Wanneer alle kleertjes wassen&vluchtkoffer klaarmaken?!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Tamale, 15 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Hier moet alles nog gewassen worden, ben beetje laat met alles, maar we zijn ook nog maar sinds vorige week echt verhuids. Baby kamer is gelukkig wel gewoon af! Dit weekend ga ik beginnen met alles wassen!

2. BrasilPrincess

BrasilPrincess Bekend lid

24 mrt 2008
    593
    0
    0

Niet aleen omdat schoner en frisser is ook omdat het in een winkel ligt veel mensen zitten met hun handen aan en niet iedereen is even fris.En voor het vervoer en leveren zijn ook mensen met hun handen weer aan geweest ik ga op straat ook geen vreemde aan mijn kind laten zitten dus vind ook kleertjes gewoon schoon ;).Je moet helemaal zelf weten wat je fijn vind maar ik voel mij fijner bij ik vind gewoon niet schoon.

liefs,

3. Tamale

Tamale Niet meer actief

Haha! Leuk zeg!! De meesten van jullie zijn dus al helemaal los gegaan! ;)
    Denk dat ik straks ook maar is ga beginnen!

Goeie tip trouwens van de wasverzachter, want ik zat me al helemaal lekker te maken op de heerlijke wasverz die we hebben.. Maar dat mag dus niet! ;) Dan maar is op zoek naar de geurbuiltjes van zwitsal!!

Heb gisteren net alles opgehangen in de kast, en nu kan ik gewoon alles weer eruit halen. Haha, heerlijk toch!!
    Lekker buiten hangen om te drogen... hmmm, wat straks!! Ik ga NU!!!!

:D

4. Tamale

Tamale Niet meer actief

@Charissie: Heb ik zelf ook idd altijd gedaan met mijn eigen kleding, tenzij ik het niet meteen aanhoefde. Maar idd wat de anderen ook zeggen, er hebben zoveel mensen met de handen aangezeten, en ongezien zitten er toch echt wel vieze dingetjes in de kleding..
    Daarbij vind ik het ook gewoon heerlijk als alles hetzelfde en lekker fris ruikt!!

5. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.961
    0
    36
    Gewoon lekker alvast gaan wassen als je daar zin in hebt :)
    Ik heb het ook al een paar weekjes fris in de kast liggen.
    Vluchttas moet ik nog wel doen maar dat ga ik deze week ook al doen denk ik.

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.513
    36.473
    113
    Ik ga komende week beginnen met het wassen van de kleertjes, anders moeten ze zo lang liggen.

Over het wassen, dit is niet omdat het frisser zou zijn alleen, maar omdat er in nieuwe kleding een speciaal goedje zit, een soort stijfsel waar de baby op kan reageren.

De vluchttas maak ik wel klaar met een week of 37, ik houd geen rekening met vroeggeboortes, dat vind ik een beetje negatief denken en bovendien kwam mijn zoontje pas met 42 weken.

7. Burberry

Burberry Actief lid

21 dec 2007
    417
    0
    0
    tis idd gewoon veel te leuk om tedoen!!
    ik was vorige week begonnen met alles wassen behalve de kleertjes.die ga ik dit weekend wassen.zometeen ga ik beginnen met de rest te strijken een deel heb ik al gestreken.
    vluchtkoffer,zet ik beetje voor beetje klaar ik doe er elke keer weer wat in,maar moet nog ff eea halen zoals extra pyamas en grote Oma onderbroeken(voor dat mega kraamverband) en nog 1 big shirt als ik dat allemaal heb en dat is dit weekend ga ik me hele koffertje verder inpakken!kan beter maar vast klaar staan vind ik!

p.s dames ik wil nog niet alles opmaken zoals bedje etc want wil het nog ff stofvrij laten allemaal.of ik ga het opmaken en dan doe ik er plastic overheen ofzo of dek het toe met een laken..

8. Burberry

Burberry Actief lid

21 dec 2007
    417
    0
    0
    echt een aanrader!!!die dingen ruiken heeeeeeerlijk:D

9. paprika

paprika Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Idd, ben daar zelf erg allergisch voor dus ik zou het sowieos wassen!

10. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

ik heb mijn tas grotendeels al klaar staan, mijn dochter kwam met 35 wken spontaan dus toen pakte ik de gekste en vreemdste dingen in op dat moment.
    Alle kleertjes heb ik al gewassen en zitten in plastic zakken in de kast.
    Dus nu ben ik bezig met mn keuken, en andere dingetjes die ik nog ff een goede beurt wil geven, het is alleen balen dat vanwege de fibromyalgie ik niet zo snel ga als ik zou willen, ik zie alleen maar wat er nog moet gebeuren, ik ga toch even hulp troep in roepen denk ik....

11. Nanske

Nanske Actief lid

18 sep 2008
    388
    0
    0
    Bediende
    Ruiselede
    Hey allemaal,
    De kleertjes heb ik al gewassen, maar de vluchttas heb ik nog niet gemaakt. Moet ook nog het één en ander gaan halen.
    Wat ik wel dringend moet doen is de kinderkamer schilderen. De meubeltjes staan er al in, maar het schilderen moet nog gebeuren omdat we pas verhuisd zijn.
    En aangezien de verloskundige me maandag zei dat ik waarschijnlijk vroeger zal bevallen, wordt het hooooog tijd.. :)
    Nou, ik weet wat gedaan de komende dagen... haha.
    Liefs en groetjes, Nanske

12. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik heb nu alle was klaar. Dit heb ik de afgelopen 4 weken ongeveer gedaan, dus vanaf een week of 32. Mijn koffer pak ik zo langzamerhand een beetje in. Ik heb 3 weken geleden het ding op de babykamer gezet, en steeds gooi ik er nog weer iets in. Klein formaat shampoo en zeep, babykleertjes die uit de was kwamen, nieuwe tandenborstel, en net vorige week heb ik voor mezelf wat kleren er in gedaan. Nu zou die aardig klaar zijn voor als ik ga bevallen.

Ik heb trouwens al wel 2 weken geleden de lijst erbij gelegd voor het geval dat het begint. Dan weet manlief iig wat er nog in moet!

13. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Hmmmm, kleertjes uiteraard gewassen en gestreken in de kast. Maar die vluchtkoffer, dat komt er maar niet van.
    Had wel een vluchttas, omdat we afgelopen weekend een bruiloft hadden wat verder hier vandaan, maar die is inmiddels door mij vakkundig weer uitgepakt.

Goh, ik zou toch eens zoiets moeten gaan aanpakken.

14. merakli

merakli Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.214
    0
    36
    De eerste kleertjes worden nu gewassen :)

15. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Alle kleertjes zijn hier gewassen, heb ook het setje al klaarliggen welke de baby aankrijgt als ie net geboren is :D
    Ben nu 38 weken zwanger dus alles moet ook al wel klaar liggen...
    Moet alleen nog een babyfoon en een thermometer kopen :)

De vluchttas staat ook nog niet klaar, ik heb in de planning een thuisbevalling maar ben me er wel van bewust dat het zo maar anders kan lopen, ga hem vandaag maar eens inpakken denk ik ;):D

16. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Haha, ik ben dus niet de enige 'late'. Wil ook thuisbevallen, maar er wordt toch ook echt op gehamerd om een vluchttas te hebben, logisch ook.

17. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    nu lees ik steeds geurbuideltjes van zwitsal.. maar ehm.. waar kan ik die vinden dan ? :(
    Zat zelf al te denken ik zoek handzeep van zwitsal en leg dat in de kast of zo .. tot ik me bedacht dat ik ook alles in plastic zakken stop tot de baby er is.. heeft t dan nog wel zin?

Thanx alvast :)

18. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    @Sweet978, die geurbuiltjes koop je bij de meeste drogisterijen en bij de prenatal bijv.

19. Burberry

Burberry Actief lid

21 dec 2007
    417
    0
    0
    pfff hier nog eentje die zwanger is en Fibromyalgie heeft:( heb soms echt zo weinig energie,ik kan dan amper de babykleertjes strijken of schoonmaken.ik krijg 1x in de week hulp van me schoonzusje,die krijgt een fijn zakcentje ervoor en dan doet ze lekker de wat zwaardere klussen,scheelt enorm!ze heeft ook aangeboden om me huis nog eens te doen als ik in het kraamhotel lig,das fijn!dus zeker een aanrader meid,zoek wat hulptroepen;)

20. Burberry

Burberry Actief lid

21 dec 2007
    417
    0
    0
    Geurbuiltjes van zwitsal heb je bijna overal,kruidvat heb ik ze vandaan!ooow ze ruiken zooo heerlijk. een zeepje van zwitsal is ook geen gek idee en zelfs nog goedkoper ook!

Deel Deze Pagina