hallo allemaal ik wilde even mijn verhaal kwijt, mijn zoontje is sinds hij 10 maanden is echt een drama geworden. Ik heb eerder een topic geopend over dat hij niet meer in zijn bedje wilt slapen. Het wordt alleen maar erger. Gister was ik het zat en heeft hij uiteindelijk 30 minuten uit volle borst gekrijst in zijn bedje voordat hij in slaap viel. Uiteindelijk werd hij 2 uur s'nachts weer wakker en begon het opnieuw. Ik heb hem uiteindelijk weer bij mij in bed gelegd i.v.m de buren die ik niet wakker wilde houden door het gekrijs. Hij is vanmorgen om 8 uur opgestaan en de hele ochtend gespeeld, daarna een boterham en een beker melk en om 1 uur heb ik hem in bed gelegd, inmiddels is het half 2 en krijst hij nog steeds de boel bij mekaar. Dit is allemaal sinds hij 10 maanden is geworden. Hij wil alleen maar bij mij zij, op schoot, in bed, enz.. Ik wordt er echt moe van , hoe heerlijk ik het ook vind maar ik kan toch niet dag en nacht alleen met hem bezig zijn? Is dit een sprongetje? zo ja hoe lang gaat dit duren??
ik vroeg me trouwens ook af of het wel kan 30 minuten krijsen voordat hij in slaap valt, als hij uberhaubt in slaap valt. Ik zit me dan 30 min op te vreten en wil hem het liefst weer uit halen (wat ik soms ook doe ) maar ik hoor altijd van andere dat je vol moet houden.
zou best wel een sprongetje kunnen zijn idd; mijn zoontje sliep rond die leeftijd ook niet zo best voor een periode...maar het kan ook zijn dat hij misschien een nare droom heeft gehad en daarom een beetje bang is om in zijn bedje te slapen... misschien kan je ff proberen om erbij te blijven zitten of ernaast gaan liggen; zonder op te pakken en te praten...ff aai over zijn bol als hij overstuur is....? moeilijk hoor...succes
ik had dat dus vorige week alleen is mijn dochter 8 maanden ook alleen maar krijsen alleen waren het hier tandjes dus had haar lekker dichtbij me gehouden het is ook vreselijk die tanden ze komen met pijn en gaan met pijn
mijn zoontje heeft deze maand ook 2 zijtandjes erbij gekregen beneden, maar die zijn al door. En eigenlijk hebben we nooit zoveel last gehad van doorkomende tandjes hier. hier is het echt krijsen als hij in zijn bedje moet slapen. zodra ik hem bij mij in bed leg valt meneer meteen in slaap. heeft iemand misschien tips om hem weer in zijn eigen bedje te laten slapen. Voorheen is het altijd goed gegaan.
Hier was het rond die leeftijd ook echt drama met slapen, vooral 's nachts. Ik heb een week of nacht heel weinig slaap gehad. Nu gaat het weer goed, maar het schijnt ook bij de leeftijd te horen. Veel meemaken overdag en dromen of tanden of verlatingsangst..... genoeg dingen om aan te denken maar het feit blijft dat het zwaar is, een kindje dat 's nachts zo vaak wakker is. Heel soms heeft Senna het nog, dan is ze 'gewoon' drie uur wakker 's nachts en lijkt niet in slaap te kunnen komen. Ik neem haar dan bij me, laten huilen werkt hier niet en met haar naar beneden gaan dat zie ik niet zitten omdat ze daar volgens mij aan gaat wennen. Heel veel succes.
ik heb hem gisteren dus sinds lange tijd weer voor het eerst laten huilen, 10 min gehuild en hem in bed getroost met een speen. Daarna weer weg, veel verdriet en huilen, na weer 10 min lag hij te slapen, dat was rond kwart over 8 en vanmorgen om half 6 werd hij wakker voor zijn fles..wat en wonder!
