Ik hoor verschillende dingen hierover.. Moet ik mijn dochtertje ingebakerd laten tijdens het geven van borstvoeding of moet ik haar gewoon zonder ingebakerd te zijn de borstvoeden..?? Ze is de hele nacht heel onrustig geweest en ligt nu ingebakerd..en ligt als een roosje te slapen..toch lees ik bijv. op sites over inbakeren dat ze dan minder honger 'signalen' kan geven doordat ze is ingebakerd..en dat ze dus minder drinkt en zo de melkproductie verminderd.. Ik zou graag jullie meningen hierover willen? En hoe leggen jullie haar te slapen als ze ingebakerd is ..ook gewoon op haar zij? op op het ruggetje met het hoofdje naar een kant? Sorry voor al mijn vragen..ik sta er behoorlijk alleen voor..alleen mijn schoonmoeder die haar gewoon doodleuk op de commode alleen laat liggen en haar ingebakerd en wel op haar ruggetje legt zonder het hoofdje naar een kant te doen..ik krijg helemaal de zenuwen hiervan en ik voel me echt hulpeloos..ze bedoelt het allemaal goed natuurlijk en natuurlijk weet ze heel veel..maar sommige technieken en dingen kunnen tegenwoordig niet meer en van sommige weten we nu dat het bijv. schadelijk is terwijl zij zulke informatie niet krijgen.. Ook het borstvoeden gaat namelijk niet fantastisch..mijn linkertepel doet vreselijke pijn en links aanleggen lukt me ook niet zo goed. Ik heb het net nog even geprobeerd (ze huilde) maar ik kan links echt niet meer aanleggen ik denk ook dat door de pijn en mijn spanning dat het echt niet meer lukt..het is echt een verschrikking ik word er wanhopig van..rechts gaat wel goed..die doet geen pijn..en naar mijn weten pakt ze die ook goed.. Ik maak mezelf volgens mij gek met informaite opzoeken..overal staat wat anders als op op internet of in boeken kijkt.. Ik doe het momenteel zo..huilt ze dan zet ik eerst het beertje aan die baarmoeder geluiden maakt..valt ze dan weer in slaap dan laat ik het zo..huilt ze weer pak ik haar om en geef haar borstvoeding..vervolgens laat ik haar even op mijn schouders voor eventuele boertjes..maar soms is ze ook zo diep in slaap gevallen dat ik dat dus maar achterwege laat omdat ze anders weer wakker wordt.. Is het wellicht ook beter als ik elke keer dat ze wakker wordt eerst haar luier controleer? aangezien het na de borstvoeden haar alleen maar wakker maakt en ik dan weer van voor af aan kan beginnen.. Dus er is dan een regelmaat van slapen-wakker worden-luier controleren (event. verschonen)- borstvoeden- boertje- slapen.. Is dit juist? Ik ben echt verschillende onzeker en als de dood dat ik dingen fout doe..
Met het inbakeren/borstvoeding heb ik geen ervaring... Wat het slapen betreft: de kraamhulp hier (althans de mijne) legde Rick in het begin iedere keer wisselend op zijn zij, na 2 weken moest hij in ieder geval op zijn rug slapen. Dat was voor hem gelukkig geen probleem, hij sliep al na een week op zijn rug. Om een voorkeurshouding te voorkomen, kun je het hoofdje wisselend neerleggen (na de ene voeding naar links en na de volgende voeding weer naar rechts; de wieg/het ledikantje naar het licht draaien wil ook wel helpen). Ik verschoon Rick ook nog steeds vóór zijn voeding! Na de fles slaapt hij meestal lekker en als ik dan zijn luier moet verschonen, is hij weer wakker...gewoon doen wat je eigen gevoel je ingeeft; naar mijn idee is de volgorde die je hanteert gewoon goed! Succes en geniet er in ieder geval van! Groetjes, Ramona ps: enne, de baby alleen laten op de commode kan echt niet!!!! (je weet maar nooit)
wat ik ter oren heb gekregen en wat ook na te lezen is , dat als je je kleintje inbaker alleen wakker wordt als je kleintje echt honger heeft en geloof me meis als ze honger hebben dan melden ze zich wel hoor en tja ik gaf Caitlin oningebakerd de fles , ze was namelijk de rust zelf als ze de fles kreeg en de volgorde wat jij doe kwa luiertjes deed ik in het begin ook later ben ik ze erna gaan verschonen omdat mevrouw meestal dan een poepebroek had maar je moet zelf even aankijken meis wat jou en de kleine het lekkerste voegd slaapt ze na de borst dan lekker ervoor verschonen succes en ow meis fout doe je het nooit hoor tis maar net wat jou hartje je ingeeft volg je moederinstinct
Ik verschoon Iman ook voor de voeding, en toen ze nog nachtvoeding kreeg verschoonde ik haar alleen als ze gepoept had. Anders wordt ze veel te wakker. Iman slaapt ingebakerd op haar rug, niet op de zij.
