Hallo meiden, ik heb het volgende in gedachten: 5 april uitgerekend en stel om en nabij die datum dan op moment waneer we op vakantie willen gaan c. 20 mei onze meisje is dan 6 weken. Stel bevalling goed verlopen, herstel ook, baby doet het gewoon goed, bv gaat goed - dus gewoon gaat alles goed. Mijn vriendin gaat trouwen 26 mei in Udine, daarom dachten we mooi vakantie te combineren en dat het nog niet erg heet is aan de kust voor baby. Plan: - met de auto naar Udine en Linguno (Italie) het is dan 1.200 km zo'n 12 uur rijden non stop: we gaan het in 2 dagen doen met overnachting tussendoor. Met elke 2 uur stoppen voor baby en hondje. Baby in maxi-cosi pebble. - in Italie verblijven we in appartement of in B&B in de stad en aan de kust. In hotel waar voorzieningen zijn voor baby's: babybedje, tuintje, zwembad etc. Zouden jullie dat doen of niet? Ik twijfel erg want het is toch best wel prijzig zal zijn voor 12 dagen c. 1500 euro incl. benzine kosten. Wel als we iets gaan boeken dan met annulering 2 dagen ervoor. _____ Het is ons eerste kindje en ik weet niet wat ons te verwachten staat maar stel je baby en jij doen het goed, bv gaat goed, zouden jullie zo iets doen? Kan baby van 1,5 maand dan in de zwembad en zee even met mamma of beter niet? Tijdens bruiloft is vrij makkelijk want het vind plaats in villa waarbij we kunnen gebruik maken van een van de kamers voor baby dat ze in haar reiswieg gaat slapen met babyphone.
Ik zou zelf alleen boeken als je kunt annuleren en daarvan geen of weinig kosten hebt. Er is namelijk een gerede kans dat jij of je kindje niet fit genoeg zijn om zo'n trip te maken, zeker als je 2 weken overtijd gaat lopen ook nog eens, en dus maar 4 weken na de bevalling zou gaan reizen.
Wat Rozemarijke zegt. En beter nog denk ik last minute boeken. Je hebt nu echt nog geen idee wat je allemaal te wachten staat met een kindje. Hoe je gevoel kan veranderen waar je normaal gesproken misschien heel anders over gedacht zou hebben.Mijn ervaring is na 2 vrij makkelijke bevallingen waar ik zonder kleerscheuren vanaf ben gekomen dat je echt wel even tijd nodig hebt om bij te komen lichamelijk en geestelijk en het slaapgebrek doet ook wat met je en niet alleen met je zelf maar ook die van je partner. Zwemmen wordt pas aan geraden na de eerste prikjes dus dat zou ik zowieso niet doen en zeker niet in het buitenland. Maar verder tja theoretisch zou het kunnen, maar realistisch vind ik het niet.
Stel alles gaat prima dan kun je het doen idd, maar er bestaat toch echt wel een flinke kans dat jij of je kleine er echt nog niet aan toe zijn! Mijn ventje is nu 4.5 maand en ik ben blij dat we ondertussen nog geen vakantie hebben gehad of dat we verder weg moesten gaan! Zwemmen kan wel vanaf 6 weken, maar er wordt idd aangeraden vanaf 12 weken en dan in warm water vanaf 30 graden, omdat ze snel onderkoelt kunnen raken. En idd zeker in het buitenland zou ik dat risico niet nemen!
Dan zou ik wel een babyreiswieg huren zodat je baby niet al die uren in de maxi cosi zit..... zelf zou ik er met 6 weken écht niet aan toe zijn geweest. Nog onvoldoende fit....
Wij zijn toen onze dochter 8 weken oud was met de camper op vakantie geweest. We reden vooral korte stukken, een aantal keer wat langer. Maar de max voor onze dochter was een uur of 5-6. Ze lag dan wel in de maxicosi. Ik zou het zeker niet van tevoren boeken. In juni is er nog genoeg vrij hoor. Maar als alles goed gaat met jullie Tegen die tijd zou ik het wel aandurven.
Ik was er zo kort na m'n bevalling ook absoluut nog niet aan toe. Had erge last van m'n hormonen en was totaal niet fit.. Moest er echt niet aan denken.. Voor m'n bevalling dacht ik dat alles gewoon door zou gaan als het kindje er eenmaal was, maar dat bleek even anders te gaan.. Nu komt m'n leven zo langzamerhand weer een beetje op de rit. Ben weer aan het werk, doe weer leuke dingen en voel me ook beter.
Ik ging na vijf weken pas voor het eerst een blokje om, naar Italie had ik niet gewild. Sowieso vond ik het fijn om mijn dochter in een bekende omgeving te leren kennen, aan elkaar te wennen, handigheid te krijgen in het verzorgen etc.
