Wanneer baby in kinderwagen ipv wagenbak?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Djairo, 14 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Djairo

Djairo Lid

29 sep 2011
    54
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochtertje is inmiddels 4 maanden oud en past nu nog wel in de wagenbak maar denk niet lang meer, nu vroeg ik mij af vanaf wanneer mogen ze in de kinderwagen (zittend?).

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Meestal zegt men 6 maand, zeker als de zitting niet helemaal plat kan, moeten ze wel sterk genoeg zijn in hun romp.
    Wij hebben daar ook op gewacht. Mijn jochie lag tot die tijd lekker knus&krap in de reiswieg ;)

3. cc93

cc93 Bekend lid

10 okt 2010
    996
    2
    18
    Ik heb mijn dochter vanaf 4 maanden in de kinderwagen vervoerd. De bak was echt te klein aan het worden.
    Mijn kinderwagen kan helemaal in ligstand (maxi cosi mura), en het ging goed.
    Maar moet eerlijk zeggen dat ik niet echt goed geïnformeerd ben vanaf welke leeftijd het geadviseerd wordt.

4. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    in de wandelwagen mag pas met 6 maanden en dan alleen in ligstand of iets schuine stand. ze mogen pas in zitstand als ze zelf sterk genoeg zijn om te zitten.
    zolang ze nog niet zelf kunnen zitten moet je ze niet in de zitstand zetten. niet goed voor ruggetje en heupen/bekken.
    veel mensen denken al gauw dat de bak te klein is terwijl dit helemaal niet zo is. je moet het namelijk niet vergelijken met de ruimte in een bijv. een wiegje. het is niet erg als ze bijv. maar een paar cm ruimte over hebben boven hun hoofd of als ze niet meer met de beentjes gestrekt kunnen liggen. met de beentjes opgetrokken/gebogen is juist een normale houding voor een baby. wandelwagenbak is nog altijd de beste manier om een baby te vervoeren.

5. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Ik heb mijn dochtertje van vandaag 2 maanden oud al over gedaan,
    maar moet er wel bij zeggen,dit is de maclaren xt techno,die kan helemaal plat en is vanaf 0 maanden(vanaf de geboorte) tot 3 jaar,is in combinatie met babywagenzak en verkleiner om de rug en hoofd goed te ondersteunen,vandaag ook aan het cb laten zien die zeiden dat het prima is want ze licht helemaal plat en deze buggy is dus vanaf de geboorte te gebruiken.

Mijn wandelwagenbak is de beugel met in de frame te klikken afgebroken,dus in de wandelwagenbak kan ze niet meer vervoerd worden helaas.
    Tja ga niet weer een nieuwe kopen dus dan maar zo gedaan,de buggy is wel duur was alleen aan de buggy al 295 euro kwijt,en de wagenzak van de maclaren was ook nog eens 80 euro erbij.

Er zit op elke wiel veringen om de hobbels enzo op te vangen en hij loopt heerlijk.

Groetjes Bianca

6. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Uhm wil niet vervelend zijn maar mijn oudste zoon was met zijn 4 maanden al echt te groot,was namelijk al 82 cm lang en woog 10 kilo,die paste echt niet meer,
    zoon nummer 2 met 4,5 maand niet meer was toen 75 cm,was ook te lang voor de bak van 68 cm.

Dus hier niet lang plezier van gehad helaas :(

Mijn kleinste meid kan er nog wel in,maar de zijkant waar de bak inklikt is afebroken dus de bak kan niet meer mee vervoerd worden,en ik koop voor die 3 a 4 maandjes geen nieuwe.

7. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    onze dame heeft er tot de 8 mnd in gelegen met gewoon een buurtwandelingetje e.d.
    moet er bij zeggen als we naar de stad gingen oid dat we de autostoel gebruikten maar we hadden de versie van mutsy die 3 ligstanden heeft.
    de buggy hebben we er bij gepakt toen ze +/- 10 mnd was

8. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    @Biancamv2: er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen, haha!

