Is het raadzaam om met een baby in een (buiten) zwembad een beetje te zwemmen? Heb een baby float zwemband gekregen en woon in het buitenland, het is hier nu erg warm. Het baby zwembad bij het hotel waar mijn ouders nu zitten is redelijk qua temperatuur maar niet warm ofzo. Ik vraag me af of een baby van 4,5 maand daar tegen kan/dit lekker vindt...?
Wij wonen ook in een warm land en wij zijn begonnen met zwemmen toen dochter 4 maanden was. En ze vond het heerlijk. En achteraf zijn ze zo uitgeput dat ze heerlijk slapen. Zorg voor goede UV-kleding en een zonnehoedje op.
Ik zou zeggen gewoon even proberen. Misschien eerste keer even kort in het water. Dan kan je kijken of je kindje hier goed op reageert. Wij hebben het in een binnenzwembad geprobeerd met 2 maanden. Dat vond hij helemaal niks toen. Meteen bibberen en duidelijk niet op zn gemak. Met 4,5 maand begonnen met baby-zwemmen. Toen ging het meteen goed. Vond het erg interessant.
Die uv kleding heb ik (nog) niet, maar dacht eventueel even goed insmeren, hoedje op en dan in die zwemband. Of eventueel met romper of shirtje aan, is dat wat?
Volgens mij verbranden ze gewoon met romper of shirtje aan als dit nat wordt. Dus zou dan voor UV kleding gaan of heel goed insmeren en kort in de zon blijven.
Gewoon proberen. Onze dochter vond het helemaal niks. Met 9 maanden voor het laatst geprobeerd en nu wachten we maar even. Ze vond het overigens te koud want in een jacuzzi op vakantie vond ze wel heerlijk..