Ik zou het ook afwachten en niets van tevoren boeken. Ik weet niey of ik het snel zou doen met een eerste kindje... Wij zijn van plan om te kamperen 8 weken na de geboorte als alles goed gaat... Maar dit is dan ook onze tweede... Let erop dat je ALLES meeneemt wat je onverhoopt nodig kan hebben wat betreft voldoende voeding, cremes, en een mini apotheek voor je kleine...! Het is n stuk lastiger in het buitenland uit te leggen en je moet er niet aan denken dat je 's avonds iets nodig hebt terwijl er niets open is... Als je wel gaat, veel plezier!
6 weken na de bevalling kon ik net weer een beetje lopen na keizersnede, dus ik had zeker niet op vakantie gekund. Daarbij zie ik ook niet zo het nut in van met zo'n klein kindje zo ver weg op vakantie te gaan. De kleine heeft er niks aan, die is net zo lief thuis bij mama. Het lijkt me ook niet goed om zo lang achtereen in de maxicosi te liggen. Als je heel graag naar die bruiloft wilt kun je er misschien nog beter heen vliegen en de kleine thuis laten bij papa. Niet zo gezellig, dat snap ik! Maar volgens mij zie je het ook wel allemaal erg rooskleurig. Voor hetzelfde geld raakt je kind totaal ontregeld, wil niet slapen in de auto/villa of waar dan ook en dan zit je heel de dag met een huilend kindje. Natuurlijk kan het ook wél goed gaan, maar zelf zou ik dat risico niet willen nemen (hier spreekt de moeder van een snel overprikkeld kind)
Hier een topbevalling, goed herstel, borstvoeding gaat super en onze meid doet het heel goed (morgen 8 weken). MAAR ik zou er echt niet aan moeten denken nog. Ze heeft nu momenten dat ze clustert en op die momenten wil ze soms uren, met korte tussenpozen, aan de borst en bij mama zijn. Op die momenten ben ik het liefste thuis. Ze is nog erg zoekende naar een ritme en als ze heel veel prikkels krijgt dan kan dat ervoor zorgen dat ze moeilijk in slaap valt. Ik heb dus vooral behoefte om in alle rust samen met haar in een ritme te komen en de dagelijkse dingen met regelmatig een kort (max 3 uur) uitstapje buiten de deur zijn hier echt genoeg. Mocht je willen gaan dan zou ik ervoor zorgen dat je kunt annuleren of last minute kan boeken, zodat je op dat moment een besluit kunt nemen dat bij jullie past. Daarnaast zou ik me er niet prettig bij voelen mijn kindje zo lang in de maxi-cosi te laten zitten op de reisdagen. Edit: ik lees het terug en zie dat het kan overkomen alsof ik voornamelijk thuis met m'n kindje (aan de borst) zit. Dat is niet zo hoor en ben ook wel eens een groot gedeelte van de dag bij familie/vrienden en doe gewoon mijn ding (hond uitlaten, boodschap, even winkelen, bezoekjes). Maar een vakantie, en dus niet mijn eigen omgeving (of de mogelijkheid hebben daar naartoe te gaan) zie ik nog niet zitten.
wij hebben een autovakantie naar frankrijk geboekt in juni. Kleine zal dan max 7 weken oud zijn. Ik zie er geen graten in. Het is ook al onze tweede, en na de bevalling van de oudste ging ik een week later al wandelingen doen met de wandelwagen. Genoeg stops onderweg inlassen, en natuurlijk een goede annuleringsverzekering voorzien!
Ben het wel met de meeste reacties eens, ik was er in 6 weken echt nog niet klaar voor om weg te gaan met de kleine. Je moet je kleintje leren kennen, als je borstvoeding geeft, zal de kleine te pas en te onpas komen om te drinken, dit is nu eenmaal zo in de eerste weken. Het is ieder zijn eigen keuze maar je kunt van te voren bij een eerste kindje echt niet inschatten wat er veranderd in je leven! Succes met je keuze. Groetjes
ik zou t persoonlijk niet doen, ons eerste kindje was keizersnede en snel overprikkelt, was met 6 weken al blij als ik de afwasmachine uitgepakt had aan t eind van de dag, zo erg was alles van regel. onze 2e is nu bijna 6 weken, superbevalling gehad niet helemaal zonder kleerscheuren, maar alles veel stabieler, maar moet er niet aan denken om op vakantie te gaan! pff, tassen inpakken, alles en dan echt ALLES meenemen, kindje zo lang in de maxicosi, kindje in een vreemde kamer laten slapen, nee. en zwemmen ook niet verstandig, buiten de prikjes is t water waarschijnlijk niet heeeel erg warm.
