Mijn dochtertje wordt in juni 2 en is qua lengte groot (heeft nu maat 92 en zal 12 kg wegen) en het lijkt mij niet echt handig om haar met haar stoeltje voren aan het stuur te hebben. Ben zelf niet zo'n fietswonder haha. Maar veiligheid voor de kleine boven alles natuurlijk. Nu lees ik de ene keer dat ze tot 15kg voren moeten en daarna achter. Mijn moeder heeft nagevraagd aan een kennis die arts is en zelf vader van 2 kinderen. Die zei dat ze gerust achterop kon. Dus nu twijfel ik. Wat hebben jullie gedaan?
Ik heb het hier ff bij Halfords nagevraagd want ik heb een tweeling dus als ik ze op de fiets zou willen hebben zou er eentje voor moeten en eentje achter... Maar de kinderzitjes die ze hebben voor op de fiets zijn vanaf 9 kg, zowel voor als achter alleen kunnen ze in het stoeltje achter veel langer blijven zitten ivm gewicht!
ze kunnen gewoon vanaf 9 kilo achter op de fiets. mijn zoon was 16 maand toen hij overging naar achter heen, omdat ik met mijn zwangere buik er niet meer tussen paste hij was toen 12,5 kilo.
De voorzitjes zijn meestal tot max 15 kilo. Maar ik vond bij 14,5 kilo dat je dan best een gewicht aan je stuur hebt hangen Dus ik zou ook voor achterop gaan. Zeker als ze sterk genoeg is in haar lijfje (goed lopen, rennen, gaan staan etc)
Mijn zoon zit ook achterop. Hij is ook bijna 2 maar klein van stuk. 81 cm en 11 kilo. Ik heb hem wel voor gehad maar man man man dat vond ik echt niet fijn! Hij vind het nu ook leuker achterop.....iedere keer als we langs iemand fietsen trekt hij mijn blouse of truitje omhoog:s haha
Lekker achterop doen! Mijn oudste heeft tot een jaar of 2 voorop gezeten en toen werd ze echt te groot (niet zozeer te zwaar, maar te lang)