Ik mag zijn tandjes niet poetsen...

Discussie in 'Verzorging' gestart door Mammie van Roy, 4 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Tanden poetsen op zich vind mijn zoontje niet erg, als hij het maar zelf mag doen (moet zeggen dat hij het verbazingwekkend goed kan, maar natuurlijk lang niet goed genoeg).
    Zodra ik zijn tandenborstel overneem is het 1 grote huilpartij. Hij worstelt zich helemaal los en ik mag zijn tandjes echt niet poetsen.
    Liedjes zingen, zittend/liggend en zo heb ik geprobeerd, maar dat helpt niet.
    Heeft iemand nog andere tips die het proberen waard zijn?

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Houdgreep nemen, hier precies hetzelfde nml. Dochter vindt vanaf een maand of 10/11 dat ze alles wel zelf kan. Veel mag ze zelf doen van me maar tandenpoetsen niet. Ik neem haar dus elke avond in de houdgreep en dan poets ik haar tanden, daarna mag ze het nog zelf doen als ze wilt.

3. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    hier hebben we 2 tandenborstels. 1 waar ze zelf mee mag rommelen en 1 die ik gebruik. Zij mag eerst, dan ik, dan zij weer. Werkt prima.
    Ook zit ze meestal op de grond met de rug tegen de muur. Zo kan ze niet weg (als ze zou willen) en kan ik haar goed de tandjes poetsen

4. Chantico

Chantico Niet meer actief

Hier hebben we ook de houdgreep gebruikt :( en dat werkte wel maar was niet zo leuk voor moppie. Wat wél leuk is: sámen poetsen! Ik heb voor mezelf een tandenborstel gekocht (poets normaal 's electrisch) en ben er toen heel blij naast gaan staan: mijn eigen tanden poetsend, met m'n mond wijd open en een big smile (da's nog best een moeilijke combinatie :D). Dat vond ze zo interessant en grappig, dat ze het opeens ook veel beter toeliet dat mijn vriend haar poetste.

Het is ook logisch eigenlijk: ze zag mij (of hem) nooit poetsen, want dat deden we altijd als zij er niet bij was. Hoe moet zij dan weten dat poetsen er bij hoort en niet erg is? Ik heb ongeveer een week 'meegepoetst' en sindsdien doet ze netjes haar mond wijd open en kunnen we prima alle tandjes en kiesjes poetsen.

5. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Sinds ik Ilana voor de spiegel zet bij het tandenpoetsen, mag ik het doen en kijkt ze mee. Daarvoor ook altijd een worsteling.
    Nadat ik goed alles gepoetst heb, mag ze zelf nog wat met de borstel rommelen, tewijl ik haar omkleed.

6. Mammie van Roy

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Hier is het nog steeds een drama.
    Voor de spiegel kan ik wel eens proberen.
    Het rare is dat hij er echt een drama van maakt als ik poets en als meneer zich losgeworsteld heeft steekt hij de borstel in zijn mondje en gaat hij zelf poetsen....

7. margreet78

margreet78 Bekend lid

14 mrt 2008
    882
    0
    0
    Alle trucs hier uitgeprobeerd maar het is 9 maanden lang drama geweest. Het enige wat hielp: een elektrische kindertandenborstel. Had nooit gedacht dat ik zo'n ding al voor m'n kind zou kopen, maar ben er erg blij mee!

8. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Hmmmm moeilijk maar als de tips niet werken dan maar even vervelend zijn en hem vast houden.
    Wat dat betreft heeft hij nou even geen keus.
    Gaat vanzelf ook weer over gelukkig

9. Vash

Vash Bekend lid

24 nov 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    Hier hetzelfde probleem, maar ik ga ervan uit dat het wel weer bijkomt. Ook al worden niet alle tanden perfect gepoetst, krijgt ze de fluor ook binnen, dat werkt dan via het lichaam ook op de tanden (dus ook de tanden die nog niet door zijn). Het is beter dan niks, denk ik dan maar.

10. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Ik geef onze dochter een tandenborstel in d'r handen, dan kan ze zelf poetsen en ondertussen poets ik met een andere tandenborstel de rest.
    Dus 2 tandenborstels tegelijk zeg maar.
    Soms heb ik nog een kleine wurggreep nodig, maar meestal gaat het goed.

11. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hier wilde het ook maar niet lukken. Nu pak ik een tandenborstel voormezelf en doe het eerst voor bij mezelf. Daarna mag ik het bij hem doen zonder enig probleem. We poetsen dan tegelijk. Ik een beetje nep natuurlijk:)

12. Mammie van Roy

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Ik denk dat ik het weet....
    Hij heeft binnen 3 dagen 4 kiezen gekregen en allevier zijn hoektanden staan ook op doorkomen. Dus 8 tanden binnen 1 week :$ en dan nog de pijnlijkste ook...
    Deed hem gewoon zeer! (nou voel ik me weer schuldig :)), maar ja tanden poetsen moet ook gebeuren.
    Doe het nu heel voorzichtig (wel in de houdgreep) en dan gaat het redelijk (wel nog huilen). Maar als ik klaar ben poetst hij zelf gewoon verder....

Deel Deze Pagina