Kraamzorg

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mama322, 28 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama322

Mama322 Actief lid

29 aug 2011
    384
    0
    0
    Hoi meiden...

Weten jullie of de kraamzorg de oudste naar school brengt en haalt en of de kraamzorg de hond uitlaat?

Ben al een beetje aan het kijken op de websites van verschillende organisaties maar kan er nergens wat over vinden.

Alvast bedankt!

2. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    In principe is de kraamzorg er alleen voor de zorg van moeder en kind en daaruit voortvloeiende klusjes, zoals een babywasje. Dus helaas nee.

Maar hier ook 2 honden en geen haar op mijn hoofd om een vreemde daarmee naar buiten te sturen. Alhoewel ik het me wel kan voorstellen dat dat makkelijk zou kunnen zijn, net als je oudste op school afzetten.

3. tulip

tulip Niet meer actief

nee in principe niet, zeker dat naar school brengen enz., maar heb je geen man??
    de honden uitlaten zou evt kunnen als ze tijd overheeft, maar dan zal ze het zelf moeten aanbieden, het hoort echt niet tot het takenpakket.

4. Mama322

Mama322 Actief lid

29 aug 2011
    384
    0
    0
    ik vrees er ook voor... (vroeger deden ze het overigens wel)

De hond uitlaten zou nog niet het grootste probleem zijn.
    Maar ik kan moeilijk mijn dochter naar school brengen als je net een dag bevallen ben...

*gaat maar gauw denken aan een oplossing....gelukkig heb ik nog even:)

5. Mama322

Mama322 Actief lid

29 aug 2011
    384
    0
    0
    Het probleem is dat mijn man geen vakantie kan opnemen en dus maar 2 dagen vrij krijgt. Mijn moeder en schoonmoeder werken beiden en wonen ook 45min rijden verderop.

6. mamanu

mamanu Bekend lid

2 nov 2008
    577
    0
    0
    Ik weet nog dat mijn kraamhulp vertelde dat ze wel eens een kindje van de kraamvrouw naar school bracht. Dit moest dan wel op loopafstand zijn, want ze mogen niet met de auto weg.

Volgens mij ligt het helemaal aan de kraamhulp die je krijgt. Die van mij begon pas om 9.00u dus ik moest zelf zorgen dat mijn oudste op school kwam. Gelukkig heeft mijn moeder me uit de brand geholpen.

Anders kun je het miss vantevoren vragen aan het kraambureau hoe ze hiermee omgaan en anders vantevoren kijken of iemand anders het voor je kan doen. Misschien kan iemand uit de straat met kinderen je kind meenemen naar school?

7. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Een andere moeder van een klasgenoot die jouw dochter mee kan nemen?

8. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0

Ze gaan er waarschijnlijk vanuit dat je man, een oma/opa of misschien een buurvrouw/vriendin dat zal doen.

Ik neem aan dat je man ook wel even vrij neemt na de bevalling, of dan maar wat later zal moeten gaan beginnen zodat hij jullie oudste (met de hond) kan wegbrengen....
    <edit> ik lees net dat je man geen vrij kan nemen....

Vorige week telefonische intake van kraamzorg gehad en deze vroegen dus idd of er huisdieren waren en of er eventueel 'mantelzorg' voor onze dochter is. Dit omdat de eerste prioriteit is: moeder en kind, daarna huishouden/hygiene en dan pas de rest....
    En dan is het misschien ook nog wel een beetje afhankelijk van een kraamverzorgende, sommige zullen best een keer met de hond willen lopen, maar het zal niet hun prioriteit zijn.

Het is denk ik ook afhankelijk van hoeveel zorg moeder en kind echt nodig hebben. Loopt alles redelijk soepel, dan is er meer tijd voor andere dingen.

Hier is het overigens wel zo dat ze eventueel in JOUW auto één en ander zouden willen doen. Risico van bv schade ligt wel geheel bij de eigenaar volgens mij.

9. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

hier liet de kraamverzorgster de hond wel uit!
    Mijn man was gewoon thuis!
    Naar een heftige nacht waren de mannen in slaap gevallen, dus ik was naar beneden gegaan om haar binnen te laten.
    Ze zei gelijk, go is de hond al uitgeweest. Ik nee, maar wilde ron zo wakker maken. Ze zei gelijk ben je gek, laat die man effe slapen en ging met de hond wandelen.
    Echt heel lief, maar dit zijn ze niet verplicht!
    ik vond heel lief.
    gr brenda

10. mama86

mama86 Actief lid

16 apr 2009
    182
    1
    0
    leerkracht basisonderwijs
    Zuid Holland
    ik heb kraamzorg bij De Waarden en in de brochure staat, dat de verzorging van huisdieren niet onder hun takenpakket valt.
    Ik heb zelf een zoon van 3 en ben erg benieuwd hoe dit straks allemaal gaat lopen enzo.

11. Mama322

Mama322 Actief lid

29 aug 2011
    384
    0
    0
    thnx meiden voor het meedenken... Ga zometeen denk ik even wat organisaties e-mailen en anders eens kijken wat de andere opties zijn.

Mijn man kan in ieder geval 's ochtends mijn dochter naar school brengen en de hond uit laten.
    Ook als hij weer uit het werk is kan hij een grote ronde doen met de hond en dan zou ik voor tussen door misschien wel anders een uitlaatdienst laten komen.

Nu hoop ik dat ze bereid zijn mijn dochter naar school te brengen en op te halen. Tis hier om de hoek dus dat scheelt

12. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Ik weet dat mijn oudste neefje naar school werd gebracht door de kraamhulp maar de school was een straat verder op...

Tijdens de intake vertelde de kraamhulp dat ze geen honden uitlaten en dat snap ik wel ze zijn er voor moeder en kind.
    Mijn vriend kan dat doen of mijn schoonmoeder die woont 5 min. van ons vandaan.

Kan me voorstellen als je niemand hebt om de hond uit te laten dat het dan lastig word misschien kan je een hondenuitlaatservice laten komen daarvoor en kan je dochter met een andere moeder mee? Succes!

13. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

26 aug 2011
    989
    0
    0
    en iets als buren of idd een andere ouder van school die je andere kindje mee kan nemen??

14. zaterdag

zaterdag Fanatiek lid

28 mei 2011
    1.008
    2
    0
    vervelend dat je man geen vrij kan krijgen.
    in principe is het niet de taak vd kraamzorg om andere kinderen of honden te verzorgen.
    Ik denk sowieso niet dat ze dat toe gaan zeggen, als je iemand hebt die het wil doen, heb je mazzel.
    Daarbij weet je natuurlijk nooit hoe het gaat lopen met bevalling en kraamtijd, als er iets is waardoor jij of de baby extra verzorging nodig hebben, zal het je eigen verantwoordelijkheid zijn.
    Ik zou idd een uitlaatservice regelen voor de hond (al is het maar voor een week) en je dochter laten brengen door een andere moeder uit de buurt.

Deel Deze Pagina