sinds 5,5 mnd slaapt onze dochter op haar eigen kamer. heb wel haar vanaf 7 weken haar middagdutje in haar eigen ledikant en kamertje laten doen en vanaf 5 mnd heeft ze in ledikant bij ons op kamer geslapen(daarvoor in wiegje)Denk dat ik er nog meeste moeite mee had dat ze naar eigen kamertje ging!!!
Ik heb niet alles gelezen, maar ik heb gehoord dat je de baby voor 9 maanden op de eigen kamer moet leggen. Anders willen ze niet meer!
Hier hebben de kindjes alleen de eerste nacht bij ons op de kamer geslapen. Wij moesten er niet aan denken dat de baby gewend zou raken om bij ons te slapen. Hoe moet dat dan als je een avond/weekendje weg bent zonder je kind? En ja, als je borstvoeding geeft (deed ik ook) dan moet je er even voor je bed uit ja, en voor een speentje waarschijnlijk ook. Maar hee, dat hoort er toch bij? Dat weet je als je aan kinderen begint! Maargoed, ieder zijn mening, en je moet doen wat goed voelt. Alleen vraag ik me af, OF er wel een moment komt dat het goed voelt......? Als je het al zo gewend bent om je kindje zo dichtbij je te hebben. Succes met je keuze!
Liza heeft 6 weken in haar wiegje bij ons op de kamer geslapen. Mijn vriend kon niet slapen, 'schrok' bij elk zuchtje of geluidje wakker. We hebben haar toen in haar wiegje in haar ledikantje gelegd op haar eigen kamer. Na 2 weken hebben we haar in haar ledikant gelegd. Is allemaal prima gegaan Wij hebben een stacaravan en daar geen eigen kamertje voor Liza. Daar slaapt ze dus bij ons op de kamer. Papa slaapt op de bank, want die kan niet slapen met alle geluidjes die ze maakt in haar slaap Ik vind het dus heel knap van ouders waarbij het kind maanden (of zelfs jaren) bij hun op de kamer slaapt
Vanaf moment 1 slaapt Jayden op zijn eigen kamertje. Tuurlijk moest je er in het begin snachts wel uit maar dat was meer omdat hij honger had haha. Nu moet ik er heel af en toe nog uit maar dat is omdat hij dan een droom heeft, dan huilt hij in zn slaap, paar keer over zn bolletje aaien en vaak is het dan voorbij, zo niet dan pak ik hem even lekker op en knuffelen we een tijdje tot hij rustig is. Zn speen heeft hij alleen nodig om in te slapen, als hij nog slaperig is dan draait hij zichzelf op zn zij en slaapt hij verder zonder speen, dus daarvoor hoef ik er niet uit. Zijn kamertje is tegenover die van ons, zit alleen een halletje tussen. Toen hij 5 weken was sliep hij bij ons op de kamer omdat we toen op Texel zaten in een landal park, ik schrok wakker van elk zuchtje steuntje kreuntje haha we waren blij dat we weer thuis waren toen, hij sliep toen weer rustiger en wij ook.
De vroedvrouw raadde aan om 6m op de kamer bij de ouders te laten slapen ivm het risico op wiegendood. Maar met 5m merkte we dat onze zoon wakker werd van m'n mans wekker en onze slaapgeluiden. Dus hebben we rond 5,5 m naar z'n eigen kamertje verhuisd. Toen voelde ik me er ook klaar voor. Ging trouwens ook zonder problemen. Z'n verzorgingskussen lag altijd al in z'n kamertje en ik ging ook al eens regelmatig op het speeltapijt op zijn kamertje met hem spelen. Je voelt het wel aan wanneer ze er klaar voor zijn.
Onze zoon heeft de eerste 6 maanden bij ons op de kamer geslapen. Was de bedoeling 3 maanden maar zo gaan die dingen haha. Nu met ons dochtertje was weer het idee 3 maanden maar de dame is zo luidruchtig dat mijn man er continue wakker van wordt en denkt dat ze stikt of zo. Zelf slaapt ze ook onrustiger omdat mijn man snurkt dus die twee kunnen beter niet in dezelfde kamer slapen. Daarom slaapt ze sinds haar 5e week op d'r eigen kamertje en dat gaat heerlijk! Ze slaapt bijna elke nacht door en ik heb de babyfoon naast mijn oor zodat ik het gevoel heb dat ze naast me ligt. Gewoon op je gevoel afgaan dan weet je dat je de juiste beslissing neemt.
