Ik ben sinds 1 weekje begonnen met een klein beetje groente geven aan Koen. Gewoon om hem te laten wennen. Nu heeft ie deze week gehad: worteltjes, bloemkool en broccoli. En hij vond het alledrie erg vies. De broccoli, daar ging ie echt van kokhalzen. De bloemkool en wortel vond ie ook niet super maar daar heeft ie wel iets van binnen gekregen. Maar op een gegeven moment doet ie gewoon zijn mond niet meer open. Ik probeer toch door te zetten met elke dag een beetje groente zodat ie er aan went. Maar ben heel benieuwd: Hoe ging het met jullie baby's in het begin met groente? En wanneer gingen ze het een beetje lekker vinden? Ik weet nog wel van mijn dochter dat ze het in het begin ook niet super vond maar kan me niet herinneren dat ze het zo vies vond. Koen is trouwens 5 maanden en fruit vind ie wel heerlijk. Gr Otje
zou het niet forceren en gewoon er even mee stoppen hij is er dan nog niet aan toe en hoeft ook niet want in zijn fles zit genoeg bouwstoffen tot 6 mnd tot die tijd heeft je kleine geen bijvoeding nodig
Ik heb dagen lang wortels gegeven op momenten dat ze de 16 uur fles kreeg. Zo om haar te laten wennen dat wortels dus ook vullen. Ik heb pas andere smaakjes gegeven toen ze gewend was aan de wortels. Pas toen ze door kreeg dat groente ook de honger stilde, ging ze het steeds lekkerder vinden. Daarna gaf ik de fles er achter aan. Nu lust ze eigenlijk alle groenten, alleen fruit vindt ze niet fantastisch
Ik ben zaterdag begonnen met worteltjes en Inge vindt ze heelijk. Ze heeft meteen 2 a 3 eetlepes op en vandaag en gister heeft ze ook weer gesmuld en wilde ze eigenlijk nog wel meer. Dus ja hier vindt madame de wortles iig meteen al erg lekker. En het lepeltje helemaal leuk, haha.
Ik heb bewust eerst groente gegeven en pas toen ze groente luste fruit. Fruit is zoet, er is bijna geen beeb die dat niet lust. Iman vond bloemkool heel vies, maar de rest at ze met smaak! Probeer anders eens bruine bonen, dat gaat er meestal wel in!
wij geven ook een aantal dagen achter elkaar hetzelfde, net zo lang tot hij het lust. eerst lustte hij ook geen appel/ worteltjes/ erwten, maar nu hapt hij er vrolijk op los. Als hij een paar hapjes gehad heeft van iets nieuws en hij vindt het niet lekker, krijgt hij er daarna een beetje appel overheen, dan gaat het er prima in. de tweede dag wat later en de derde dag zonder, werkt bij mathijs prima!
Thnx voor jullie berichtjes! Koen heeft net voor de 3e dag achter elkaar bloemkool gehad en het ging best goed! Hij heeft ongeveer 1/3 olvarit potje op. Ben al heel blij met dit resultaat! Gr Otje
Ik heb begrepen dat het ten eerste het beste is om ze langzaam te laten wennen aan 1 smaak tegelijk. Dus ze niet in 1 week veel verschillende smaken te laten proeven, maar bijvoorbeeld een weekje worteltjes, en dan na een weekje de volgende smaak. Ik weet dat aangeraden wordt te beginnen met groente, maar ik ben begonnen met fruit en Joey eet alles. Ook groenten, dus bij hem heeft het geen nadelig effect gehad. Ook fruit kreeg ik er de eerste tijd maar met 2 hapjes tegelijk in. Ik heb nooit doorgezet en nooit geprobeerd er 'nog 1 hapje maar' in te krijgen. Hij nam 2 hapjes, en dan was het weer gedaan. Ik gaf het hem ook niet elke dag, meer een paar keer per week. Het is helemaal vanzelf gegaan. Eerst een keer of 3 per week een paar hapjes fruit... tot hij steeds meer hapjes wilde. Toen langzaam naar iedere dag een paar hapjes, en hem steeds zelf aan laten geven wanneer hij genoeg had. Al heel snel at hij elke dag een half potje fruit. Pas toen hij een flinke tijd vast fruit at, ben ik ook groente gaan proberen. Dat ging op dezelfde manier Succes
Overigens wilde Joey geen worteltjes, vanaf het begin al niet... en ook geen potjes voor 6 maanden (glad gepureerd) hij wilde wel die met die stukjes vanaf 8 maanden dus. Scheelt dat Joey pas wat later groente kreeg, dus toen kon hij dat makkelijk hebben. Hij eet al vanaf dat hij 6,5 maand is de potjes voor 8 maanden en ouder. Wel eerst een halfje
Hier eet Quinton vanaf dat hij van lepel kon eten (afgelopen moederdag dus) toen had hij het ineens door hoe het werkte... Mar vanaf moederdag dus eet hij hele potjes, en eet alles zonder te mopperen... fruit eet hij wat minder makkelijk tenzij het gemengd is met liga, dus denk te maken heeft dat het zo vloeibaar is... maar hij krijgt iedere dag wat anders, van begin af aan, ieder nieuw heel ander smaakje gaat er perfect in
Hier eet Quinton vanaf dat hij van lepel kon eten (afgelopen moederdag dus) toen had hij het ineens door hoe het werkte... Mar vanaf moederdag dus eet hij hele potjes, en eet alles zonder te mopperen... fruit eet hij wat minder makkelijk tenzij het gemengd is met liga, dus denk te maken heeft dat het zo vloeibaar is... maar hij krijgt iedere dag wat anders, van begin af aan, ieder nieuw heel ander smaakje gaat er perfect in