Ik ben nog maar 10 weken en Er zit al 2kilo bij :O ik lees zoo vaak dat de meeste vanaf 20 weken pas aankomen. Als het nu al begint hier Jeetje. Ben bang dat ik straks veel te snel stijg. Ik doe zo men best dingen te laten staan maar rond etenstijd ben ik uitgehongerd. Klinkt overdreven maar zo voelt het. Dan kan ik niet stoppen bij 2 boterhammen maar worden het Er 5/ 6 met nog steeds honger. Aiai wie heeft Er nog moeite mee?
Geen erkenning,maar heb je misschien een laag gewicht van je zelf?En anders met het eten kijken naar meer verzadigende dingen zoals humus,advocado,een handje noten ect?
Ik ben ook zeker wel wat kilootjes aangekomen hoor....Vooral aan het begin had ik onwijze trek in lekkere dingen, ook ben ik gestopt met roken tijdens mijn zwangerschap dus daardoor ook meer trek en wat kilo's erbij (denk ik) doordat je stoelgang g trager wordt, wel eens eerder gehad toen ik gestopt was met roken. Heb me gelukkig nog geen 1 x hoeven te wegen...maar weet wel dat ik na mn zwangerschap zeker 1 a 1.5 kleding maat weer moet afvallen...hihi...ach....heb et er voor over, zolang ik maar geen tientonner wordt.
Hay lieke nou bmi 24 dus nog net goed. Maar Idd hummus kan ik zeker proberen. Hallo lovelie wat goed dat je direct gestopt bent met roken! Heel knap ik ken veel dames waar het echt niet lukt. Ja tuurlijk hebben we het ervoor over. Maar schrok datt zo snel ging. Terwijl bijna iedereen die ik ken bij 10 weken niks was bijgekomen. Verschil is Wel. Vroeger zeker 1 a 2x naar groot toilet per dag. En nu rond 2a3 dagen.
Ik was in het begin heel veel aangekomen. Binnen 10 weken al 10 kilo maar dit kwam meer doordat ik gestopt was met roken vanaf het moment dat ik wist dat ik zwanger was/ben (dat was met 4 weken) Nu ben ik 20 weken en 4 dagen en ben nu 6 kilo aangekomen (dus 4 kilo afgevallen) gelukkig alleen op mijn buik en borsten te zien.
Ik ben ook al 2 kilo aangekomen hoor. At koolhydraatarm voordat ik zwanger was. Maar heb nu een grote behoefte aan brood. Wel 4 sneetjes per dag! Dus ik gok dat het daar een beetje van komt. Heb wel net zoals jou de angst hoe ik er over 30 weken uit zie... Hopelijk blijft het niet in dit tempo doorgaan met het gewicht!
Ik ben nu ook al twee kilo aangekomen... Ben van mezelf al steviger en gevoelig voor gewichtstoename.. Ik hou mijn hart vast, want ik voel me nu al een koe
Ik ben nu ongeveer 5 kilo aangekomen! Maar vorige zwangerschappen rond deze tijd zo rond de 10 kilo. Maak je niet druk alle zwangerschappen zijn anders. Na je zwangerschap gewoon weer goed opletten en je bent sneller dan dat je denkt weer op je oude gewicht!
Met 14 weken een goede 5 kilo aangekomen. Net als bij mijn zoon. Daarna ging het een hele tijd heel erg langzaam. Ik heb wel het idee dat het nu meer overal zit. Of misschien valt me nu pas op hoe mijn taille verdwijnt
Ik heb de eerste 18 weken alleen maar overgegeven. At alleen nasr fruit en yoghurt. en toch met 20 weken 6kg aangekomen. Je doet er niks aan. Alleen kan je op je eten letten!
Dank jullie Wel dames! Ik hoop datt binnen mooie norm blijft. En Idd opletten geen snoep meer halen. Maar o tis zo verleidelijk. Maar zal Wel moeten
Ik ben nu, met 23 weken, ook al 7 kilo bij. Slik. Maar ja, behalve opletten op een goede voeding, valt er weinig aan te doen!
TS ik zou inderdaad verzadigende producten eten zoals volkoren producten, groentes en eiwitten. Avocado, noten en humus zijn weliswaar daar de voedingsstoffen gezond, maar zijn echt calorieenbommen. En of je aankomt in je gewicht heeft echt te maken met hoeveel calorieën je binnen krijgt.
Hallo sandrien. Volkoren ga ik al all the way. All bran plus bij ontbijt. Bruin brood. Veel pruimen . Wat rauwe groenten om op te snacken. Maar de honger is constant. Zelfs direct na een maaltijd. Constant tegen vechten. Ik ga proberen meer afleiding te zoeken.
En Idd alles wat ik aankom is nu door teveel eten. Ook al zit ik Er enorm mee. Wat ben ik toch dankbaar en zo gelukkig dat ik zwanger ben. Hoop dat alles goed verloopt
Ik herken t heel goed hoor, stukje acceptatie dat je lichaam nu andere prioriteiten heeft dat hoe t er fysiek uit ziet. Echt pittig. Zit in all bran niet enorm veel calorieën? Bruin brood is geen volkoren brood 😉 Als je je eiwitten per maaltijd omhoog hooit kan t zijn dat je langer vol zit. Dus ipv allbrann met melk, kwark met havermout en wat honing bijv. Mager vleeswaren op brood, bij je avondeten, blikje tonijn, eiwitrijke groente zoals brocoli etc.
Dank je voor de tip.! Mager vlees bij brood is zoiezo iets wat gelijk lukt ik ga me Er even in verdiepen. Ja je verwoord het zo mooi! Accepteren dat je lichaam anders wordt is toch een grote aanpassing. Altijd kleine cup a gehad en platte buik. De veranderingen gaan nu zosnel. Belangrijkste is dat de baby gezond is.
Aaah ik begrijp t helemaal! Al moet ik wel zeggen dat minder ongezond eten echt zijn vruchten afwerpt bij me. De eerste 10-12 weken veel aangekomen maar de afgelopen vier weken net een kg. Dit komt vooral door m'n eet en beweegpatroon. Probeer niet toe te geven aan elk hongertje ondanks het wel dringend lijkt.
O wat goed bumpie dat je het nu zo goed onder controle hebt . Wat zijn je trucjes tijdens zon "hongeraanval ?