Hallo allemaal, Ons kindje is bijna uit de Maxi Cosi gegroeid dus moeten we over naar een vervolg autostoel. Nu lees ik hier overal berichten over 'goed uit de test gekomen', maar kan nergens terug vinden welke nu het beste is. Weet iemand welke stoel het beste getest is volgens consumentenbond/anwb? Zelf kan ik alleen testresultaten vinden van 2009, maar is er in 2010/2011 ook een test gedaan? Wat zijn jullie ervaringen? Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen! Alvast bedankt!
Hoi Stippeltje, Wij zijn lid van de consumentenbond en heb het even opgezocht. De autostoeltjes groep 1 hebben verschillende testdatums van 2007 tot 2010. De maxi-cosi pearl is als laatst getest(2010). Totaalscore 7,7 oordeel veiligheid 7,1 oordeel gebruik 8,3 comfort van het kind 7,3 reinigen 6,8 De Kiddy Infinity Pro, de Maxi-Cosi Priorifix, de Romer King en Maxi Cosi Tobi hebben het keurmerk beste koop 2010 van de consumentenbond gekregen. De Kiddy Infinity Pro (testdatum 2007) Totsaalscore 8 oordeel veiligheid 7,6 oordeel gebruik 8,4 comfort van het kind 7,9 reiniging 7,7 Maxi-Cosi Priorifix (testdatum 2007) Totaalscore 7,7 oordeel veiligheid 7,6 oordeel gebruik 7,9 comfort van het kind 7,8 reinigen 5 Römer King Plus Totaalscore 7,1 (testdatum 2008) oordeel veiligheid 6,4 oordeel gebruik 7,7 comfort van het kind 7,6 reinigen 7,7 Maxi-Cosi Tobi (testdatum 2009) Totaalscore 7,1 oordeel veiligheid 6,5 oordeel gebruik 7,8 comfort van het kind 7,8 reinigen 5,5 Hopelijk kun je iets met deze informatie.
ansje1982, sandraske, Dank jullie wel voor jullie moeite!! Wat fijn dat er hier altijd meiden zijn die zo snel reageren! Die Kiddy komt er toch telkens als (één van de) beste uit, maar toch lijk ik niet helemaal overtuigd. Stom he?! Als ik het zo zie, lijkt het me een onding, maar ja, waarschijnlijk is het een questie van wennen. Bedankt iig!
das met dat vanglichaam ervoor toch? ik ben ook nog niet overtuigd.. we gaan zaterdag kijken naar een stoel, zullen die ook proberen..
Wij hebben beide kinderen nu in de kiddy comfort pro (een I/II/III stoel), met vanglichaam / kussen. Bevalt ons prima! Het grootste voordeel is volgens mij dat het hele lichaam door dat kussen wordt opgevangen bij een botsing, waardoor het hoofdje veel minder naar voren kan knakken dan bij een 5-puntsgordeltje. Je moet alleen wel echt opletten dat je hem strak genoeg vastzet met de gordel, anders duwen ze dat vanglichaam er tussenuit. Overigens vond m'n zoontje dat kussen de eerste paar keer vreselijk bij het vastzetten, maar toen hij er eenmaal aan gewend was vond hij het prima. Ze slapen ook lekker, met hun hoofdje tegen de rugleuning of op het kussen.
Wij hebben een Kiddy Infinty en zijn er heel tevreden over. Mijn zoon vindt het "kussen" helemaal niet erg en doet steeds netjes zijn handjes omhoog als we hem in de stoel zetten. Ik vind het ook erg fijn dat je de stoel heel snel en makkelijk in een andere auto kunt zetten. Nadat ik de stoel had gekocht had ik wel mijn twijfels maar ben toch blij dat ik voor deze stoel heb gekozen.
Voor mijn dochtertje hadden we de Kiddy Infinity Pro (en die gebruiken we nu in de tweede auto voor mijn zoontje) en de Tobi. Ben over beide autostoeltjes tevreden. De Kiddy is heel licht en makkelijk over te zetten in een andere auto. Dat vanglichaam vond mijn dochtertje wel best, maar het werd zomers wel snel warm op haar buik (toen we nog geen airco in de auto hadden ), maar dat schijnen ze bij de laatste versie verbeterd te hebben door er een soort ademend gaas ofzo tegen gespannen te hebben. De Kiddy kun je alleen niet in de slaapstand zetten als je kind er al in zit, dat kun je bij de Tobi weer wel.
Wij hebben hem ook, gek ding en ik moest even wennen maar hij bevalt erg goed. Tip, bestel hem in duitsland (bijv. via hun eigen site) scheelt heel veel geld.
wij hebben de stoel met vanglichaam geprobeerd in de winkel maar we zijn voor de mc priori gegaan.. Die vonden we beiden prettiger in gebruik (bevestigen, kind erin zetten, slaapstand instellen enz) en onze dochter heeft een hekel aan krap vastzitten.. Ze huilde meteen toen dat vanglichaam ervoor ging en aangezien we al hele huilbuien hebben gehad in de MC, zagen we het niet zo zitten..
De uitslag van de ANWB test staat gewoon op hun site: ANWB - Auto - ANWB Kinderzitjestest 2010 Voor ons is het simpel: wij hebben veel vertrouwen in het ISOfix-systeem en hebben nu nog de MC cabriofic op de familyfix. De volgende stoel die daar op past is de MC Pearl. Een nadeel daarvan vind ik wel, dat je de stoel alleen in een andere auto kan zetten als je ook de basis overzet. Maar ja, als ik kijk hoe vaak we dat in al die maanden met de mc hebben gedaan die we nu hebben, valt dat wel mee. Ik geloof dat het 2x is voorgekomen dat hij in een andere auto heeft gestaan.
Wij hebben de romer duo plus en zie dat hij nu als beste uit de test komt meeste ++ Vind het ook een heerlijke stoel en ook ideaal dat je zowel met de gordel kunt bevestigen als met isofix.
Thnx Sandraske! Ben er nog steeds niet uit! Vind die Axxis ook wel wat, met dat draaigedeelte, lijkt me wel zo fijn voor mijn rug. Maar ja, liever veiligheid voor mijn kindje dan voor mijn rug. Maar komt dan weer niet zo goed uit de test als die anderen. *Zucht*
gewoon in de winkel gaan proberen, alle stoelen die ze verkopen zijn goedgekeurd, houdt dat in je achterhoofd..