wanneer alleen op eigen kamertje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door zonnetjes, 23 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Na een paar jaar.
    Wij hebben een familiebed.

2. Kitty

Kitty Actief lid

10 nov 2005
    442
    0
    0
    Opvoeder-begeleidster
    Willebroek
    Een familiebed? Dat moet je me even uitleggen. Ben er niet mee bekend. Is dat dan veilig voor een baby? Lijkt me wel erg knus. Zou niets voor mij zijn, haar oma daarentegen zou niet liever hebben dan haar schatje dag en nacht bij haar!

Myrthe lag meteen in haar bedje. af en toe het reisbedje naast ons bed wanneer ze wat huilerig was (misschien 3x op dat afgelopen jaar)

Vrienden van me zijn sinds 14 dagen mama en papa en slapen beiden op de zetel, naast het wiegje. M.a.w. niemand heeft er een goede nacht rust. En dan klagen dat ze 's nachts vaak wakker ligt! Maar zo leert ze geen verschil tussen dag en nacht. Het kind ligt al 14 dagen in de woonkamer! Tja, als er tips zijn om hen dat aan hun verstand te brengen, laat maar komen!

Liefs Kitty

3. Emmaatje

Emmaatje Actief lid

12 jul 2006
    426
    0
    0
    Secretaresse
    Emmen
    Euhhh...6 maanden!Hij slaapt net 2 nachten boven op zijn eigen kamertje!Wij slapen beneden, dus we gebruiken wel de babyfoon...

4. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    ze heeft 8 weken bij ons op de kamer geslapen totdat ze doorsliep toen verhuist naar der eigen kamer

5. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    De eerste 6 weken hebben ze bij ons geslapen. Toen ze steeds sneller wakker werden door geluiden van ons hebben we hun ledikantje in hun eigen kamertje gezet.

6. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Ik durf het nog steeds niet, maar misschien iets om vannacht mee te beginnen..

7. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Daan heeft 1 nachtje bij mij geslapen maar dat wa somdat ik in het ziekenhuis lag. De 2e dag nacht is hij begonnen met huilen en hebben hem toen op de babykamer gelegd. Thuis heeft hij altijd in zijn eiegen bedje geslapen.

8. Irena

Irena Actief lid

15 apr 2007
    456
    0
    0
    Docent Engels (Voortgezet Onderwijs)
    Groningen
    Hi, een familiebed lijkt me heerlijk, Tica slaapt ook wel eens bij ons in bed terwijl wij een boek lezen ofzo. Maar permanent? Dan hadden we een groter bed nodig gehad, anders past ze er niet tussen op haar aankleedkussen. :(
    Bij ons meisje sliep ze in het ziekenhuis op mijn kamer en daarna altijd in een wiegje bij ons op de kamer, de bedoeling was om daarmee door te gaan tot ze er niet meer in paste. Na de 6e week legden we wel haar overdag in haar eigen kamertje omdat ze zelf aangaf verveeld te raken. Het duurde steeds langer voor ze na een voeding weer in slaap viel en ging dan, als ze in onze kamer lag, jengelen. In haar eigen kamer kan ze dan vrolijk kletsen tegen de knuffels enzo en daarna rustig in slaap vallen.
    Dàt vonden we niet erg, maar sinds twee dagen slaapt ze er ook 's nachts. :cry: Ook nu was ze er zelf aan toe, je merkte echt dat wij haar afleidden en dat ze het wiegje niet fijn meer vond. Waarschijnlijk wordt het te klein voor haar gevoel, qua centimeters zou ze er nog wel een maandje in hebben gepast. :( En wij missen haar op de kamer. Zo heerlijk om naar haar gepruttel en ademhaling te luisteren!
    (Dan ben je toch geen slechte ouder? Maar hopelijk wel één die ondertussen ook nog aan haar eigen slaap toekomt! ;) Bij ons ging dat nog wel. Als het moeilijk/eng is: start eens met je kindje tussen twee voedingen in in de eigen kamer leggen, misschien sta je versteld van hoe jullie beiden erop reageren!)

9. Roba77

Roba77 Fanatiek lid

11 jul 2006
    1.079
    0
    0
    Jayson heeft 2 nachten in de kinderwagenbak bij ons op de kamer geslapen daarna in zijn eigen bedje op zijn eigen kamertje. Ook vanaf toen helemaal donker, ging gelijk allemaal goed.

10. angela80

angela80 Fanatiek lid

8 jan 2006
    1.488
    0
    0
    jay slaapt nog steeds bij ons op de kamer,vind het een prettig idee dat ie zo dichtbij is.
    en voorlopig doe ik hem nog niet op zn eigen kamer.