IK verschoon Nikki na de eerste borst (meestal tenminste...) zodat ze wakker genoeg is voor een toetje van borst nummer 2. En ' s nachts verschoon ik ook alleen een poepbroek omdat ze anders weer klaarwakker is En het advies wat ik gehoord heb is niet ingebakerd aan de borst omdat de handjes ook een soort van functie hebben bij het zoeken/pakken van de borst.
maar als ze ingebakerd is dan krijg ik haar hoofdje ook niet naar een kant..die draait ze dan gemakkelijk gewoon weer recht zeg maar.. Is het normaal dat ze nu nog echt van die korte slaapjes houdt dus steeds wakker wordt enzo?
ze zeggen dat borstvoeden geen pijn mag doen, maar ik heb nog geen enkele moeder gehoord die zegt dat het vanaf het begin perfect loopt. ik heb 2 weken pijn gehad echt dat ik bena huilend bv gaf maar ik heb volgehouden en na die 2 weken liep alles perfeckt ik geev Elyesa nu al 7 en een halve maand de borst en we hebben er helmaal geen problemen mee gehad. Ik heb echt zo iets van als je het echt wil lukt het wel het is gewoon even door bijten. ik weet dat het zwaar is voor je want je zit daar eigenlijk alleen. maar meid zet door en dan kan je alles aan. de eerste dagen zijn zwaar vooral omdat je nog geen ervaring hebt en de goed bedoelde raad brengt heel vaak onzekerheid. er volgen ook nog regeldagen dn lijkt het alsof je meisje nooit genoeg gaat hebben met de borst maar ze regelt dan gewoon haar voeding dus niet paniekeren. het zal je wel lukken en je hebt ons ook nog. groetjes Talia
Ik ga zeker volhouden want flesvoeding daar wil ik echt niet aan beginnen.. Ik zit dus ook echt te janken als ik die borst geef zo'n vreselijke pijn doet het.. Ik heb wel een zalf gekregen van de dokter..mijn man gaan die morgen halen (kan niet hier) Ik voel me echt zo onzeker ik wil het beste voor haar maar door alle informatie en iedereen die wat anders zegt..en dan haar gehuil word ik zo wanhopig.. Ik doe maar gewoon steeds wat ik denk dat goed is..en ik hoop dat dat goed genoeg is.. Ze zit nu al heel veel aan de borst eigenlijk bijna elk uur wel.. Ik ga nu proberen te slapen zij slapat ook nu gelukkig weer eventjes..
doe wat je zelf denkt wat et beste is... want ikzelf word zo onzeker van alle adviezen... de een zegt dit de ander dat... alles is zo tegenstrijdig.... ik verschoon damien tijdens borstvoeding... dus de eerste keer dat hij me tepel loslaat ff verschonen... issie ook gelijk wat minder druk... want hij poept namelijk bijna elke keer tijdens het drinken zun luier vol.... en hij word zo ook rustig wakker...en daarna leg ik hem weer aan de zelfde borst snachts doe ik precies hetzelfde... hij poept dan meestal niet.... maar soms tog wel 3 plasjes... en zo voorkom ik pijn in billetjes... verder mijn kleintje zit soms ook elk uur aan de borst... hij valt ook vaak in slaap tijdens de borst en als ie wakker word 10 min huilt ie het uit... inbakeren moet ik eigelijk ook gaan doen.. maar ja het is nu zo warm... dat ik het zielig vind... want damien zweet helemaal maar ja deken of laken schopt ie in paniek van zich af.... en hij schrikt veel... maar jah wacht eerst wel tot het wat afgekoelt is... waar ik mee zit is dat damien geen echte slaapbaby is... denk dat hij hooguit 13 a 14 uur slaapt... voor de rest drinkt ie en wil ie knuffelen... hij houd er ook totaal niet van om te liggen in de box of wat dan ook want het duurt maar even of er breekt paniek uit... en goh meneer kan BOOS ZIJN damn maar idd als je kraamtijd heb probeer zoveel mogelijk te slapen want ik kom echt bijna niet aan me slaap toe.. laat staan huishouden of wat dan ook... ik moet al moeite doen om speentjes uit te koken want meneer huilt dan al... en me haar kammen dat kan niet meer echt tijdrovend... maar ik blijf erbij ik vind hem geweldig!!!!
