wanneer antilekbeker

Discussie in 'Voeding' gestart door missX, 12 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    wanneer begin je eignelijk met zo´n antilekbeker? zag er toevallig gisteren eentje in de drogist en daar stond op 4 maanden, maar is dat niet wat vroeg?

2. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    4 maanden lijkt mij ook vroeg. Ik ben ongeveer met 7 maanden begonnen om het aan te bieden. Nu met 9 maand kan ze er redelijk wat uit drinken.

3. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    ja leek mij ook zo vroeg...ze houdt wel steeds vaker haar handjes op de fles, maar ze kan ´m echt nog niet zelf tillen, want dat is te zwaar voor d´r. Neem aan dat je ´m pas gebruikt als ze zelf een flesje beet kunnen houden toch? Je geeft toch niet zelf als moeder zo de fles aan je kind op schoot..dat doe je toch alleen met een speen?

4. Iloon

Iloon Fanatiek lid

5 mei 2007
    2.583
    0
    0
    Huismama
    Maastricht
    Met 8 maanden ben ik er mee begonnen

5. sim

sim Niet meer actief

ik heb zo'n één van avent die is vanaf 3 maand, nou vind ik dat zelf te vroeg hoor, ik heb van de week eens geprobeerd, wel dat ik m zelf vasthoud, anders is het voor hem speelgoed.
    hij dronk er wel uit, hij had m wel door, maar ik vond het veelste hard gaan, dus nu gewoon een klein flesje voor de sapjes (ze zijn eigenlijk maar zo kort baby :) )

6. Setteke

Setteke Niet meer actief

Tymen drinkt sinds dat hij 7 maanden is uit een antilekbeker van Friso. Na 1 dag had hij het door. Hij houdt hem zelf vast, en drinkt de beker zo leeg :D

7. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    Colin drinkt nu 2 maanden uit een avent beker, gaat prima.

8. wendyfardo

wendyfardo Bekend lid

6 jul 2006
    737
    0
    16
    dedemsvaart
    ze hebben mij op het bureau geadviseerd het niet te doen drinken uit zon antilekbeker, weet alleen niet meer precies waarom :oops:

maar ik heb het dus ook niet gedaan en tycho drinkt het gewoon uit een beker hij geeft zelf aan als ie dorst heeft of pakt zelf zijn beker van de tafel, toen hij nog kleiner was gaf ik het hem uit een klein flesje met een speen eraan.

9. Setteke

Setteke Niet meer actief

Het drinken uit een antilekbeker wordt niet aangeraden omdat je kindje dan nog moet zuigen net als bij een fles. Is weer niet goed voor de tanden, kunnen ze zuigflescariës van krijgen. Ze willen hier dat ik met een gewone beker begin...yeah, right, en dan elke keer als hij wat drinken heeft gehad weer schone kleren aan, zeker. Of het nou slecht is of niet, mijn kleine man mag voorlopig nog uit de fles/antilekbeker drinken!

10. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Je kan ook een tuitbeker nemen zonder antilek. Dan hoeven ze ook niet zoveel te zuigen. Het is de bedoeling dat ze door niet te hoeven zuigen zelf leren doseren. In het begin zal het een zootje worden, maar als ze eenmaal geleerd hebben te doseren dan moet het beter gaan. Ik hou de beker zelf vast, doekje eronder en het blijft aardig schoon. Eerst slokjes er in gieten, later zelf slokjes laten nemen en steeds meer zelf laten bepalen wanneer de beker even weg moet. Uiteindelijk moet dan de tuitdeksel er af en de kleine kan uit een beker drinken!
    Tipje: in de Babydump-doos zaten bij mij van die tuitbekertjes. Handig!

11. bobbelientje

bobbelientje Actief lid

2 nov 2006
    320
    0
    0
    Noord-Holland
    Da's waar ook! :)

12. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    Colin drinkt nu sinds van de week uit een beker met een rietje erin. (weet alleen het merk niet) die Avent beker die lekte als een gek, Colin hield de oorjtes vast, maar doordat die beker te zwaar is hield ik hem omhoog. hij draaide dan aan de oorjtes en ik probeerde de beker recht te houden, maar dan ging ie dus los....
    hij kon al een tijdje met een gewoon rietje drinken, dus heb ik nu dezelfde antilekbeker met rietje die zijn broer ook had. werkt perfect.
    plus die hij die beker niet hoeft op te tillen. dus dat is ook nog een voordeel.

13. judithteresa

judithteresa Bekend lid

2 jul 2006
    506
    0
    0
    journaliste/fotografe/webdesigner/model
    Fuerteventura-Canarische Eilanden
    goed idee zeg zo een beker met een rietje! is dat zo eentje die je eigenlijk op de fiets vaak hebt?

voor water geef ik haar gewoon een flesje water, zo sportflesje met een tuitje eraan. werkt best en lekt niet zo, die van avent werd ik helemaal gek van, en ze vind het zo leuk zelf doen. wel met handoek om dus, want dat zelf doen gaat overal!

14. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    nee het is echt een anitlekbeker voor kindjes. maar ik kan nog steeds niet op het merk komen.
    zal eens op google neuzen, als ik het weet, laat ik het weten.
    maar hij is echt handig, hij is echt antilek en hij kan het zelf vast houden en drinken, omdat die beker niet omhoog hoeft

15. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    nou ik heb het gevonden
    hij is van Nuby.
    Nuby antilekbeker met inklapbaar rietje.
    ik heb het oude model "flitt it"en die is ook weer verkrijgbaar las ik (wist niet eens dat ze niet meer verkrijgbaar waren)
    ze zijn pas vanaf 12 maanden las ik, snap niet waarom. Colin drinkt er perfect uit.

16. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Lotte drinkt ook alleen uit de rietjesbeker of ze krijgt gewoon een pakje en die doe ik in een speciale pakjeshouder.

Antilek begon ze dacht ik met een maand of 7 mee maar heb het altijd ondingen gevonden.

17. judithteresa

judithteresa Bekend lid

2 jul 2006
    506
    0
    0
    journaliste/fotografe/webdesigner/model
    Fuerteventura-Canarische Eilanden
    mam2003 dank je wel, ik ga het uitzoeken waar ik dat hier kan kopen!

18. Andrea001

Andrea001 Bekend lid

9 jan 2006
    932
    0
    0
    in de zorg
    Hoi hoi,

Nena drinkt nu al uit een antilekbeker. Was ik eigenlijk noodgedwongen mee begonnen op weg naar de vakantiebestemming. Het was zo warm in de auto en ik had zo snel alleen de beker van haar grote zus bij de hand. Ze deed het meteen goed. De beker die ik heb heeft een siliconen tuit, dus zelfde materiaal als de spenen.

19. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    ik heb inderdaad trouwens van een vriendin gehoord dat die rietjesbekers ook erg goed zijn voor het ontwikkelen van de monds pieren en daaruit voortvloeiend het spraakvermogen...ik ga er zeker over een tijd ook eentje halen voor Indy.

Deel Deze Pagina