Eigenlijk heb ik dus twee vragen: Hoe kwam de borstvoeding op gang na een keizersnede? Duurt dit langer dan de 'gebruikelijke' twee, drie dagen? En hoelang moet je gemiddeld in het ziekenhuis blijven na een keizersnede. Als er geen complicaties zijn, of juist wel? Ik hoop op veel reacties. Onze baby ligt nu in stuit, en als het niet gedraaid kan worden, zullen wij ook aan een keizersnede moeten (omdat ze niet graag stuitbevallingen in combinatie doen met diabetes)... Dus ik ben heel benieuwd.
Hoi, Ik heb 4 weken geleden ook een keizersnede gehad. (Ook een stuitligging). In het ziekenhuis werd gezegd dat je 5 a 6 dagen moet blijven. Het herstel ging echter zo goed dat ik na 3 dagen naar huis mocht. Bij mij kwam de borstvoeding op de 2e dag op gang doordat ik toen begonnen ben met kolven. Het duurde daarna nog wel 2 dagen voordat ik rond de 40 cc zat. Al met al heb ik het best positief ervaren. Ik wens je veel sterkte! Lucienne
hoii ik heb ook een KS gehad ook stuitligging ik mocht na 4 dagen naar huis en de borstvoeding kwam na 2 dagen op gang omdat ik gelijk begonnen ben met kolven gr marline
Ook ik ben bevallen doormiddel van een ks. Bij de draaipoging de placenta los gelaten en met spoed geopereerd. Wel een ruggenprik gehad. De volgende dag ( s'middags 6 uur dochter geborenn) s'ochtends het infuus en het catheter uit en ik was al weer op de been. De volgende dag weer zelf gedouched en de 3e dag naar huis. Heerlijk. De borstvoeding kwam bij mij slecht op gang. Ze was dan ook 10% afgevallen en heb voeding meegekregen zodat de kraamhulp kon gaan bijvoeden. Dit is gelukkig afgekapt door de huisarts en kraamhulp en nu gaat alles erg goed. Ik heb even moeten doorzetten maar het is het allemaal waard geweest. Ik moet zeggen dat een ks me enorm is meegevallen. Succes met je bevalling en misschien draait je kindje nog.
Ik heb ook een KS gehad ivm stuitligging. Mochten na 3 dagen naar huis, had geen complicaties. Borstvoeding na een KS is heel goed te doen, ze gaan er van uit dat alles 1 dag later op gang komt dan na een vaginale bevalling. Ze hebben Bryan aangelegd op de recovery, dat was iets meer dan 1 uur na de geboorte. Bij mij duurde het wat langer eer het op gang kwam en het is nog niet naar behoren, maar denk dat dat los staat van de KS, was bij de oudste ook al problematisch en die is vaginaal geboren.
Ik Krijg a.s donderdag een keizersnede ook i.v.m stuitligging, en ik vroeg me dit ook al af! Nou ja, ik kan alleen nog maar afwachten denk ik! Ze zeiden hier dat je 4 dagen in het ziekenhuis blijft, dus daar ga ik maar vanuit, eerder is altijd meegenomen! Ik hoop ook heel erg dat de borstvoeding gaat lukken...
Yep in het AZM, en ik moet zeggen in 1 woord super! Was ook gepland, dan gaat alles er heel relaxed aan toe, en ik ben verwend door de verpleegkundigen op de afdeling, wat een lieve meiden allemaal! Ze gaan idd uit van 4 dagen, maar als alles goed gaat laten ze je eerder gaan. Heel veel succes alvast!
Op zondagmiddag om 16 uur de keizersnede, op donderdagochtend om 11:30 uur naar huis. Prima keizersnede (na 48 uur thuis puffen en persen) en de borstvoeding kwam binnen enkele dagen goed op gang. Vond het alleen zo erg jammer dat ik pas om half 7 (dus 2 1/2 uur na de geboorte) mijn zoon aangelegd kreeg... uiteindelijk is het allemaal goed gekomen en kwam Ollie elke week 3 tot 4 ons aan Succes en zie er maar niet teveel tegenop, het komt goed. Ik wens je een mooie bevalling en fijne tijd
Fijn om zoveel positieve verhalen te horen. Dus zo'n dagje of 3, 4 gaat het zeker kosten... En de borstvoeding kan dus ook slagen na een keizersnede, ik had het idee dat het later op gang zou komen, doordat je geen normale weeën hebt gehad, maar misschien valt het dus gewoon heel erg mee. Thanks dames. En meer tips blijven natuurlijk welkom!
Weeen of niet, de borstvoeding komt pas op gang als de placenta verwijderd is. De reden dat het soms na een keizersnede moeilijker kan zijn is dat je niet alle houdingen kunt doen voor een voeding. Maar met goede hulp is het ook na een keizersnede heel goed te doen. Spannende weekjes dus nog voor jou. Succes en groet van Kiki
Op dinsdag de keizersnede (dochtertje is 19.05 uur geboren) en vrijdagochtend om 10.00 richting huis. Is dus eigenlijk maar 2.5 dag geweest. Beleid in het ziekenhuis hier is om je zsm naar huis te sturen omdat je dan sneller weer op de been bent. Fiene werd na 2 uur aangelegd en bv kwam dag 2 op gang (heb er toen wel bij gekolfd).
Hmm, dacht al dat er bij mij iets niet klopte met de bv! Bij mij kwam het namelijk na 6 dagen om de 2 uur kolven en aanleggen nog niet op gang! toen ben ik uit wanhoop maar overgestapt op flesvoeding. Op de 5e dag ging ik naar huis, mocht ook al op dag 4, maar toen kwamen ze me om 14.55 vertellen dat ik weg kon als ik voor 15.00 uur vervoer had geregeld. Nou dat had ik dus niet.
Hier ook een KS, mijn borstvoeding kwam de derde dag op gang meteen 's morgens vroeg. Ik heb er niet voor gekozen om te gaan kolven, omdat ik het graag op een natuurlijke manier op gang wilde laten komen. Ik ging uiteindelijk de vierde dag naar huis, moest wel volledige kraamhulp hebben thuis, maar die heeft mijn vriend er maar bij verzonnen....hij wilde gewoon zijn vrouw en kind thuis hebben.
Ook hier een ks,na een mislukte ruggenprik een volledige narcose. helte werd pas na 2,5 uur aangelegd. Het ging gelijk goed, geen stuwing gehad, vanaf dag 2 kwam het goed op gang, zonder kolven trouwens en op dag 5 zat hij alweer op gewicht.