8 maanden en nog steeds volledig fv.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Boommm, 26 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boommm

Boommm Niet meer actief

M is de 8 maanden inmiddels gepasseerd maar zit nog steeds volledig op flesvoeding. We zijn er inmiddels achter dat ze reflux heeft, waardoor ze in plaats van soms wel 10 voedingen van 60/70 cc nu gewoon 6 flessen van 180/6 drinkt. Maar ze eet nog helemaal niets vast. Ik bied het wel elke dag aan op de eet momenten van de oudste, maar ze moet ontzettend kokhalzen (bij gepureerd en bij stukjes, dat maakt dus niets uit) tot spugen aan toe. Heb al verschillende smaken geprobeerd, een poosje lang dezelfde smaak aanbieden.. Brood is precies hetzelfde. Is dit herkenbaar voor iemand? Hoe moet ik hier mee om gaan? Ze doet vaak voor het eerste hapje haar mondje wel open, maar nadat ze zo gekokhalsd heeft houdt ze hem stijf dicht, vind het ook sneu om die lepel er dan gewoon in te duwen.

2. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.489
    3.941
    113
    Vrouw
    Herkenbaar, zoontje had alleen geen reflux. Gepureerd, geprakt, stukjes, potjes, alles geprobeerd maar tot 8,5 maand wilde hij echt niet wat hebben. Heb het wel constant aangeboden. Op bijv. een wortel of een appel ging hij ook wel sabbelen, maar hij slikte niks door. En van de één op de andere dag ging hij dat wel doen, vanuit het niets.

3. Boommm

Boommm Niet meer actief

Hmm dus er is nog hoop. Vind het zo gek, herken het helemaal niet van de oudste. Die vond eten juist super interessant en leuk.

4. Lilou

Lilou Actief lid

31 jan 2011
    207
    29
    28
    Je zou kunnen overwegen om een prelogopedist in te schakelen. Deze kijkt onder andere naar mondmotoriek om te kijken of een kind daardoor belemmert wordt bij voedingsproblemen.

Onze dochter (10,5 maand) eet niet genoeg, weigert regelmatig ook te eten en zit daardoor behoorlijk laag in de groeicurve. Kinderarts spreekt over de optie tot sondevoeding. Wij hebben zelf (na overleg en een verwijzing van de kinderarts te hebben gevraagd) een prelogopediste gecontacteerd die bij ons thuis kwam kijken. Bij dochter kon ze geen afwijkende dingen zien, maar haar informatie over eten, motoriek en hoe de mond werkt etc. hielp ons wel om anders met eten en de eetproblemen om te gaan.

5. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.279
    2.037
    113
    Heb je al geprobeerd om haar zelf te laten eten? Zelf een stukje banaan laten pakken en dan eens kijken wat ze doet.

6. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Mijn zoontje deed het met brood. Mond dicht. En sinds twee dagen eet hij ineens hop zo zijn boterham. Snap er niks van.

Al is het bij jou natuurlijk iets vervelender omdat hij helemaal niets eet. Ik kan niet meer bedenken dan aan blijven bieden en in verschillende vormen: brood met vork in zijn mondje, of zelf laten pakken, eten geven met lepeltje of rapley. Zulke dingen?

7. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    En fruithapjes? Gaan die er ook niet in? of misschien met pap beginnen, beetje structuur maar niet te veel.
    of misschien iets dat oplost in de mond, zoals een liga of cracotte?

8. Lieflief

Lieflief Fanatiek lid

12 jan 2013
    1.715
    206
    63
    Coördinator/ Teamcoach
    omgeving Zwolle
    Wij hadden hetzelfde met onze zoon. Hij was er gewoon nog niet klaar voor. Kokhalzen, spugen. En braaf vanaf 4 maand behonnen met wat groente en dat ging voor geen meter. Hij is nu een jaar en eet bijna alles. Ik heb niet steeds geprobeerd wat te geven, af en toe een dag niet proberen. Ineens ging ik merken dat hij verlekkerd naar ons eten ging kijken. (Vanaf 9 a 10 maanden )
    Mochten wij het geluk hebben nog een 2e te mogen krijgen weet ik dat dit minder zal pushen en meer naar de kleine zal kijken of hij/zij er al aan toe is. Dit was bij onze zoon lang niet het geval, maar omdat het cb en weet ik hoeveel anderen het er steeds over hadden, bleef ik maar proberen en werd ik er onzeker van. Achteraf weet ik dat dit niet nodig was.
    Mijn advies: kijk goed naar je kleintje en is ze verder tevreden en niet te klein/mager, niet al te druk om maken en af en toe wat proberen.
    succes

9. Boommm

Boommm Niet meer actief

Zelf eten hebben we ook geprobeerd. Ze sabbelt er wel aan, maar zodra er iets in haar mondje komt begint ze dus enorm te kokken.
    Fruit en pap wil ze ook niet. Heb dikke en dunne pap geprobeerd met een lepeltje. Pap uit de fles drinkt ze ook niet trouwens.

Ze is sinds de reflux medicijnen wel tevreden. Maar blijft aan de kleine kant en dan helpt dat slechte eten natuurlijk niet mee.
    We gaan even kijken naar een prelogopedist!
    Bedankt voor de reacties in ieder geval. 'Blij' dat er meer mensen zijn met dezelfde situatie.

Deel Deze Pagina