelijk!!!!
    En zeg gewoon...bedankt voor je hulp....maar wij vinden dat ons kind zich nu normaal ontwikkeld.
    Als we je weer nodig hebben weten we je te vinden.

19. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

Feb 12, 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    Nou dames,we zijn naar het cb geweest en daar zeiden ze .,dat ze 3 maanden het kind rust moest geven en daarna maar eens kijken hope het dan gaat.

Nu was ze er weer en ze wilde weer een afspraak maken,mijn man had van het cb verteld en ook meteen er achter aan gezegd dat mijn oudste hulp van snoz krijgt(we wisten een week geleden nog niet wanneer dat zou beginnen).De fysio zou bellen.

Ik ben blij toe,want vandaag heeft de school telefoon gehad en ik kon kiezen dinsdag 8 of donderdag 17 november gesprek met het snoz op school na 3en.Ik heb meteen voor de 8e een afspraak gemaakt.Ik heb dan nog vacantie en mijn man is na 3en wakker(nachtdienst)

Maaaaaarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr,nu komt het leuke......
    Mijn oudste bleef met zwemmen in badje 2 hangen(bijna een jaar) Nu kreeg ze van mijn schoonzus(ze is badmeester en geeft les)een leskaart voor de herfstvacantie.Ze heeft 5 dagen lang 45 min gezwommen,en zit nu in badje 5.Maar daar gaat het nu niet om.
    Er was daar ook een moeder met een babytje.Een jongetje.Het jongetje was 10 maanden(2 tot 3 weken ouder dan mijn dochter)
    maaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrr het kind zit dus helemaal niet,ook niet met ondersteuning.Zijn moeder zei al,ik probeerde het te stimuleren,maar hij gaat niet zitten.Terwijl het met mijn meisje steeds beter gaat.Het enige wat hij kon is omrollen en meer niet zei zijn moeder.Nu is niet ieder kind hetzelfde,maar ik heb zoiets van dat die fysio maar niet moet zeuren.... Er zijn kinderen die minder kunnen dan je eigen kind.Maar het was wel een lief vrolijk mannetje.

Share This Page