Wij zijn met 3 weken 2 nachtjes weggeweest. ging helemaal goed maar dit was lang niet zover weg en we hebben voornamelijk in t huisje doorgebracht. Voor de kleine maar ook voor mij... Je zal waarschijnlijk nog korte nachten maken en weet niet of je bv wil gaan geven? Maar ik was met 6 weken daar nog lang niet zo soepel en makkelijk mee als nu... En die hormonen....die zaten mij met 6 weken ook nog weleens in de weg.. Ik zou zeker nog niet boeken!
Eens met meeste van de voorgaande reacties. Ik zou het niet doen. Zelf ben ik twee keer 2 week overtijd gegaan en toen ook nog 2 keer een ks gehad, 4 weken daarna was ik al blij als ik zonder pijn een rondje door de straat kon lopen of een hele dag rechtop kon blijven zitten. Ook de borstvoeding verliep zeker die eerste 6 weken niet vlekkeloos.
Ik zou het, mits je een goede annuleringsverzekering hebt, wel doen. Ik ga zelf aanstaande zaterdag voor een week met de kleine naar Oostenrijk, met de familie mee op wintersport. We rijden rustig in 2 dagen en stoppen als uk aangeeft dat dat nodig is. Hij is mijn eerste kindje, maar alles verloopt tot nu toe super voor zowel hem als voor mij, dus ik zie niet in waarom hij niet mee zou kunnen...
Bedankt voor reacties. Zoals ik lees het is erg afwisselend ivm eigen gedachten erover en herstel na de bevalling. Als we iets boeken dan via booking.com waarbij je kan 2 dagen van te voren annulering kosteloos. Als ik of baby ziek zijn doen we het natuurlijk niet. Ik twijfel ook of we het doen omdat ik heb eigenlijk eigen zaak en neem verloof vanaf 20 maart tot 20 april en als we gaan moet ik dan nog extra 1,5 week vrij nemen en dat kost geld haha, maar goed dat is in principe te regelen. Mijn man dan ook 6 weken vrij na de bevalling en moet dan extra 2 weken opnemen weet niet of het hem lukt 8 weken achter elkaar te plakken. Tot nu toe mijn zwangerschap verloopt erg goed ik voel mij niet eens zwanger. Ik heb net iets verhoogde bloeddruk en daar wordt ik streng elke week gecontroleerd en de kans dat ik eerder word ingeleid of op 40 weken groter dan als ik 2 weken moet nog lopen extra.. Zelf denk ik nu erg makkelijk over omdat ik na operatie die ik had (laparascopie) was eigenlijk al na 2e dag erg fit en deed van alles en 5 dagen erna gewoon stevig sporten. Dus ik denk dat ik wel een goede herstel zal hebben na de bevalling. Maar inderdaad het is net iets te kort na de bevalling ook mede omdat ik vanaf 1 mei wil weer gaan trainen (wedstrijd tennis) en vanaf 1 juni wedstrijden spelen wil ik eerste tijd zoveel mogelijk met onze dochter doorbrengen en aanleren haar een combi borstvoeding-flesje... Ik overleg het met mijn man, misschien kunnen we beter dan gaan in augustus of september, het is dan ook leuker met wat oudere baby ze kunnen al kruipen etc. Ik twijfel ook mede omdat al die vakantie huizen, appartementen en hotels zijn voor ons veel beneden de luxe wat we tuis hebben.. we hebben echt een luxe appartement met alles erop en eraan en dan zit je in wel vrij dure appartement maar mis je dit en dat en nog wat eromheen... dat hadden we vorige zomer in Frankrijk in B&B, was wel leuk maar echt een hel bed, keuken, apparatuur, tv, vloer, klein, krap ik wilde al na 2e dag naar huis en lekker op het strand gaan... Bedankt nogmaals! dus beter niet doen maar stel gaat het goed dan gewoon gaan voor weekje of zo.. maar ik nijg zelf meer in de zomer ergens gaan dan nu. Ook inderdaad wat jullie zeggen over de zwemmen en eerste vaccinaties is handiger thuis afwachten..
Succes met het maken van een beslissing. Ik zou in elk geval met annuleringsverzekering boeken. Ik zou niet te licht denken over een bevalling hoor, dat je van een laparascopie snel hersteld zegt niet direct wat over een bevalling. Dat is een kijkoperatie toch? Dat is minder intensief dan een heftige bevalling of een zeker een keizersnede (niet dat je daar vanuit moet gaan natuurlijk). Verder denk ik eigenlijk niet dat je kindje in aug/sep al kruipt als je begin april bent uitgerekend hoor..
Nog even een klein puntje wat zwemmen betreft: ik vloeide tot ruim zes weken na de bevalling, dus dan mag je zelf het water nog niet eens in. Wij zijn toen onze dochter zeven weken was vanuit Zweden (waar we toen woonden) naar NL gereden ivm een sterfgeval in de familie. HEL was het. Een baby krijsend van de krampjes in de auto, heel vaak stoppen, ik zo hormonaal van slag als wat. Het is dat het echt moest, maar uit mezelf zou ik er niet voor kiezen.