Onze dochter slaapt zo stil als een muisje, dus geen last van geluiden! Wel ligt ze soms na een nachtvoeding nog even wakker geluidjes te maken. Dat is dan even afwachten tot ze weer slaapt.
Ik zou willen dat mijn zoontje het 6 maanden vol zou houden op onze kamer Mijn zoontje maait nogal wild met zijn armpjes in het wiegje en trapt zichzelf omhoog.... hierdoor moet hij ws al eerder dan gepland naar zijn "grote" bedje in zijn erigen kamertje en ik moet er eerlijk gezegd nog niet aan denken hoor! Ik zou zeggen, hou je kindje net zo lang bij je als je zelf wilt, die kans krijg je niet snel nog een keer toch?
met 7 weken is jay naar zijn eigen kamer gegaan.. wij hebben geen problemen gehad met iets.. ik kon niet meer slapen elk kreuntje geluidje werdt ik wakker van
Als het voor jou niet goed voelt dan niet doen. Wat is er mis met op jullie kamer laten slapen? Als je (of je kindje) er last van krijgt zou ik gaan denken aan verplaatsen, als het werkt dan lekker zo laten
Wij wonen net een klein jaartje in een ruime 2 kamer woning. En toen werd ik ongepland zwanger dus zaten we even van Oeps, hoe gaan we dat dan met de ruimte doen. We hebben nu ook het geld niet om weer een hele verhuizing te gaan organiseren. Nu is het plan om de wieg de eerste tijd bij ons te houden en daarna de wieg/ledikantje 's nachts in de huiskamer te zetten. Wieltjes met een rem erop ofzoiets. We roken niet, dus dat scheelt al een hoop. Heeft iemand daar ervaring mee?
Bedankt voor alle reacties. Ik zal er geen moeite mee hebben dat hij straks alleen op zn kamer ligt. Het gaat me nu alleen om mn eigen gemak. Afgelopen nacht weer een 'drama' met de speen.
Onze oudste sliep met 6 weken al door en is met 8 weken naar zijn eigen kamertje verhuisd. Onze jongste heeft 5 maanden bij ons op de kamer geslapen. De babyfoon staat nog wel steeds elke nacht aan, ben bang dta ik hem anders niet hoor. Alhoewel we ze eigenlijk nooit horen, hahahaha!
Vrienden van mij woonden eerst ook in een 2kamerwoning en hun dochtertje heeft bij hun op de kamer geslapen, totdat ze verhuisden. Ik denk dat ze toen 1 of 2 was.
hier ons ventje met een week op zijn kamer gelegd... in het begin miss. 1 keer voor speen (vooral 's morgens) en nu pakt hij hem zelf... ene misschien moet ie ook wel leren zelf zijn speentje te pakken of te leren inslapen soms zonder speen?
wij hebben ook een klein huisje maar wel een extra kamer. dat kamertje is nu nog een beetje een rommel. moeten even alles tactisch gaan opruimen zodat na de zomer de kleine daar kan gaan slapen maar nu ligt hij nog bij ons op de kamer (co-sleeper) is voor mij ook nog wel ideaal ivm BV! wij hebben er geen last van, niet opstaan 's nachts maar zal wel goed zijn als hij straks op z'n eigen kamertje gaat. we willen ook weer straks voor een 2e gaan, dus ook wel handig als we wat privacy hebben
En ik heb gehoord dat je de kinderen voor de 18e jaar het huis uit moet zien te krijgen anders willen ze niet meer weg!
Hallo, onze zoon gaat vannacht voor het eerst op zijn eigen kamertje slapen! Ben benieuwd, voor mij had het nog niet percee gehoeven... Maar denk dat ik dat gevoel nog wel ff blijf houden. Dus toch maar de knoop doorgehakt om het met 3 maanden te doen. vraag me echt af of de kleine hier zelf nou ook wat van merkt. Denk dat mama er meer last van heeft... Haha