ik zou het in jullie situatie ook wel zeker durven. Dat de oudste erbij is , is níét om hem in de gaten te houden - dat kan hij prima zelf. Maar glijd hij uit, heeft hij jullie nodig - dan kan zij jullie halen zeg maar (mocht de hulp van de toezichthouder niet voldoende zijn). En zelf zou ik na een kwartiertje of 20 minuten even langsfietsen/langslopen (of mijn man sturen haha) om even te spieken hoe het gaat. Gaat het goed, dan zou ik dat na 3 kwartier of een uurtje weer doen en dan mezelf even laten zien, of wat lekkers brengen ofzo.
In de door jou geschetste situatie zou hij absoluut alleen of met zus mogen hoor. Deden wij ook in Italië en dan liepen wij later die richting op en keken we eerst even een paar minuten zonder dat onze kinderen ons zagen. Zo konden we mooi peilen of het écht verantwoord was en dat was het. Ging echt prima
Ik ben een ontzettende schijterd, van mij mag dat met een jaar of 35 denk ik. Nee zonder gein, ik ben als kind zelf bijna verdronken en heb een onrealistische angst voor water. Van mij zouden ze niet snel zelfstandig mogen gaan zwemmen.
Van mij mochten ze toen naar het zwembadje van de camping. En vorig jaar ging mijn jongste in de oude rijn in het centrum van onze stad zwemmen met vriendinnen. Je kan wel van alles bedenken maar dan moet je ze in bubblefolie wikkelen De enige uitzondering is dat ze na half negen "s avonds niet alleen naar huis mogen fietsen als het donker is en in de zomer halen we ze ook als het later wordt.
Mijn kinderen mogen vanaf 9 jaar alleen naar het dorpszwembad. Mijn jongste is zaterdag toevallig al geweest, op de openingsdag. Ons nieuwe huis staat er 150 meter vandaan, dus dan kan hij lekker zwemmen terwijl wij gaan klussen. Vrijwel het hele dorp heeft een abonnement en zijn hele klas zit daar op zonnige dagen, bijna allemaal zonder ouders.
Hier zitten ze nu lekker met zijn drietjes in her zwembad op het landal park. Scheelt dat het een heel klein en overzichtelijk zwembad is.