Hoi allemaal, Onze baby (bijna 3 mnd) drinkt ineens niet meer (ik geef borstvoeding) ik heb al verschillende houdingen geprobeerd maar dat helpt niks. Ook heeft hij al 2 dagen niet gepoept en heeft wat rode vlekjes in zijn gezicht en huilt echt overmatig. Alleen heen en weer lopen met hem werkt nog. Heel af en toe wil ie wel in de box of wipstoel maar begint toch gauw weer te huilen. Oh en hij slaapt ook bijna niet meer. Weet iemand wat dit is
Heeft ie wel nog plasluiers? Een babietje kan in 1 dag uitdrogen. Als je hem niet aan het drinken krijgt zou ik toch de huisarts gaan bellen.
iig geen koorts gelukkig. Maar het klinkt een beetje als buikkrampjes misschien. Als hij straks nog niet niet wil drinken zou ik even aan de bel trekken, die kleintjes zijn nog zo kwetsbaar. Twee dagen niet poepen op alleen bv is trouwens niet erg hoor, het record was hier 10 dagen niet poepen.
Zou ook heel goed ook een sprongetje kunnen zijn... Maar blijf wel goed op de plasluiers letten en bij twijfel sowieso altijd de huisarts bellen natuurlijk! Succes!
Ik denk idd dat ie behoorlijk last van zn buik heeft. Hij poept normaal om de dag.. maar hij heeft 3 dagen niet gepoept nu. Hij heeft inmiddels alweer gedronken maar er gaat wel een klein gevecht aan vooraf en hij drinkt ook een stuk minder vaak en minder lang dan ie eerst deed en is hangerig. Misschien zn sprongetje van 12 weken ja.. Hij komt verder niet ziek over. Ik kijk het nog wel even aan
ik denk regeldagen, heb er hier ook last van, 3 maanden! je denkt aan krampjes ze willen vaak aangelegd, drinken wat onrustig... herken je jezelf in dit art? Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Al even bezig - Regeldagen
Nee ik denk niet dat het een regeldag is. Want hij wil juist niet aangelegd worden, dan word ie helemaal wild. spruw heeft ie niet, hij kan ook nog geen tanden krijgen lijkt me.. dus waarom ie ineens niet aan de borst wil is me een raadsel. Oh hij heeft inmiddels gepoept maar dat drinken is dus nog steeds een issue.
kan best tanden zijn hoor. sommige kindjes zijn daar heel vroeg mee. hoe staat het met je productie? nog wel genoeg voor hem? geen harde plekken? mss verstopt melkkanaal waardoor hij de melk er moeilijk uit krijgt? mss een keer kolfen anders?
Heeft hij geen last van een oorontsteking? Dan hoeven ze namelijk geen koorts te hebben. Vaak drinken ze dan ook slecht, omdat dat pijn doet...
Heb je al eens aan reflux gedacht? Daar kunnen ze flink last van hebben. Google de symptomen maar eens voor baby's. Mijn dochter heeft het ook, en drinkt ook vaak weinig tot niks. Erg onrustig, slecht slapen, voeding omhoog halen enz.. Ook zou je kunnen denken aan een koemelkallergie. Als het kindje dat heeft en jij drinkt veel melk hebben ze daar ook last van. Krampen, moeizame ontlasting... Wil natuurlijk niet zeggen dat het een van deze dingen moet zijn maar is misschien wel iets om uit te sluiten. Spreek namelijk uit ervaring. Mijn dochter heeft het allebei en daar is een hoop gepuzzel aan vooraf gegaan voordat we dat ontdekt hadden. Succes!
Koemelkallergie denk ik niet want ik drink al vanaf zijn geboorte gewoon melk, karnemelk en optimel.. dan zou dat toch niet nu ineens pas komen? En die reflux zal ik eens op googlen ja, bedankt!!
Het klinkt iig alsof er echt wat dwars zit. De afgelopen 3 maanden is het allemaal verder prima gegaan? Dan lijken reflux en kma het niet echt te zijn, daar zou hij dan al veel langer last van moeten hebben. Maar als hij de afgelopen 3 maanden al onrustig is zou het kunnen. Al hoewel KMA nog later ontwikkeld kan worden. Weet je heel zeker dat het geen spruw is? Toen mij dochter in het ziekenhuis lag zag ik ook dat ze spruw had (zat precies zo dat er een lichtstraaltje in haar mondje viel waardoor ik het zag), 2 zusters hadden gekeken en dachten dat dat het niet was, maar moest het nog maar even aan de ka vragen, die keek en kon het ook niet echt zien, tot het licht bij haar ook goed viel en toen zag ze het ook duidelijk. Kunnen ze heel veel last van hebben, die van mij weigerde echt mn borst, draaide haar hoofdje resoluut weg. Drinkt ze alleen niet aan de borst, heb je al geprobeerd een flesje afgekolfde melk te geven?
Nou ik ben gister toch maar even naar de HA geweest, die heeft hem van top tot teen onderzocht en kon niks vinden. Zei dat baby's rond 3 maanden wel vaker onrustig zijn. Hij drinkt inmiddels al wat meer en slaapt ook iets langer, dus ik hoop dat het weer de goeie kant opgaat iig bedankt voor alle reacties!