tips?? continue spruw

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door rensje, 23 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    mijn zoontje is 3.5 maand oud, en we krijgen de spruw maar niet onder controle. Telkens is hij er van af en 2 weken later begint het weer overnieuw. Snap er echt niets van... kook continue zijn flessen en speentjes uit. Ook zijn tutje...
    Hij krijgt daarvoor daktarin en dit helpt wel, maar het komt gewoon weer terug...
    Iemand tips hoe ik dit onder controle kan krijgen, hoorde laatst van iemand die zei een theelepeltje sinasappelsap. Maar doet dat niet ongelooflijk pijn??? alle tips zijn welkom...
    alvast bedankt..
    groetjes rensje

2. ToTheMoon

ToTheMoon Fanatiek lid

2 mei 2009
    1.062
    0
    0
    Hoi Rensje,

Wat vervelend zeg! Hier ook een tijd terug spruw gehad. Wij kregen toen een Nystatine Labaz-kuur. Ik wil je niet ontmoedigen, maar wij zijn er 8 weken mee bezig geweest. Het is erg hardnekkig. In jullie geval dus ook, aangezien het op de één of andere manier telkens terug komt... :x

Je hebt er vast wel een paar van de dokter gekregen, maar ik heb een paar tips die misschien helpen om er weer vanaf te komen. Alles wat jouw zoontje in zijn mond heeft gehad goed uitkoken. Het beddengoed, boxkleed, spuugdoekjes, speeltjes, speentjes en de kleertjes elke dag verschonen en goed uitwassen. Zelf elke keer goed de handen wassen. Smeer ook elke keer, als je een speentje geeft, daar wat van het goedje op. Ook mag je in plaats van die 4 keer op een dag de totale hoeveelheid in kleinere porties verdelen en bijvoorbeeld na elke voeding een beetje in het mondje doen. Zo blijf je die schimmel constant bestoken en ben je er sneller vanaf! Ook, nadat je denkt dat het weer weg is, zeker een week door blijven geven. Mijn huisarts heeft ons zelfs 2 weken door laten gaan met de behandeling. Het is tot nu toe nooit meer terug gekomen...

Heeft jouw zoontje bij de spruw ook constant luieruitslag? Kan zijn, omdat het in feite een schimmelinfectie is, het zich ook via zijn darmkanaal heeft verspreid en in het schaamgebied terecht is gekomen... De luieruitslag kan dan een soort van schimmel zijn. Misschien dat het zo dan ook telkens terug kan keren? Een zalfje erbij is dan wellicht een oplossing.

Heel veel succes meid! Hopelijk blijft het hierna echt weg! Als je nog wat wilt weten mag je het gerust vragen!

3. Ik heb misschien DE tip voor je. Bij mijn zoontje heeft het goed geholpen. Ik kreeg ook Nystatine van de huisarts, dit hielp voor geen meter. Toen las ik ergens iets over Pau 'd arco thee. Dit is natuurlijk, schors van een boom. Te koop bij de reformwinkel. Dit moet je laten trekken als thee. Dan doop je er een gaasje in en met dit gaasje strijk je langs de plekken waar spruw zit, een paar keer per dag. Ons zoontje vond dit helemaal niet erg of vies en het was binnen 3 dagen weg! Daarna niet meer terug gekomen. Wie weet werkt het ook voor jou kindje. Suc6!

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.186
    35.873
    113
    Gentiaan violet kun je ook proberen, moet je maar eens op googelen.

5. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    dank je wel meiden voor jullie reacties. hier zat ik dus op te wachten. Mijn zoontje heeft al 2x een kuurtje van nystatine gehad maar werkte totaal niet. de daktarin wel, maar vind het zo vervelend dat ik dat weken moet smeren in zijn mondje. Hij krijgt dit ondertussen al 6 weken en telkens is het weg en dan komt het terug. Ik ga die thee proberen, dat kan nooit geen kwaad. dus bedankt voor de tips...
    groetjes rensje

6. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    spuugt hij veel? Dan ook beddengoed wassen en heet strijken 2 x per week, matrasje ook even strijken, anders besmet dat hem steeds weer...

7. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    misschien toch anders een nieuw flesje, speentje etc proberen.
    wel vervelend hoor als dat steeds terugkomt!!

veel succes!

joyce

Deel Deze Pagina