Maar over het algemeen kunnen de meeste kindjes best tot 6 maand in de wagenbak. Hier heeft ze er tot ruim 7 maanden ingelegen, ook omdat ik zo de (koude) winter door wilde aangezien ze daar toch warmer ingepakt in kon liggen.
    Ze lag dan ook helemaal 'klem' met nog een klein beetje ruimte boven en beneden over, maar ze had er geen last van. Iedere keer kreeg ze een ander speeltje boven zich hangen, zodat ze zich ook niet ging vervelen... Beentjes ging overigens altijd krom!

Zou het echt zo lang mogelijk uitstellen.

9. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Hier ook wat krapjes met ruim 70cm? en 5,5 maand..
    Maar vooral met dit weer kies ik voor de wagenbak, zolang
    hij er niet van piept...

Ik ben voor de wagenbak, zolang dit mogelijk is.
    Maar als je kindje het niet meer wil, dan is het weer een ander verhaal. Maar opgetrokken beentjes, maar geen klachten van je kindje? Vind ik; lekker laten liggen...

10. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Ik heb mijn dochtertje met 5 maanden over gezet, het was de maand ervoor al een ramp ze wilde echt niet meer in de bak....huilen joh, zet haar in het zitgedeelte en super vrolijk....wilde gewoon de wereld gaan ontdekken.

11. misa

misa Niet meer actief

Wij zijn het zitje met 7 maand gaan gebruiken. Ik zou zeggen: zo lang mogelijk de bak gebruiken..!

12. Djairo

Djairo Lid

29 sep 2011
    54
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor alle reacties! Denk dat ik haar er dus nog wel even in laat liggen, ze past er nog net in maar als dit idd geen probleem is wil ik het in iedergeval nog 2 maandjes uitstellen.:)

13. seentjuh

seentjuh Fanatiek lid

12 apr 2011
    1.099
    0
    0
    NULL
    NULL
    vanaf vandaag niet meer in de bak! Moet zeggen dat ons zoontje ook niet de kleinste is, en de rug kan zo goed als plat. Ging prima!

14. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    dit zijn uitzonderingen. en hoelang ze erin liggen is ook afhankelijk van het merk wandelwagen. er zijn bakken die erg klein zijn en waar ze zo uit gegroeid zijn.

15. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Wij hebben een Quinny freestyle XL en D. heeft er tot vorige maand ingelegen :p Nu 75cm en 8.5 kilo. Hij sliep er nog heerlijk in, voelde zich helemaal "ingebakerd" denk ik.

16. mroos

mroos Niet meer actief

#16 mroos, 15 feb 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 feb 2012
    Wij hebben een vrij grote bak(Koelstra) maar ook een heul groot kind(3 maanden, 67 cm) en ik merk dat het echt nu al krap begint te worden. Dus ik hóóp dat hij de komende 2 maanden net even wat minder hard groeit, hij is namelijk echt te slap om in de wandelwagen te leggen.

Net even opgemeten; de bak is 74 cm.. dat gaat dus echt niet lang meer passen, bah.

17. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier met 6 maanden. Volgens mij was ze 68 cm en had ze nog wat ruimte over. Maar ze ging omrollen en zich optrekken in de winkels, vond ik niet zo vertrouwd. Dus toen over naar de wandelwageninzet.

18. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    kan nog makkelijk ;)
    zoals ik ergens bovenin al zei, je moet het niet vergelijken met een wiegje. ze hoeven geen ruimte onder en boven te hebben en gestrekt liggen. baby's liggen vaak met beentjes wat opgetrokken. is een normale houding. beter om kind langer in de (in jouw ogen te kleine) bak te laten liggen met opgetrokken beentjes dan te vroeg in de andere wagen.

19. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Inderdaad.. Hoef niet allemaal te passen.
    HIer was hij ook 66cm met 3 maanden...
    Zolang ze het zelf nog goed vinden, geen gevaar is, laten liggen!
    Ondanks dat de wandelwagen plat kan is de bak echt wel beter!!!

20. mroos

mroos Niet meer actief

Nu kan het nog makkelijk ja, maar hij groeit gemiddeld 4 cm per maand tot nu toe, dus dat betekent dat hij met 5 maanden toch echt niet meer past, maar we zien het wel.

Deel Deze Pagina