huilen tijdens de fles

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door tijdvoormezelf, 3 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tijdvoormezelf

tijdvoormezelf Niet meer actief

Hallo,
    Mijn zoontje is 10 weken oud, weegt tussen de 4,5 en 5 kilo en drinkt 5 flesjes van 150+5. Hij drinkt om 6 uur, 10uur, 14uur, 18uur 23uur. Dit ging prima maar sinds deze week huilt hij enorm tijdens het drinken. Hij drinkt ongeveer 90 ml in een keer op en daarna begint hij te krijsen. Wanneer ik hem even over de schouder lef wordt hij stil maar ook als hij geboerd heeft huilt hij toch weer. Hij blijft wel happen en wil drinken, neemt 2 slokjes en begint weer heel hard te huilen. De ene voeding begint het al na 60 ml en de andere keer na 100 ml. Steeds wanneer hij pauze heeft genomen. Maar die pauze maakt hij zelf want hij draait zijn hoofd weg van de fles. Hij wordt steeds bozer omdat hij wel honger heeft maar zodra de fles erin zit begint hij weer te huilen. weet jij waar dit aan kan liggen? Hij is trouwens vanaf het begin al een hele langzame eter. Hij doet nu ongeveer 30 minuten over de fles met nummer 1 maar bij nummer 2 huilt hij steeds omdat hij zich verslikt

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,

Ik weet ook niet zo goed wat de reden kan zijn dat je kindje huilt tijdes de fles. Het is wel goed dat je kindje met speen 1 drinkt, liever wat langer drinken dan te snel. Soms zit er een verkoudheid dwars en is het drinken uit een flesje wat benauwd, zou dat mee kunnen spelen?

Groetjes Eveline

3. tijdvoormezelf

tijdvoormezelf Niet meer actief

hallo dankjewel voor je reactie. Hij niest wel veel maar verder heb ik niet het idee dat hij verkouden is. Omdat hij ook last heeft van verborgen reflux ben ik bang dat het daar mee te maken kan hebben. Het huilen is alleen niet meer bij elke fles. Bij sommigen is het continue en bij sommige nauwelijks.

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,

Wanneer het huilen aanhoudt is het wel goed om te kijken waar het vandaan komt hoor. Sommige kindjes kunnen bijvoorbeeld niet goed tegen koemelk en kunnen daar ook klachten door krijgen.

Groetjes eveline

Deel Deze Pagina