van 2 naar 1 slaapje. welke tijden?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door madelief78, 24 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. madelief78

madelief78 Bekend lid

26 feb 2009
    561
    63
    28
    poste ik vorige week nog dat ik vond dat mijn zoontje zoveel sliep.
    Nu denk ik dat hij er aan toe is om van 2 naar 1 slaapje te gaan. Hij slaapt al een paar dagen slecht in overdag. dan hoor ik hem nog wel een uur kreunen of spelen. ik ga wel proberen of ik het tot na de kerstdagen kan rekken want we hebben het heel druk de komende dagen en dan kan hij niet in alle rust over van 2 naar 1 slaapje.
    nu gaat hij om half 11 naar bed en slaapt dan tot half 1 soms tot 1 uur en 's middags van 3 uur tot half 5.
    welke tijd slapen jullie kindjes met 1 slaapje. en dan bedoel ik vooral hoe laat leggen jullie ze op bed? en hoelang slapen ze dan ongeveer? ik snap dat dat per kindje en zelf per dag zal wisselen. ik had zelf half 1 naar bed in gedachte maar ik denk dat hij dat niet haalt.
    het is ook een questie van uitproberen denk ik maar ben benieuwd naar hoe jullie dat doen..

2. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

Hoi,

hier bij ons op het kdv slapen de kindjes die 1x slapen van 12.15/12.30 tot ongeveer half 3/3 uur.

maar ik denk dat het gewoon even uit proberen is, kijken hoelang hij het volhoud om sochtends wakker te blijven, en dan naar bed kijken hoe het dan gaat

suc6

3. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik vind eigenlijk dat ie nog best veel op bed ligt: 2x 1,5 uur ongeveer. Mijn zoontje slaapt meestal 1x 2 uur en 1x 3 kwartier en soms is het korte slaapje smorgens en soms smiddags, ik kan er geen pijl op trekken.
    Om dus 1 slaapje weg te laten vind ik best "heavy".
    Ik zou dat denk ik pas doen wanneer 1 slaapje steeds korter wordt (en dan dat slaapje laten vallen), of als hij bijvoorbeeld smorgens steeds later naar bed kan, dan verschuift het slaapje naar later, bijv na het eten, zodat hij die in de middag minder nodig heeft?

4. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

ik vond ook wel dat hij nog veel sliep zegmaar, maar hoeveel slaapt hij nu nog echt dan, want omdat je zegt dat hij nu in die tijd dus veel wakker is ?

5. Kimm29

Kimm29 Fanatiek lid

19 aug 2007
    1.357
    0
    0
    ons zoontje ging toen hij net van 2 naar 1 slaapje ging meestal om 11.30 uur / 12.00 uur naar bed.. langer hield hij niet vol.. (wat wel inhield dat hij 's avonds eerder moe werd, maar hij ging meestal pas om 20.30 uur slapen en dat hebben we nu vervroegd naar 19.30 uur) hij was trouwens toen net 1 jaar..
    Nu gaat hij meestal om 12.30 uur/13.00 uur naar bed en slaapt meestal 2 a 3 uurtjes.. Hoop dat je hier wat aan hebt..

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Hier wisselt het nog met de dag. De ene keer is ze niet moe en speelt tot half 12 - dan geef ik wat vroeger een boterham en gaat ze daarna 1,5 uur slapen (dat is sowieso maximum hier) . De andere keer gaat ze om half 11 naar bed, slaapt 3 kwartier of 1,5 uur . En dan smiddags rond een uur of 3 weer een slaapje 3 kwartier of 1,5 uur.
    Slaapt ze smorgens 3 kwartier dan smiddags vaak 1,5 uur en andersom ;) Als ze naar het kdv is geweest smorgens, slaapt ze daar vaak niet en dan slaapt ze om 13.00 uur 1,5 uur..

7. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Mijn zoontje sliep en slaapt altijd ook relatief veel. Toen hij nog net op 2 slaapjes zat had hij dezelfde tijden als jouw zoontje. Op een gegeven moment merkte ik dat zijn 2de slaapje steeds moeilijker ging. Hij bleef veel langer wakker en soms wilde hij al helemaal niet meer slapen. Tijd voor 1 slaapje, dachten we.