Hoi Ssanne, als het een sprongetje is, zou je kleintje wel eens last kunnen hebben van verlatingsangst nu. Dan is het handig om hem in bedje te leggen. Begint hij direct te krijsen, dan troost je hem even (liefst terwijl hij IN bed ligt, maar dat werkt niet bij elk kind. Als IN bed troosten niet werkt, dan hem oppakken en op zijn kamertje blijven). Zodra hij rustig is ga je de kamer weer uit. Begint hij te huilen, dan wacht je 5-10 minuten voordat je weer gaat troosten, (je moet even inschatten hoe dat voor je kindje het beste werkt: sommige kleintjes werken zichzelf helemaal overstuur en dan is 5 minuten handiger, omdat je anders hardstikke lang bezig bent met troosten, terwijl bij andere kindjes jouw binnenkomst juist een nieuwe prikkel is en ze daar weer onrustiger van worden: dan kun je er beter 10 minuten tussen hebben). Dat herhaal je net zo lang tot je kleintje in slaap valt. Hij leert hier namelijk van dat, ondanks dat hij jou niet ziet, jij wel in de buurt bent. Het klinkt uit je verhaal namelijk wel een beetje alsof hij bang is dat jij er niet bent...
gisteravond ging het inslapen wel goed, omdat hij nog steeds van mij zijn avondflesje op schoot krijgt viel hij meteen in slaap en heb ik hem in zijn bedje gelegd. Maar om 3 uur s'nachts begon hij opeens te gillen. Ik heb hem bij mij in bed gedaan en merkte dat hij steeds in zijn slaap schrok en daarna begon te huilen. Ook was hij steeds aan het draaien en woelen. Dit duurde tot 6 uur en toen was hij klaarwakker. zouden het ook nachtmerrie's kunnen zijn? ik ga wel vanavond beginnen met de 5-10 min regel. Hopen dat beter gaat met doorslapen s'nachts
Toen Alex ook zo vaak wakker werd heb ik een matras naast zijn bed gelegd. Als ik echt niet meer kon ging ik er 's nachts gewoon naast liggen. Zo kon ik hem af en toe zijn speen terug stoppen en kreeg ik zelf ook een beetje rust. Nu slaapt hij prima, gelukkig!!! Succes, ik hoop dat je snel je rust terug hebt.
hallo dames, ik wilde een nieuwe topic openen maar dat wordt denk ik een beetje teveel. dus uit ik me frustraties maar op deze topic. Ik zit er echt doorheen. ben zo moe en het lijkt allemaal erger te worden. Inmiddels gaat het inslapen s'avonds wel beter. maar dan is het 1 uur s'nachts en begint het krijsen . ik krijg hem dan ook niet stil. Probeer van alles, oppakken en troosten, flesje melk, bij mij in bed. maar niks helpt. hij is dan zo overstuur, uiteindelijk valt hij dan toch bij ons in bed in slaap maar het is niet echt wat je slapen noemt want hij huilt, woelt,enz.. Ik ben echt ten einde raad want ik weet echt niet wat er is.
jeetje ik kan mij voorstellen dat je nu even door de bomen het bos niet meer ziet! Mijn kleintje s pas 6 maanden dus qua leeftijd zegt het mij niets of het een fase is of iets dergelijks, misschien hebben andere mama's daar ervaring mee? Is het wel een paar nachten goed gegaan of is het vanaf het begin al zo? Ik merk hier dat hij zoo moe was dat hij zo kort huilde, nu is het overdag moeheid waardoor hij snel slaapt maar savonds als papa er is en hij graag wilt spelen is het krijsen geblazen, heel moeilijk om hem te laten liggen. ik denk dan echt heb e pijn zo hard huilt hij..uit bed, lachen hoor en dan in bed krijsen. goed, genoeg over mij hihi! merk je wel wat verbetering? slaapt hij overdag wel goed? heb je het boekje van ria blom gelezen?