wanneer afbouwen speen ?

Discussie in 'Verzorging' gestart door kris8, 2 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Hallo !

Onze dochter is een jaar nu. Haar speen heeft ze alleen in bed en soms in de auto of kinderwagen als ze moe is. Overdag verder nooit. Nu las ik pas dat het goed is om vanaf een jaar af te bouwen. Ik zat eraan te denken om bv eerst overdag geen speen te geven bij het slapen en dan s` nachts. Of ben ik te vroeg ? Vanaf wanneer is het afbouwen nodig ? Of wanneer is de beste tijd ?? Ik wil er natuurlijk het liefste zo snel mogelijk vanaf ( ook niet meer de ellende dat ze hem s`nachts kwijt is ;) ) Maar ik wil ook niet te snel gaan.
    Iemand een idee of wat hebben jullie gedaan ??

2. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Het is heel verschillend hoe mensen erover denken, maar wij hebben de speen met 1 jaar cold turkey afgeschaft. Het was welgeteld 1 dag een beeeeetje mopperen en daarna heeft ze er nooit meer naar omgekeken. Maar dat werkt niet voor elk kind of voor elke ouder.... ;)

3. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Ok Thanks voor je antwoord. Dit zou ook nog kunnen. Ik durf het denk ik niet zo goed zo. Nu is het echt brullen als ze s ` nachts d`r speen kwijt is.

4. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Wij zijn wel begonnen met de slaapjes overdag zodat ze al twee keer was gaan slapen zonder speen voor ze de nacht in moest. Maar ik geloof ook niet dat ze 's nachts echt moest huilen als ze haar speen kwijt was hoor, het was voor haar vooral voor het inslapen...

5. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier heeft ze 'm ook nog in bed en heel soms in de auto of wandelwagen maar dat zijn echt de uitzonderingen.
    Ik hou 'm er hier nog even in. Hier slaapt ze 's nachts nog niet door (ze wordt overigens niet voor de speen wakker) maar ze krijgt 'm wel altijd met inslapen.
    Ik denk dat wij 'm dan rond haar 2e gaan afbouwen.

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij hebben hem met 9 maand cold-turkey afgewend. Dat was 1 dag problemen.
    Hij gebruikte hem toen alleen nog voor het slapen (bed, auto, kinderwagen).
    Het ochtendslaapje heeft hij 20 minuten gehuild. Het middagslaapje 10 minuten en 's avonds nog 5 minuten. Daarna heeft hij er nooit meer naar omgekeken. Zelfs niet een week later toen hij er eentje in handen kreeg.

Hij huilde niet idioot hard trouwens. maar een "ik ben moe, maar kan niet in slaap komen"huiltje ;)

7. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Ok, nou vandaag op het kdv overdag al geslapen zonder omdat ik hem spontaan vergeten was .... echt vergeten, maar het kwam nu dus wel mooi uit. Vanavond wilde ze echt niet zonder slapen. Probeer het gewoon morgen weer. Overdag thuis geen speen

8. Flamingo

Flamingo Bekend lid

9 dec 2009
    900
    0
    0
    Shopmanager / parttime
    Alleen in bed een speen. Zo doen wij het. Die speen komt niet mee naar beneden, nee verder dan het bed geen speen.
    Bij het slapen gaan is het voor ons manneke nog zo lekker, ik wacht nog even met afleren....

Deel Deze Pagina