Ik ben even heel snel op het forum..ga straks wat uitgebreider lezen (zodra ik de tijd heb hehe) Maar hebben jullie ook dat je kindje het echt HAAT om verschoont te worden..als ze een poep luier heeft schreeuwt ze moord en brand als ik haar verschoon..en dan komt mijn schoonmoeder ja schiet op schiet op ze krijgt het koud zo wordt ze ziek..ik ben natuurlijk niet zo snel en ik wil haar bips toch goed schoon hebben..nou ons huis is 26 graden..en ik geloof echt niet dat mijn kindje meteen ziek wordt als ik er iets langer over doe.. Of wel?? Ik krijg er de zenuwen van dat en mijn kind het uitschreeuwt en ik ook nog eens snel moet zijn anders wordt ze 'ziek'.. Je hebt gelijk wat betreft die adviezen..ik word er dus ook super onzeker van..je kan nog beter zelf aankloten..nou en als ik er een uur over doe de luier te verschonen..ik moet het toch leren..
@Gulay daarom dat ik me beeb verschoon nadat hij wat gedronken heeft.... dan is ie nog beetje suf... en meestal geeft ie dan geen kick tijdens het verschonen... als hij nog niet gedronken heeft dan schreeuwt hij het ook uit... en trappelen met zun benen dat het langer duurt dan nodig is... als ik hem eerst een beetje voedt kan ik bijna alles met hem doen.... haha en gaat ie een beetje huilen als ik zun rompertje net dichtklik hahaha... beetje sloom... maar het werkt wel misschien eens het proberen waard??? en ziek word ze niet echt hoor... 26 graden is lekker warm.. vooral als je kijkt naar de adviezen zeggen ze dat de kamer 16 tot 18 graden moet zijn... (bij ons is het ook warmer..) dus 26 graden is echt wel goed genoeg!!!
Sjarel.. Ik heb vannacht eerst de ene borst gegeven..daarna de luiers verschoont en vervolgens de volgende borst...en het ging super!! Geen gehuil tijdens het verschonen hihi.. Vannacht is sowiezo goed gegaan..ik ging zelf om 8 uur slapen eigenlijk..ze lag toen al te slapen maarja natuurlijk werd ze wakker toen ik ging liggen..toen heb ik haar maar de borst gegeven en daarna nog beetje geknuffelt enzo met haar samen met mijn man..toen de borst gegeven..en ze sliep om half 10..vervolgens 10 over 12 ofzo wakker geworden..ene borst gegeven..verschoond..andere borst..op mijn buik gelegd..en daarna sliep ze weer als een roos..toen vervolgens om 4 uur..weer zelfde..alleen niet verschoond..en toen vannochtend tussen half 7 en 7.. weer zelfde ritueel en verschoond..NOu liep echt super en ik heb ook lekker geslapen!!! Maar mijn borsten zijn helemaal opgezet!! het doet zooo'n pijn ze zitten echt vol gewoon en ik krijg ze maar niet leeg..zo voelt het hehe..kan niet eens lekker slapen..had al een bult onder mijn rechter oksel..en die is nu dus gigantisch geworden..komt ook vocht uit volgens mij..ik ga denk eerdaags maar even naar de dokter ermee..
ow ff oppassen dan... miss een infectie in je borsten.... gebeurt vaker en blijkt pijnlijk te zijn... ik had in het begin ook last van stuwing... maar is nu sinds paar dagen weer weg.... maar de kleine kon mijn borsten gelukkig altijd wel leeg drinken... idd ff naar de dokter ermee.... voor de zekerheid
@gulay hoi gulay wat ik zo lees doe je het harstikke goed maar probeert je schoonmoeder je af en toe te pushen. let er maar niet op en probeer je eigen tempo en ritme vol te houden. het is tenslotte jouw kindje!! en wat betreft die volle borsten dat kan wel kloppen rond deze tijd kan je heel veel last van stuwing hebben maar probeer wel om de buurt je kindje te laten drinken links en rechts. ik kreeg ook het advies om indien het echt niet te houden is wat af te kolven zodat de stuwing wat minder is. je borsten zijn er nl niet aan gewend om zoveel melk te moeten produceren. heel veel succes en je doet het goed hoor!!! femke