Toen wij over gingen naar 1 slaapje, waren zijn slaaptijden van 12:00 uur tot 14:30 uur ongeveer. Ik moet zeggen dat ik de eerste maand wel elke dag vanaf een uur of 11 met een moe kind zat. Pas na een maand ging tot 12 uur makkelijker en nu met bijna 18 maanden slaapt hij van 12:30 uur a 13:00 uur uur tot 15:30 a 16:00 uur. En om 19:00 uur is hij alweer helemaal rijp om de nacht in de gaan.

8. shai

shai Actief lid

16 sep 2008
    119
    0
    0
    conductrice
    vleuten
    mijn dochter wordt s'ochtends rond 8 uur wakker en gaat om 1 uur s'middags weer slapen meestal wordt ze 3 uur half 4 weer wakker ze is nu 17 maanden en het is pas sinds een maand dat ze nog maar 1 slaapje doet overdag daarvoor was het s'ochtends rond half 11 een uurtje en s'middags rond 2 uur een uurtje

9. Miniman

Miniman Niet meer actief

Ons mannetje slaapt heel wisselend overdag maar ik voel het wel precies aan wanneer het even nodig is. Als hij begint te dreinen en te huilen en in zijn oogjes wrijven dan is het tijd voor een slaapje. Er is volgens mij ook niet echt een vast patroon voor. Ik bedoel als je kindje klaarwakker is dan is het niet zinvol om hem in bed te leggen want hij gaat dan toch niet slapen. Bij mij zijn er meestal 2 middagslaapjes maar soms ook maar 1 dat hangt helemaal van zijn stemming af.

10. madelief78

madelief78 Bekend lid

26 feb 2009
    561
    63
    28
    we zijn vrij laat met 9 of 10 maanden denk ik van 3 naar 2 slaapjes gegaan.
    hij gaat nu om half 11 naar bed en slaapt dan van 11-kwart over 11 tot 12 uur- half 1 en 's middags gaat hij om 3 uur naar bed en slaapt dan meestal half 4 tot half 5- 5 uur.
    nog steeds vrij veel dus. ik twijfel omdat hij nu zo slecht inslaapt. maar dat kan ook een andere oorzaak hebben. hij loopt nu bijna helemaal los en begrijpt ook zoveel (vergroting passieve woordenschat) dat het ook de indrukken van de dag kunnen zijn..

kiwi wanneer gingen jullie van 2 naar 1?
    door jou verhaal ga ik erg twijfelen. de vorige keer dachten we ook rond de 8-9 maanden dat er een slaapje af kon. we hebben het geprobeert maar dat bleek nog helemaal niet te gaan. we moeten nu misschien ook even uittesten maar hij heeft wel vaker periodes dat hij iets slechter gaat slapen dus misschien is dat nu ook wel het geval.

11. Sneeuwwitje

Sneeuwwitje Actief lid

12 aug 2008
    308
    0
    0
    Ons zoontje doet met 17 maanden nog regelmatig 2 slaapjes. Is nu al wel een maandje zoekende. Dus de ene keer 1 slaapje of 2 slaapjes.
    Dat komt ook omdat hij vaak al rond 6.00 's morgens wakker is, dus dan is het voor hem heel moeilijk vol te houden tot 12 uur.

Maar als hij er 1tje doet dan dus meestal rond 12 uur naar bedje, maar dan doet hij meestal maar een slaapje van 2 uur. Wat dan weer een lange middag voor hem is tot 18.30.

Dus hier een jongetje wat nog veel slaap nodig heeft en nog niet helemaal klaar is voor 1 slaapje....

12. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    donique ging eerst van 10 tot 12 en van 15-16.30 naar bed. toen ging ze na een tijdje 's avonds niet goed meer slapen. dus die van de ochtend een uurtje gerekt. en nu slaapt ze van 11 tot 13. daarna is en blijft ze wakker tot 19 uur. perfect!

13. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Levi slaapt meestal van 12.00 tot 15.00

Deel Deze Pagina