Beste verloskundige, Ik ben nu 7 weken zwanger. Tot vorige week was ik elke dag heel erg misselijk met ook overgeven erbij. Deze week is dit ineens veel minder. Natuurlijk is dat voor mij prettig maar ik maak me ook bezorgd aangezien ze zeggen dat als je zwangerschapsklachten minder worden het ook goed kan zijn dat het vruchtje niet meer leeft. Ik heb afgelopen weekend 2 dagen een beetje licht bruin vloeisel gehad maar geen bloedverlies. Dit lichtbruine is nu ook weer weg en het is weer gewoon wit zoals het voorheen ook was. Ik merk wel dat ik nog steeds vaak moet plassen en ook nog steeds minder goed naar de WC kan (constipatie noemen ze dat geloof ik) Op 8 februari staat de eerste echo gepland maar ik maak me toch wel een beetje ongerust. Alvast bedankt voor het antwoord! Wendy uit Limburg
Hoi Wendy, het wel of niet hebben van zwangerschapsklachtjes zegt niets over het wel of niet goed zitten van de zwangerschap! Het is een veel gestelde vraag, maar wel een heel logische. Je lichaam moet wennen aan de zwangerschap en bij de een gaat dat sneller als bij de ander. Dus niet ongerust maken, ook niet over dat beetje bloedverlies, want dat hoort er in veruit de meeste gevallen gewoon bij, en een beetje vertrouwen durven te hebben in de natuur. Na de echo ben je pas echt gerustgesteld natuurlijk, maar geen zorgen maken over dat de misselijkheid ver weg is. Groetjes Brigitte