Onze zoon is nu 4 weken oud. (hij weegt ongeveer 4600 gram) Tot een paar dagen geleden kreeg hij nog ongeveer 6 flessen van 100 ml (90+3). Meer kregen we er niet in en aan meer leek hij geen behoefte te hebben (we voeden op verzoek, aangezien wakker maken hier niet werkt) De laatste dagen gingen de flessen meestal helemaal op en leek hij meer honger te hebben, dus de voeding hebben we langzaamaan opgehoogd naar flessen van 120+4. Aangezien zoon snel drinkt (al sinds zijn geboorte) gebruiken we al een tijdje een dentalspeen. Op aanraden van het CB sinds 2 dagen ook begonnen met 1 schepje jbpm toe te voegen aan de voedingen. Dit lijkt te werken, want hij drinkt rustiger. Het gekke is nu alleen: sinds de veranderingen komt meneer weer elke 3 uur voor een voeding. Liet hij er overdag nog wel eens 4 uur tussen zitten en 's nachts 5 á 6 uur, nu komt hij zowel overdag als 's nachts dus weer om de 3 uur. Nu kom ik dus weer op zo'n 7 voedingen per etmaal uit. Als ik dan bereken hoeveel hij krijgt (7x 135 = 945 ml) lijkt me dat ineens best veel. Wat kan ik nu het beste doen? Het nog even aankijken? Of toch weer kleinere flesjes geven en kijken wat hij dan doet? Overigens geven we H.A. voeding.
Hoi, Je kunt beter terug proberen te gaan naar 6 keer 135 ml, en tussendoor proberen of je kindje ook een beetje rooibosthee wil drinken in plaats van een zevende fles. Wanneer je kindje 5 kg is geweest is 7 keer 135 ml geen probleem, maar je kindje is nog vrij jong. Groetjes Eveline
Dank je wel nog voor je reactie!!! Zijn intussen weer terug op flessen van 90+3 en hij komt nog steeds elke 3u, dus houden het hier even bij