16 weken, nog even wachten met positiebroek?

Discussion in 'Zwangerschap' started by bunchy, Mar 30, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

Aug 21, 2009
    6,678
    515
    113
    hoi,

ik ben 16 wk en eigen broeken kunnen niet meer dicht.
    nu heb ik broek van mamalicious aangehad maar verkoopster adviseerde nog paar weken te wachten zodat je beter zou zien of buik allene zou groeien of rest ook..
    ik ben nl erg tenger en maat 27 zat als gegoten maar om nou een maat groter te kopen om in te groeien terwijl ik mogelijk niet bij billen benen aankom.....
    wat is jullie ervaring'? krijgt iedereen meer spek op billen en benen...
    wachten met broek kopen?

2. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

May 28, 2007
    3,777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    dat is voor iedereen anders.. maar.. je kunt nu toch niet in je blote kont over straat?
    Dus ik vind het maar een raar advies van die verkoopster.
    Lekker kopen zou ik zeggen.

3. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

Nov 12, 2008
    17,671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb gewoon broeken gekocht die ik pas, niet te strak, maar ook zeker geen maat te groot. Tegen het einde van de zwangerschap is het misschien toch te warm voor spijkerbroeken, dus dat zie ik dan wel weer.
    En aangezien je nu niet meer in je eigen broeken past,
    waar moet je volgens die verkoper nu dan in gaan lopen? :D

4. bloem2

bloem2 Niet meer actief

Wat gek dat de verkoopster dat zei... Met 14 weken kreeg ik mijn eigen broeken echt niet meer dicht dus ben ik over gegaan op zwangerschapskleding. Je weet nooit van te voren of je veel of weinig gaat aankomen dus dan zou je nooit kleding kunnen kopen. Ik had een broek gekocht waar ik nog wat ruimte in had maar die is nu nog steeds te groot dus ik zou gewoon een broek kopen wat je nu past, zie je straks wel weer verder.

5. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

ik zou ook gewoon al een broek kopen hoor, zit een stuk fijner,
    had bij zoonlief met 14 weken een positie broek en bij deze met 9 weken,
    als het straks niet meer past... tja jammer dan, loop dan waarschijnlijk toch in een rok, of korte of capri broek

maar als je er toch nog voor kiest om te wachten zou je misschien tijdelijk een elastiekje tussen de knoop en het gat doen

6. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

Jan 23, 2010
    2,378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Ik heb een tijd mijn broeken dicht gemaakt met een haar elastiek. Langer shirt er over en je ziet er niks van.
    Maar vanaf een week of 18 moest ik echt positiebroeken aan doen. En ja die wat ik in het beging had gekocht, paste aan het einde niet meer. Maar voor hetzelfde geld heb jij daar geen last van.
    En geloof me: in de zomer loop je echt niet graag in een broek! ;)
    Ik heb de hele zomer jurken en rokken aan gehad.

7. essie1973

essie1973 Actief lid

Dec 14, 2009
    258
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb al sinds 16e week de broeken van mamalicious aan, wat een verademing, heerlijk om je buik niets knelt, en ik merk er niets van dat ik sindsdien op mijn heupen of billen ben gegroeid, en anders so what, die broeken zijn 29,95, daar kun je je toch niet voor inhouden???

8. tummetje

tummetje Fanatiek lid

Dec 4, 2007
    4,270
    1
    0
    in mn holletje
    Positiebroeken zitten zeker in het begin van je zwangerschap echt lekker hoor! Veel beter dan je eigen broeken.

Mijn tip: koop er alleen niet te veel. Je kan gaan groeien en aankomen, maar ook net zoals ik, afvallen.. en dan heb je dus te grote broeken, die voor geen meter meer zitten.
    Mja.. ik had er 4 gekocht, zo'n €200 samen.. zo de prullenbak in, echt zonde dus :(

9. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

Jan 12, 2010
    1,660
    0
    0
    Volgens mij had die verkoopster gewoon helemaal geen zin om broeken te verkopen ofzo :D Ik zou zeggen snel een broek halen desnoods haal je tzt nog een grotere maat broek.
    Ook goede tip als je een beetje kan naaien (of iemand goed kent die dat kan) zet dan een stuk van 30cm boordband aan een normale broek (wel eerst de boord er af knippen)

(ben op het moment ook een broek aan het verpositioneren ;) )

10. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,840
    3,359
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Je moet niet 'vooruit' gaan kopen (om de reden die ze noemde), maar verder: Lekker een positiebroek halen hoor! Dat zit zóveel lekkerder! Gewoon voor nú!

11. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

Sep 23, 2007
    3,211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Raar hoor. Je kunt je buik toch niet gaan afknellen? Lijkt me heel ongezond hoor.
    Zelf ging ik niet groeien rond de heupen, maar sommige doen dat wel.
    Ik denk, als je 16 weken bent en nog steeds niet om de heupen gegroeid bent, gebeurt dat vast ook niet meer zo erg.
    Vaak als je groeit in je heupen, gebeurt dat wel eerder.

Succes ermee hoor!
    Groetjes, Janet

12. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

Jul 1, 2009
    2,310
    0
    0
    Ik heb mijn eerste broeken gekocht met zo'n 16 weken.
    o.a. een skinny van mamaL.

Ze zitten nu aan het einde nog steeds als gegoten! moet wel zeggen dat alleen mijn buik is gegroeid en mn billen en benen niet.

zou lekker zeggen kopen die broek want het zit wel echt een stuk lekkerder...

13. shining

shining Actief lid

Mar 25, 2008
    150
    0
    0
    Mijn buik was met 9 weken ook al hartstikke bol, dus heb gelijk een broek gekocht. Wel eentje die een beetje ruim zit, zodat ik wel iets kan groeien. Nu baal ik steeds als hij in de was zit. De rest zit echt niet meer fijn!

Je kunt het ook zo bekijken: als je de broek nu koopt heb je er veel langer plezier van!

14. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

Feb 19, 2008
    3,365
    0
    36
    essen
    ik heb bij mijn eerste zwangerschap met 9 weken al zwangersbroeken gekocht... meer gewoon voor het hebben want zelf met 40 weken paste ik nog in mijn eigen (heup) broeken!

ook nu heb ik nog steeds mijn eigen broeken aan. ze sluiten onder mijn buik en bij bips en billen zit hij nog steeds als gegoten. dus nee, niet iedereen word dikker aan bips en billen....
    kheb natuurlijk ook weer zwangerschapsbroeken maar mijn eigen broeken zitten ook nog wel lekker!

15. Maia

Maia Niet meer actief

ik had rond die tijd ook al m'n eerste broek aan hoor! Gewoon de maat die ik normaal ook draag. Gewoon kopen hoor, je gaat nu toch niet in een te krappe broek lopen.

Share This Page