tips 1x na peuterspeelzaal?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door marline1983, 5 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marline1983

    marline1983 VIP lid

    11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    hoi hoi

    youame mag maandag eindelijk gaan beginnen op de peuterspeel zaal
    hier gaat het dus zo dat ze gelijk 2x halve dagen per week er heen mag
    dus geen wendag

    hebben jullie tips hoe ik haar kan voorbereiden
    ik denk dat ik haar alleen breng want als papa al weg loopt krijst ze echt
    weet niet hoe dat gaat als ik weg ga maar dat zie ik maandag wel

    mocht ze gaan huilen hoe moet ik reageren
    wel spannend hoor weer een mijlpaal bereikt
    groetjes marline
     
  2. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.043
    4.239
    113
    Ik heb Kylian toen ongeveer een week van te voren verteld dat hij naar de peuterspeelzaal ging.

    Dat er daar een juf was die op hem ging passen en heel veel andere kindjes en speelgoed om mee te spelen.
    En dat ik dan eventjes weg zou gaan zodat hij lekker even kon gaan spelen.

    De morgen dat hij zou gaan hebben we samen zijn rugtas ingepakt, schone kleren, luiers, telefoonnummers en doekjes mee.

    Ik heb wel duidelijk afscheid genomen toen we weg gingen (werd ook geadviseerd hoor) en eigenlijk heeft Kylian nog nooit gehuild als ik hem bracht.

    Wel als ik hem weer op kwam halen omdat hij nog niet zover was om mee naar huis te gaan. :)

    Groetjes Anita
     
  3. Nettie

    Nettie Fanatiek lid

    14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Heb je ook nog geen kijkochtend gehad?
    Hier heb ik tijdens een gewone psz-dag een intake gehad, ondertussen dat ik met de juf praate mocht dochterlief gewoon rondscharrelen, zo wist ze al een beetje wat haar te wachten stond.
    Toen ze voor het eerst heen mocht zei de juf dat ze het beste om 9 uur kon komen, dan waren alle kindjes er al en alle pappa's en mamma's weg.
    Dan was het wat rustiger voor haar, ook stelde ze voor om haar op tijd weer op te halen, een kwartier voor alle andere ouders zouden komen, dan wist ze zeker dat ik haar kwam halen en was ze niet bang als ze al de andere kindjes weg zou zien gaan met hun ouders, dat ze dan bang was dat ik niet zou komen.
    Misschien een goed idee ook voor jou, even in overleg met de juf? Dat je haar even wat later kan komen brengen dan is het niet zo overweldigend en kom je haar ook iets eerder weer op halen zodat zij zeker weet dat je komt en haar niet daarachterlaat. als zij ziet dat alle andere kindjes opgehaald worden..
    Snap ej het nog? Vind het soms lastig te omschrijven....

    Wens je veel succes, ik weet heel goed dat ik precies hetzelfde gevoel had toen ik haar wegbracht als toen ik haar voor het laatst bv gaf.... echt weer een loslaatmomentje.... Het doet echt wle wat met je als moeder..... je kindje word groot...Het went echt wel hoor, maar die eerste keer (keren, bij mij iig) zijn best even slikken........

    Oh en wat pluk zei komt me ook bekend voor: dochter heeft nooit gehuild bij het brengen maar wel bij het halen.... ze wilde niet weg zo leuk vond ze het, heeft ze trouwens nu nog wel es.....haha..
     
  4. marline1983

    marline1983 VIP lid

    11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    hoi hoi

    bedankt voor jullie reactie's
    nou mijn nichtje gaat daar ook heen en ik pas 2 dagen in de week op haar dus met haar daar ook heenbrengen en ophalen
    youame is vaak meegeweest
    en de laatste keer ging ze gewoon bij de kindjes zitten en wou ze niet mee haha

    ik ben al begonnen tegen youame te zeggen van ga je maandag naar school lekker spelen met de andere kindjes enz
    zegt ze heel hard ja

    we hebben geen wenochtend gehad want het is namelijk maar 4 uurtjes
    per keer dat ze daar is

    pff volgens mij ben ik nu al nerveuser dan youame haha
     
  5. MamaKitty

    MamaKitty VIP lid

    26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Blijf gewoon de 1e keer iets langer, dat mag dan vaak ook van de leidsters. Maar blijf niet TE lang.
    Vertel duidelijk dat je weg gaat en laat dat ook zien. Vertel ook duidelijk dat je je kindje weer op komt halen.
    Als ze gaan huilen, hoe moeilijk het ook is; weggaan!
    Als je dat niet doet, weten ze het en is het de volgende keer weer zo.
    geloof me, als je weg bent, worden ze afgeleid en binnen 5 min zijn ze het alweer vergeten en aan het spelen en zit jij thuis of op je werk met een knoop in je maag wat dus nergens voor nodig is.

    Gelukkig heb ik een dochter die zegt; ga je nu weg mama? Die wil graag dat ik weg ga.
    En als ik dr op haal dan is het; nee ik wil niet weg!
    hahaha

    Nu zit ze op de basisschool sinds september en is het nog erger.....veel kindjes huilen dat hun mama weggaan en die van mij gaf me een kus en zei; ja doei mama ga maar weg! hihi
     
  6. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik zou er niet teveel heisa van maken. En idd als ze gaat huilen, weggaan!
     
  7. MamaKitty

    MamaKitty VIP lid

    26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Ja, hoe moeilijk het ook is....maar de leidsters zullen je kind troosten en afleiden en na een aantal minuten is er al niets meer aan de hand!
     
  8. loetje

    loetje VIP lid

    6 jun 2006
    7.366
    1.766
    113
    Ik ben de eerste keer gewoon gebleven...Het ging om 2 1/2 uur...De 2e keer ben ik na ongeveer een half uur weggegaan en toen ging het goed. De 3e keer was het huilen geblazen en hebben ze me na een uurtje gebeld omdat Milan niet te troosten was. Toen ben ik er weer een keertje bij gebleven. De keer erna ben ik ook gebleven, alleen ben ik op een gegeven moment even een half uurtje weggegaan. Dat steeds verder opgebouwd en na een week of 3 kon ik hem gewoon wegbrengen en weggaan...
     
  9. Karagoz

    Karagoz VIP lid

    14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    wat ik heb gedaan bij mijn zoontje, is zijn lievelings knuffel mee te nemen. iets vertrouwd van huis...
     
  10. loetje

    loetje VIP lid

    6 jun 2006
    7.366
    1.766
    113
    Oja, dat had ik ook gedaan inderdaad :D
     
  11. marline1983

    marline1983 VIP lid

    11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    youame heeft geen knuffel wil ze niet
     

Deel Deze Pagina