prikje en koorts

Discussion in 'Baby en dreumes' started by popje, Sep 28, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. popje

popje VIP lid

Jul 20, 2006
    7,339
    269
    83
    NH
    Mijn dochtertje heb gister een prikje gehad. Voor de 2de keer. De 1ste keer had ze nergens last van. Van deze wel. Ze heeft best wel hoge koorst 38.7 :confused: is dat normaal? zo hoog....
    Hoe lang houd de koorst aan?
    Wat kan ik tegen doen? Gister al een zetpil gegeven..

2. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Had ze gisteren al koorts? zoja hoe hoog?
    Dano had 38gr dus ietsje minder. ik heb weleens begrepen dat ze best wat verhoging mogen hebben, maar ook weer niet te lang en/of te hoog.

Anders bel je de HA of CB even/.

3. popje

popje VIP lid

Jul 20, 2006
    7,339
    269
    83
    NH
    ja gister ook al wat verhoogin 38.0 gr. Toen ook voor het slapen gaan een zetpil gegeven.

4. Harmless

Harmless Fanatiek lid

Oct 14, 2006
    1,986
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wij hadden hetzelfde probleem. Eerste prikjes niets tweede prikjes doodziek. Toon was pas een dag later ziek en dit liep op tot 38.8. De HA gebeld en die gaf aan zolang ze nog helder/alert zijn is er niets aan de hand. Je kindje haar lichaam werkt tegen de inenting. Je kunt haar een zetpil geven (Veel cb zeggen 38.5 of hoger = pil). Bij onze Toon ging de koorts zakken na 24 uur na de prik. Was om 16.30 weer op normale temp. Temp haar rond de middag nog eens het is dan vast al iets gezakt. Temp haar ook nog om uiterlijk 16.00 uur, is het dan niet weg bel de HA (vandaar 16.00 uur ipv 17.00 uur) Je kindje heeft dan langer dan 24 uur koorts en voor zulke kleintjes moet je dan echt aan de bel trekken. (Koorts wil smiddags nog wel weer oplopen dus is het vanmiddag goed toch nog even tempen later in de middag)

Je mag natuurlijk nu ook gelijk even bellen al is het alleen om gerustgesteld te worden. Beter 1x te veel.....

Heel veel suc6! Zielig is het als die kleintjes zo ziek zijn.

Overigens gisteren voor de 3de set prikjes weggeweest en hij heeft weer nergens last van gelukkig!

5. popje

popje VIP lid

Jul 20, 2006
    7,339
    269
    83
    NH
    verhoogin iets gezakt. 38.4
    ligt nu lekker te slapen.
    Ben een bezorgende mamma.....

Share This Page