Hallo dames, Al sinds ik met de pil gestopt ben, heb ik het idee dat er iets mis is. Nou heb ik begrepen dat je hier in NL pas na een jaar naar de huisarts mag en mijn ouderwetse huisarts kennende, zal ie ook wel niet eerder iets doen. Ik ga straks ronde 10 in (ben half aug met pil gestopt) en wil eigenlijk nu wel actie ondernemen. Ik ga de komende maand maar tempen (mijn uiterste redmiddel- heb al wel ovutesten gedaan) zodat als ik straks in de HA ga, ik niet nog eens eerst 2 maanden moet tempen voordat ie iets doet. Nou vroeg ik me af......wanneer hebben jullie actie ondernomen of: wanneer zouden jullie actie gaan ondernemen (maar je wwerd dan daarvoor al zwanger)? En als er mensen zijn die andere verhalen hebben over acties als het niet lukt, graag. Groetjes, Bianca
zou idd een temp curve maken , mijn ha vroeg daar al gelijk om of ik dat al had laten doen. en de meeste sturen je terug en zeggen ze probeer nog maar even en kom maar weer als je een jaar bezig bent. maar je kan ook die 2 maanden er bij liegen , leugentje om best wil. want de ene keer kan je zo bij een gyn terecht en een andere keer duurd het even.
hey, IK ben gestopt met de pil in feb. 2006 ik kreeg een miskraam in de zomer en daarna duurde het precies zo lang vooraleer het weer lukte. Ik was natuurlijk omwille van het miskraam al bij de gyn geweest. En die raadde me ovutesten aan, k had er beter zelf eerder aan gedacht want idd het heeft geholpen. De gyn zei wel dat we de natuur zijn gang moesten laten gaan. Maar met ovutesten heb je toch zekerheid over het feit of je nu wel een eisprong hebt iedere maand ja of nee. Bij mij was dat niet iedere maand het geval. Vandaar dat het eindje duurde. Hier in België kun je altijd via een echo de boel eens laten bekijken of er geen cyste's zijn ofzo maar er zijn heel veel mensen die na 2 jaar toch natuurlijk zwanger worden. Dus gewoon telkens het verkeerde moment klussen waarschijnlijk. Gr. Winter
ik heb zelf pas na 14 maanden actie ondernomen. Ben in sept 2006 naar de huisarts geweest en in feb/maart 2007 zijn we met de eerste behandelingen begonnen.
IK heb met mijn ovutesten steeds twee dagen achter elkaar een heekl licht streepje. Maar dat is toch genoeg? Dan heb je toch wel gewoon een eisprong?
in principe moeten ovulatie testen helemaal positief zijn. Dus de streep net zo dik en gekleurd als de andere streep. lichte streepjes zijn over het algemeen niet positief,
Oh..maar ik heb elke dag getest en twe dagen lichte streep en verder niets. Bij zwangerschapstesten zeggen ze dat het niet uitmaakt hoe dik de streep is. Bij ovutesten dus wel? Dan moet ik me misschien zorgen gaan maken.
Ja bij ovulatie testen over het algemeen wel. Ik weet niet welk merk je had? heb je de bijsluiter nog?
wij waren nog geen half jaar bezig toen ik naar de ha stapte ik had nl een zeer onregelmatige cyclus ... L.sybje
Wij zijn nu zo'n 7 maanden bezig en volgende maand heb ik een afspraak bij de gynae. Heb een paar jaar geleden een eileiderontsteking gehad en omdat er een kans op verstopping is door littekenweefsel raden ze aan om na 6 maanden al een bezoekje aan de gynae te brengen. Nu ja, in België kan je dan ook wel rechtstreeks een afspraak maken en heb je geen verwijzing van huisarts nodig.
Ik ben al 3 kwart jaar onregelmatig, maar de huisarts wil dus dat ik idd een jaar can de pil af ben voordat ie me doorstuurt oid.
Wij zijn sinds augustus 06 bezig, ronde 11 en hebben besloten een afspraak bij de huisarts te maken. Wel vraagje: moet je altijd temp. bijhouden? dit heb ik nl. niet gedaan, wel cb ovulatietesten met een duidelijke Is dat voor de ha/gyn voldoende of moet je altijd temperaturen?
Ik heb die ook gebruikt maar ze moeten even donker zijn de lijnen anders is er nog geen ei sprong. Bij een licht lijntje moet je langer doorgaan met testen of heb je dat gedaan? Groetjes Jessie33
Jammer dan ga ik toch maar deze week nog snel een thermometer kopen en deze maand temperaturen. Zoek bij het temp. forum wel even op hoe het moet.
Ik ben vanaf november gestopt met de pil en nogsteeds een zeer onregelmatige cyclus. februari voor het eerst naar de huisarts gegaan, die wilde afwachten tot juni. Als mijn cyclus dan nog onregelmatig was, zou ik terug moeten komen en zou ze bekijken wat ze konden doen. Ik ben gisteren weer naar de huisarts gegaan, omdat ik nu toch al ruim 2 maand niet ongesteld ben. Ze heeft me gezegd, bloed te laten prikken en aankomende dinsdag heb ik een echo van de onderbuik. Mocht hier niets uitkomen, dan stuurt ze me door naar de gynecoloog. Dus, een beetje druk moet je gewoon uitoefenen en anders naar een andere huisarts gaan.
Ik ben in januari gestopt met de pil en heb 4 juni een afspraak met de gyn. De ha heeft me gelijk door gestuurd omdat ik menstrueer om de 2 weken.