Weet iemand met hoeveel weken je baarmoeder tot je navel reikt? Ik ben vandaag namelijk 19 weken zwanger, maar mijn baarmoeder reikt nog lang niet tot aan mijn navel. Ik dacht dat het bij de 20 weken al bij je navel zit. Maar die van mij zit 2 tot 3 vingers onder mijn navel. Hierdoor maak ik me een beetje zorgen, betekent dit dat de baby dan niet goed groeit? Het lijkt wel of mijn baarmoeder blijft steken bij dezelfde hoogte, want met 17 weken was die ook nog steeds 3 vingers onder de navel. Ik hoop dat jullie antwoorden hebben en me een beetje gerust kunnen stellen.
bij mij zit me baarmoeder nu bij me navel. maar mijn baarmoeder groeide vanaf het begin al heel erg snel. het heeft er mee te maken hoeveel je kindje beweegt want als hij/zij beweegt dan gaat je baarmoeder groeien. dus mocht de kleine onderin blijven liggen groeit het wat minder snel. maar als er ruimtegebrek komt gaat het opeens weer heel snel. het kan ook zijn dat je wat meer rond gaat dragen en dan groeit je baarmoeder ook wat mee opzij in plaats van naar boven. ik denk niet dat je je zorgen moet maken en dat het allemaal wel goed zal gaan me je kindje. mocht je je echt teveel zorge maken kan je altijd je verloskundige bellen he! lief marije
Mmm... dat vroeg ik me nou ook al af. Ik ben nu 20 weken zwanger en mijn baarmoeder zit een ruime hand onder mijn navel. Zou het niet ook iets met je bouw te maken hebben? Mijn navel zit namelijk al behoorlijk hoog vergeleken bij anderen, dus dat speelt ook vast mee. Ik ken toevallig wel wat hele kleine meiden (kleiner dan 1.60) die zwanger zijn geweest of dat zijn en dan valt me ook op dat dat er heel anders uitziet dan bij mij, maar ik ben ook wat langer. Ik vraag me trouwens ook af of het iets met je buikspieren te maken heeft. Die van mij zijn redelijk sterk. Misschien zit dat in de weg? En weinig bewegen... Dat kan het niet zijn. Ik voel het al vanaf een week of 14, 15 trappelen. Ik zal het morgen eens vragen bij de 20-weken echo...!
bij mij zat de baarmoeder rond de 24 ste week bij de navel,zo halverwege de navel zeg maar, mijn kindje ligt/lag erg diep, nu een enorme groeispurt en zit het rond de 2 vingers boven de navel, dus zou me niet zo snel druk maken hoor
Als het goed is heeft je verloskundige je verteld tot waar je baarmoeder komt. Als het iets was om je druk om te maken had ze dat er echt wel gelijk bij gezegd
rond de 22 weken geloof ik. Mijn baarmoeder zit nu 2of 3 vingers boven mijn navel en ik ben 29 weken zwanger.. mijn navel zit ook nog erg hoog wat bij de meeste vrouwen rond de zwangerschap in het midden zit, ik heb ook helemaal geen grote buik maar de baby groeit toch goed. Ik zou me verder niet druk maken anders had je het wel van je verloskundige gehoord.
Das idd bij iedereen anders. Bij 14 weken zat i bij mij al bij mijn navel, ben nog op extra controle geweest om te zoeken of er geen 2 in zitten, maar dat was niet het geval. Bij mij zit mn baarmoeder erg hoog, begint dus ook hoog, kan zijn dat i bij jou nog heel erg in je bekken ligt. Er werd mij iig verteld dat het niets was om je zorgen over te maken, ook zit niet bij iedereen de navel precies in het midden waardoor je ook wat verschillende uitslagen krijgt. En als je je zorgen maakt, gewoon je vk even bellen.
Ik had controle met 24 weken en toen zat ie precies bij mijn navel en volgens de verloskundige was dat precies waar ie zitten moest!
Bij mij zat mijn baarmoeder met mijn (begin) 17 weken controle precies ter hoogte van mijn navel. Volgens de verloskundige groeide mijn babe dan ook wel erg voorspoedig en was verhoudingsgewijs erg groot, momenteel ligt het prinsje al ongeveer 1 vinger boven mijn navel (navel zit op normale hoogte). Denk dat het vooral met het gewicht van je kindje te maken heeft, de mijne is een vreselijke druktemaker en hele dagen aan het zwemmen haha. Dan vraagt het ook al snel wat meer ruimte, als een heel rustig kindje. Bij mijn schoonzusje heeft de groei ook een tijdje stilgestaan, niets om je zorgen over te maken... En bij twijfel; Bel gewoon de verloskundige even
probeer zelf ook af en toe te voelen maar kan het nog niet echt voelen tot waar mijn baarmoeder zit. de laatste keer kon de vk voelen dat hij al vier vingers boven mijn schaambotje zat maar toen voelde ik dat zelf ook niet hoor. misschien is het bij de een beter te voelen als bij de ander. of misschien voel ik gewoon niet goed
Ik voel het zelf, het makkelijks is als je ligt, want dan zijn je buikspieren ontspannen en dan probere de rand van de baarmoeder op te zoeken. Als je drukt voel je weerstand en als ik dan een beetje beweeg voel ik of ik mn baarmoeder heb en ga dan omhoog tot ik het randje voel. Wel een paar cm je buik indrukken en ik doe het met al mn vingertopjes. vk heeft het me de eerste keer voor gedaan en zelf laten voelen. GEwoon de volgende keer als je langs gaat ff vragen.
Ik schijn een hoe baarmoeder te heben en bij mij kwam de baarmoeder pas met 24 weken bij mijn navel, maar volgens de vk groeit de baby prima.
4 weken geleden was de laatste bezoek aan de verloskundige, volgens haar groeide de baby goed. Maar ja het is nu alweer 4 weken later en heb het gevoel dus dat de baarmoeder niet meegroeit sinds die laatste 4 weken. En heb pas volgende week vrijdag de eerste afspraak bij een gynaecoloog, omdat ik een doorverwijzing heb gekregen wegens medische indicatie. Dus nu nog 2 weken afwachten wat de gynaecoloog gaat zeggen.
En Lindangel, heb je je echo al gehad? Is alles goed gegaan? Ik hoop het voor je. En heb je het nog gehad over de hoogte van de baarmoeder en de groei van de baby? Ben nieuwsgierig wat de verloskundige of gyn heeft gezegd.
Het ligt er aan hoe hoog je navel zit. Ik kreeg te horen dat mijn navel hoger zit dan bij de gemiddelde vrouw. (drie vingers hoger) Dus mijn baarmoeder komt nu pas net boven mijn navel uit. Zou me er ook niet zo druk om maken hoor. Als het maar goed groeit. Anna
Toen ik 21 weken was, zei de vk dat mijn baarmoeder nu ong. 2 vingers boven mijn navel zat. Heb de dag ervoor een 20 weken echo gehad en het kindje groeit volgens de curve, net iets boven het gemiddelde maar niet extreem. Dus maak me er niet zo druk om hoor!
ik kan smorgens als ik op mijn rug lig mijn baarmoeder heel erg goed voelen. echt een bobbel voel je en je voelt dan ook heel erg goed waar hij op houdt.... zit nu zo'n 3 vingers onder de navel. maar ik kijk daar niet zo naar, ik vertrouw er op dat het goed is