Wanneer baby mee onder de douche

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jubbos, 9 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PoezieQ

PoezieQ Bekend lid

31 jan 2007
    580
    0
    0
    Hier de 2e dag al, en de kraamhulp heeft er heel mooie foto's van gemaakt. Dat hele kleine meisje in de hele grote hand van papa, prachtig! Papa had trouwens wel zijn zwembroek aan ivm de aanwezigheid van de kraamhulp :D

2. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Haha, ik las die eerste twee regels en dacht :(, maar oke, zwembroek dus aan :D.

Hier in de tweede week, ze vond het heerlijk, maar het badje heeft ze altijd net zo prima gevonden.

3. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Fenna vindt douchen ook heerlijk! Ze is dan helemaal ontspannen.

4. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier ook met een dag of 3 al.hij vind het nog steeds heerlijk. ondertussen heeft fyn denk is 5 keer in zijn eigen bad gezeten wat hij gaat altijd met een van ons onder de douche of in bad

5. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hier toen hij 1 week oud was en vond het vanaf het begin al heerlijk.........

papa lekker laten douchen hoor met de kleine!

6. busster

busster Fanatiek lid

6 dec 2007
    1.462
    0
    0
    touringcarchauffeur
    zoetermeer
    Ik ben hier ook al vrij snel met mijn meisje onder de douche gegaan rond de 2de week denk ik . Wat ook helpt tegen geglibber is een hydrofiel luier tussen jezelf en de kleine doen dat is namelijk een stuk minder glad dan huid op huid . Ik ga altijd met mijn rug naar de straal toe onder de douche staan als ik er in stap zodat Mara nog niet nat word als het water dan toch te heet is kan ik er zo weer uit zonder dat ze er last van heeft.

7. Macdee

Macdee Bekend lid

23 mrt 2008
    755
    1
    0
    Gijs was 4 dagen oud. De kraamzorg zei dat het heel leuk was en we hebben het gelijk geprobeerd. Hij vond het geweldig en juist die straal op zijn hoofd vond hij heerlijk.

8. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    ik heb met jamie eigenlijk nooit gedouched omdat wij alleen een bad hebben. we hebben wel zo'n douchegordijn maar is al niet echt handig als je er alleen in staat (laat staan met een baby op je arm) van het weekend zijn we gaan zwemmen en ik heb hem achteraf mee onder de douches genomen en ingezeept en weer af gespoeld. hij moest er niks van hebben :D

9. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Marin was ook een week of twee oud geloof ik. Vond en vindt douchen heerlijk. Wij zeepten eerst onder de douche de onderkant in en spoelden dat af, dan de bovenkant. Zo was ze niet overal glibberig. Ik ging zelf liever met haar zitten zodat ik haar bij het wassen niet kon laten vallen.
    Naast het feit dat het er in eerste instantie zo leuk uitziet, is het ook een beste tijdwinst!

10. Almi

Almi Actief lid

30 mrt 2008
    356
    0
    0
    Gelderland
    Wij wilden Alex ook vrij snel meenemen onder de douche, maar het kwam er maar niet van. Ik vond het eng om in mn eentje te doen want 'hoe dan verder...' Sta je daar poedelnaakt met poedelnaakte baby kou te kleumen... Mijn man is vaak weg, dus uiteindelijk heb ik Alex gewoon een keer bij hem in de armen gedrukt onder de douche :p
    Alex vond het fantastisch, ik blijf het eng vinden. Veelste bang dat hij tussen mijn armen doorglipt... :$

11. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Hier vanaf de tweede week! De eerste tijd hebben we het vaak samen gedaan (de een kleedt haar uit, geeft haar aan de ander onder de douche, haalt haar er weer onder uit en kleedt haar weer aan). Maar nu doe ik het ook wel eens alleen, laat ik haar na de tijd gewoon heel even spelen in haar badjasje in de badkamer terwijl ik mezelf even héél snel afdroog en wat kleren aandoe.

12. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ik zou willen dat ik geweten had dat het zo snel mocht...
    We zijn er veel te laat mee begonnen en nu is Alyna helaas bang van de douche.

13. Foxter

Foxter Niet meer actief

Sterre is 2 keer in bad geweest in de kraamweek, en daarna nooit meer... Veel mensen vinden dat raar, maar ik vind het veeeel makkelijker onder de douche.
    Ze vindt het zelf ook leuk, gooit zich steeds achterover met haar hoofd onder de straal :) Ik zet de straal wel nog steeds zachter als normaal zeg maar.

14. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Inmiddels ben ik ook met Julian onder de douche geweest en het ging goed, wij doen het inderdaad ook nog samen 1 doucht ander kleed aan. Als hij iets groter is dan ga ik het alleen proberen. Die van de hydrofiel luier is een goede tip!!

15. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Onze oudste ging na 2 weken mee onder de douche. Resultaat was dat ze opeens de nacht ging doorslapen. We gaan met Madelief ook met 2 weken onder de douche, nu maar hopen dat ze op haar grote zus lijkt en dat ze ook de nachten doorslaapt. Ik zal er maar niet van uit gaan, kan het ook niet tegen vallen.

16. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Ik denk niet dat dat te maken kan hebben met wel of niet vroeg douchen.
    Ze hoeven maar één keer flink geschrokken te zijn in de douche en het is een poos mis. Zo is marin op vakantie uitgegleden in de douche en durfde ze thuis ook niet meer in de bak te stappen. Wij hebben antislipmatten in de douche zodat ze goed grip heeft. Ook douchen we nu vaak samen en spelen we ook met wat plakpuzzels die op de douchewand geplakt kunnen worden. Zo maak je er weer meer een feestje van. Marin vindt de douchekop soms ook een crime, maar gier het uit als ze mij in mijn gezicht mag sproeien. Daarna doet ze dat ook bij zichzelf. Spelenderwijs komen ze dan wel van hun angsten af.

17. shenoby

shenoby Niet meer actief

Nikki ging ook al heel snel mee onder de douche.
    vind het nog steeds geweldig.
    de ene keer sta ik gewoon met haar onder de douche,
    de andere keer neem ik een plastic kuipstoel mee.
    Ik ga ook met haar onder de douche als ik alleen met haar ben.
    neem gewoon de badcape mee die sla ik snel om haar heen.
    en op haar slaapkamertje trek ik mijn badjas aan.

18. Vlerkje

Vlerkje Actief lid

14 jun 2008
    419
    0
    0
    Receptioniste/Studente
    Duke ging 6 dagen na zijn geboorte al mee onder de douche, hij vindt het 1 groot feest.

19. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

hier toen hij ongeveer 14 weken oud was. had de eerste 8 weken in het ziekenhuis gelegen en was daar tummytub gewend. op een bepaald moment was ik dat ding zat en dacht ik, ik neem hem mee onder de douche. super! hij ontspande meteen. mijn man haalt hem dan onder de douche vandaan en droogt hem af en dan kan ik nog even verder douchen. haha

Deel Deze Pagina