Het lijkt me de romantiek zo weghalen als je elke keer 'moet' vrijen Niet als kritiek bedoelt, maar ik vraag me wel af hoe je de spontaniteit erin houdt in je seksleven als je het gevoel hebt dat je 'moet' om zwanger te worden. Zijn er hier ook dames die spontaan zwanger proberen te worden? Dus zonder ovulatie-testen of tempraturen.... En dames die het wél gebruiiken: hoe hou je het dan leuk en spontaan? Laten jullie je man weten dat je hem verleid vanwege je eisprong?
Dit vraag ik me nou ook altijd af. Wij zijn (nog) niet bezig met zwanger worden, dus ben wel erg benieuwd voor de toekomst. Ik lees even mee
Hier een nogal onregelmatige cyclus gehad, dus wel ovutesten gebruikt. Vriendlief hier niet van op de hoogte gesteld (juist om druk te voorkomen) en die wil iedere dag wel, dus dat was geen probleem. Daarbij scheelt het dat ik rond de eisprong m'n vriend wel drie maal per dag wilde bespringen, dus hier geen sprake van druk.
Ik heb een aantal ronde ovulatie testen gebruikt, maar ik word daar gestrest van. Ik temp wel, hier zie je pas achteraf je ei, maar heb je wel een mooi overzicht van je cyclus. Wij klussen vanaf m'n ongesteld tot het kruis van ff () om de dag
Hier gebeurt het ook nog spontaan... Alleen is het nu een paar maand niet gelukt. Maar de vraag is of dat met ovutesten ook gaat lukken. Ik denk dat ik het met ovutesten ook niet elke keer zou vertellen aan manlief, gezien het dan echt moeten wordt! Als het deze maand niet lukt wil ik proberen of ik mijn ei goed in kan schatten dmv cervixslijm...
Ff is fertility friend daar hou ik m'n temp bij, en ff zet een kruis op de dag dat ik m'n ei heb gehad. Kaartje staat in m'n handtekening... De eerste is van, de tweede is die van vorige maand, dan zie je het kruis.
Hier al de jaren zonder ovi testen enz, alleen medicatie en ziekenhuis bezoek. Nu de kans die we nog hebben gewoon klussen wanneer we zin hebben . We genieten gewoon van elkaar en zien wel. Geniet van elkaar doen wanneer je zin hebt . Succes
Een paar keer Ovutesten gebruikt maar werd er alleen maar zenuwachtig van, of ze nou wel of niet positief waren. Dus hel snel mee gestopt. Ook poosje getempt maar allemaal mee gestopt want het geeft mij veel onrust (werd dan heel vroeg wakker zeker tegen nod en heel onrustig gevoel) was zwanger in een ronde waarin ik er niet veel aan gedaan had. Nu zijn we niet echt bewust bezig, zien wel hoe het loopt. Tweede is welkom maar heeft geen haast, dochter is tien mnd. Vind het heel relaxt zo, maar omdat we er al een hebben zit er ook geen druk achter nu. Maar voor mij in principe geen testen of temp meer... Geeft teveel spanning.
Ik doe geen ovu testen en ook doe ik niet aan tempen, ik heb om de dag gemeenschap met me vriend en hoop over 2 weken niet ongi te worden en dan positief te testen
Ik heb maar 1x een ovulatietest gebruikt en die keer was het raak. Ik heb dat toen overigens wel verteld en we hebben het dat weekend dan ook een stuk of 6x gedaan Eerlijk gezegd was het in de maanden daarvoor af en toe wel een 'moetje' om te beginnen. Maar als je dan eenmaal bezig bent is dat gevoel al gauw over. Mijn vriend zei altijd "het is het leukste klusje wat je me vraagt te doen, dus ik doe het graag voor je"
Mijn vriend weet dat ik nu deze maand ben begonnen met ovuluatietesten maar we doen het ook daarvoor en we hebben afgesproken dat het wel een beetje romantisch moet blijven enz enz en het lukt aardig heb een mooi lingerie set gekregen en gekocht ! Maar het is zoziezo wel anders als het zonder het te weten wanneer de beste tijd is zeg maar !
Wij hebben niks gebruikt. Nog nooit getempt! Nog nooit een ovutest aangeraakt! Gewoon iedere x na de ongi begonnen met vrijen tot zowat na ei, dan ook wel soms als de zin er was. 6 maanden bezig geweest, waarvan 2x mijn man er niet was tijdens ei... (militair) dus officeel de 4e raak. nooit druk gevoeld ofzo hoor!
Bij mijn oudste 2 geen ovutesten gebruikt, bij de oudste duurde het 3 jaar en de 2e vijf jaar voor ik zwanger was. Toen wij voor een derde wilde toch maar na een jaar gewoon proberen aan de ovutest gegaan, de eerste maand was het raak, maar werd een mk, direct weer doorgegaan met ovutesten en direct weer zwanger, 6 weken na de mk teste ik positief. Nu zijn we alweer een tijdje bezig, want we willen graag een 4e, dus denk dat ik binnenkort maar weer de ovutest erbij ga pakken. Overigens zeg ik nooit tegen mijn man wanneer hij positief is hoor, ik verleid hem gewoon op het goede moment.
Bedankt voor alle antwoorden. Ik vroeg me eigenlijk nog iets af. (Ik ben zelf nog maar net met de pil gestopt en wist eerlijk gezegd niet eens van het bestaan van ovu-testen af). Moet ik zo'n ovu-test meer zien als iets dat je gaat gebruiken als je cyclus onregelmatig is, of gebruiken mensen ze ook gewoon puur voor het gemak?
Ik doe nog niet aan ovu testen of tempen. Ik ga een beetje van mijn banner uit wanneer mijn eisprong is. Mijn vriend weet dat niet want dat legt zo'n druk op hem. En rond die periode hebben we gewoon iedere dag sex omdat ik hem dan bespring hahahahaha.
Als ik voor mezelf spreek: mijn cyclussen zijn behoorlijk regelmatig 28-30 dagen, maar bij mijn oudste ben ik zwanger geraakt op cd 8, van mijn 2e cd 20 en bij de jongste dus ovutesten gebruikt, die was op dag 14 positief. In mijn geval is het dus wel makkelijk, anders kan ik de hele maand wel klussen en dan gaat de spontaniteit er wel heeeeeeel snel af.
Ik heb het een jaar de tijd gegeven ook van wege het ontpillen en tegen me zelf gezegd daarna pak ik de ovuluatietesten erbij het is natuurlijk wel zo dat het veel minder het gevoel geeft van (spontaan) zwanger worden ! Uiteindelijk beslis je zelf maar ik niet te vroeg beginnen met ovuluatietesten
Wij doen het eigenlijk wel de hele maand door... Alleen nog wel veilig, omdat mijn cyclus nog niet is opgestart sinds ik ben gestopt met de pil... Ik merk wel een verandering in mijn libido sinds ik ben gestopt, maar da's eigenlijk de hele maand, niet een bepaalde periode... Ben benieuwd of dat nog 'rechttrekt'.