11. Yentl

Yentl Fanatiek lid

30 aug 2006
    2.445
    0
    0
    Culemborg
    Vince heeft alleen in het ziekenhuis bij mij geslapen toen we thuis kwamen hebben we hem meteen op zijn eigen kamertje gelegd.

12. sabina4

sabina4 Lid

7 nov 2006
    45
    0
    0
    Maassluis
    Milan is gelijk in zijn eigen slaapkamet gaan slapen.
    Ik slaap heel licht en kom anders niet aan mijn rust toen.

13. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    na ruim 6 maanden in de wieg op onze kamer hebben wij Indy snacht in haar eigen kamertje laten slapen...overdag deden we dat al sneller weret niet meer precies wanneer. Aangezien ze het overdag dus al gewend was is het snachts eigenlijk meteen goed gegaan. Het was denk ik meer wennen voor papa en mama..vond het toch best moeilijk om dat toch ook alweer af te sluiten. En we vonden het asllebei stiekem toch wel erg gezellig! Mijn grote angst was ook dat ik er continu uit zou moeten voor haar speen, maar dat is nog helemaal niet gebeurt want Indy pakt/zoekt 'm zelf wel op in haar bedje tegenwoordig. En nu is het ook wel weer lekker om de slaapkamer voor z'n tweetjes te hebben moet ik zeggen!

Aan zo'n familiebed zou ik persoonlijk niet moeten denken...lijkt me niet erg goed voor je kindje zo went het volgens mij nooit zelfstandig te slapen..zeker als je eens weggaat en je kindje dus ergens anders moet slapen.

En...ook niet geheel onbelangrijk...voor je relatie lijkt het me nu ook niet echt bevordelijk..je wilt toch ook wel wat privacy in je slaapkamer lijkt mij?

14. sophie2

sophie2 Lid

26 aug 2007
    67
    0
    0
    huisvrouw
    Velserbroek
    Hallo,

Onze Sophie heeft nooit op onze slaapkamer geslapen. Meteen op haar eigen slaapkamertje.

Groetjes Sonja

15. Noebie

Noebie Actief lid

21 feb 2006
    305
    0
    0
    Adm. Medewerkster
    Bonaire N.A
    Uhmmm... ze slaapt nog steeds bij ons op de kamer :oops:. Komt ook wel een beetje door de indeling van ons huis. Wij slapen met de airco en de fan aan dus onze slaapkamerdeur gaat dicht. Als zij dan op d'r eigen kamertje ligt dan horen we haar dus niet als er iets zou zijn. We hebben al 3 babyfoon's gehad en ze zijn alledrie doorgebrand (bijna alle elektronica uit de VS is 60Hz en hier op Bonaire gebruiken we 50Hz). Ik ben nu als de dood dat er een keer zo'n ding in de fik vliegt als Alicia ligt te slapen. Vind het ook stom om er een trafo tussen te zetten. Dus wie weet wanneer onze kleine op d'r eigen kamer gaat ;). Overigens heeft een vriendin van mij 2 dochters, 1 van bijna 2 en 1 van bijna 5) en die slapen (ook) nog bij haar op de kamer. Wel ieder in hun eigen bed.

16. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Juist niet! Als we weg gingen sliepen ze altijd prima, omdat de omgeving dan misschien wel anders was, maar mama lag er naast en mama was vertrouwd. Zeker met de oudste heb ik heel veel gereisd en zelden op dezelfde plaats geslapen, maar hij sliep altijd al een roosje.

Onze relatie is prima hoor. Voor ons is de slaapkamer om te slapen. En dat doen we er dan ook.

17. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    oke maar wat nu als je ergens op visite gaat savonds dan ga je er toch niet naast liggen lijkt mij?...lijkt me niet zo gezellig voor degene waar je op visite bent haha. Of gaat alleen slapen dan wel goed?
    Ik zou er toch persoonlijk niet aan moeten denken...mijn dochtertje komt wel altijd in het weekend ochtends bij ons in bed wat we erg gezellgi vinden, maar het echt slaapwerk gebeurt in haar eigne kamertje.

18. deb1

deb1 Actief lid

28 nov 2006
    256
    0
    0
    sverre slaapt vanaf dag 1 in zijn eigen bedje in zijn eigen kamertje. heerlijk hoor! en hij gaat er zonder moeite in.

19. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als we op bezoek gingen dan vielen ze gewoon op schoot in slaap. lekker aan de borst.

20. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    nou ja smaken verschillen
    ik heb ze liever in hun eigen bed en evt op visite gaan in een campingbedje met matrasje

Deel Deze Pagina