Goedemiddag, Mijn zoontje van 5 maanden heeft momenteel het volgende voedingsschema: 8.30/9.00 uur: 180+6 11.00/11.30 uur: fruithapje (heel potje) 13.00/13.30 uur: 180+6 17.30/18.00 uur: groentehap (heel potje) en flesje 120+4 21.00 uur: 180+6 en 2 schepjes rijstebloem Hij slaapt dan heel de nacht door en is een tevreden baby. Omdat hij heel zijn groentehap sinds een week op eet, geven we hem dan een kleinere fles, is dit oké? Wat de groentehapjes betreft, heb ik nog een vraag. Wij zijn toen mijn zoontje 4 maanden was, begonnen met groentehapjes en hebben het fruit 2 weken geleden geïntroduceert. Het groentehapje 's avonds vindt hij werkelijk geweldig! Hij zit te smikkelen en eet heel goed van het lepeltje en kijkt erg bedeesd wanneer het potje leeg is. Vooral de wat "stevigere" hapjes zoals worteltjes+aardappel en bruine bonen en erwten vindt hij geweldig. De wat dunnere hapjes zoals alleen worteltjes en sperzieboontjes lust hij wel, maar gaan sinds een week niet zo lekker meer. Hij eet echt met een kauwende beweging en die dunnere hapjes sijpelen dan zijn mondje weer uit. Hetzelfde geldt voor de fruithapjes. Vanaf wanneer mag hij de hapjes eten die eigenlijk bedoeld zijn om vanaf 6 maanden te geven? Echt pas bij 6 maanden of mogen we daar eventueel een paar weekjes eerder mee beginnen? En hoeveel flesvoeding moet hij dan nog minimaal drinken? Alvast bedankt!
Hallo, Je kunt het beste nog even wachten met de potjes van 6 maanden, omdat daar ook stukjes in kunnen zitten. Je kindje mag tot 6 maanden 800-1000 ml per dag aan flesvoeding drinken. Na 6 maanden is de maximale hoeveelheid opvolgmelk 800 ml per dag. Eventueel kun je een fruithapje dikker maken met rijstebloem of een koekje voor kindjes vanaf 4 maanden. Groetjes Eveline Groetjes eveline
Hoi Eveline, Bedankt voor je antwoord! Ik ga het fruithapje proberen met een ligakoek erdoor en geef tot mijn zoontje 6 maanden gewoon de hapjes die ik nu gebruik. Ik heb vanavond na zijn hapje een fles van 180+6 gegeven en die dronk hij ook gewoon op. Zo komt hij in ieder geval aan zijn 800 ml flesvoeding. Dus dan blijven we dit zo nog een paar weekjes doen! Groetjes Marcella.