spelen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door butterfly24984, 16 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. butterfly24984

butterfly24984 Bekend lid

16 okt 2011
    682
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje is nu 12 weken en ik vraag me af wat deden jullie met jullie kleine rond deze tijd.
    Hij ligt hier vaak in de box met de mobiel aan en volgens mij vind hij dat geweldig.
    Hij zit ook regelmatig bij mij, ik met mijn knieen omhoog en hij daar tegen aan zodat hij me goed aan kan kijken.
    Dan zing ik veel voor hem en speel met zijn handjes.
    Ik wil hem alleen wel wat meer stimuleren.
    Hij ligt trouwens ook 2 keer per dag even op de buik.

2. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    hoi,

toen ben ik begonnen met de bumba computer voor babys. is denk ik eig vanaf 1 jaar, maar ze volgt graag die lichtjes en hoort graag de muziekjes. en moet zeggen elke dag zo paar minuutjes en ik druk dan op de toetsen , nu probeerd ze dat al zelf :), luktw el niet altijd. ook heeft ze de telefoon van de drie princessen weer mueziek en lichtjes

ze ligt nu soms ook op de speelmat met zo een boog boven haar.

ook heeft ze popjes liggen in box, en soms heeftz e er denk ik ruzie mee :) ofwel zit ze er tegen aan te geven, dit kan ze soms echt een half uur mee bezig zijn met daar tegen te praten.
    ook kaarsjes vind ze leuk, dus op de kast naast haar park ( zit wel een dikke meter tussen , dus kan ze nooit aan) doe ik kaarsjes aan. en dat weet ze want om 6 u leg ik ze effe in park voro fles en dan ze direct naar de kast, maar dan zijnd e kaarsjes niet aan. en als ik ze vergeet na 9u aan te doen blijft ze zo hard zeuren tot ik eraan denk oh ja kaarjes en dan slaapt ze zo in terwijl ze die ziet.

ook tv volgen doet ze al effe. bv als ik de stoof schoonmaak en aandoe enzo, zit zij in relax en kijkt ze tv ( samson, bumba, tik tak, k3 , en studio 100 tv altijd liedjes is ook ne favo van haar )

en als neefke hier is en bv met boerederij speelt ofzo zet ik haar ernaast. en die zegt dan 100 keer dit is een koe en die doet ............ :)

en voor de rest weet ik het ook zo nog niet :)
    heb wel voor hare sint ne babywalker gekocht en kiekeboekrokodil. die vind ze wel geweldig ( ja kon het ni laten ) en als die dan geluid maakt schaterd ze hete cht uit.

gr

3. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Wat jij doet doe ik ook toevallig.
    Wat wij willen gaan doen is met een zacht boekje beginnen gewoon plaatjes kijken of zo'n voelboekje dat knispert.
    Dat schijnt goed te zijn en dan moet je ze wel even de kans geven om het in zich op te nemen dus langzaam de bladzijdes omslaan.

Met tv en dat soort dingen wachten wij omdat we ergens hebben gelezen dat dit veel te druk is en dat een baby dit nog niet goed kan verwerken. Ik wil zelf ook gewoon beginnen met de basic dingen en een baby van deze leeftijd moet "zichzelf" en wat hij /zij allemaal kan nog uitvogelen. Mijn dochter stopt op het moment alles in haar mond voornamelijk haar hele hand.. :D
    Verder heb ik een houten babygym met houten ringen en een belletje boven de box en de mobile heb ik eruit gehaald zodat ze zelf wat actiever moet zijn als ze in de box ligt. Ze vindt het tot nu toe leuk en ik vond de box anders te vol worden met al die toeters en bellen.

Oh ja wat ze ook leuk vindt is als ze op haar rug in de box ligt haar handjes pakken en dan trekt ze zich aan je op. Hadden we ook gelezen in het oei ik groeiboek en dat werkt goed.

4. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    oh ja
    zo een boekje dat jij bedoeld dat zo knisperd, dat heeft ze ook

savonds ligt ze gewoon mee in de zetel en dan spelte ze er al is mee , in park zelf zo niet. ook niet als ik het haar aangeef. dat is iets dat ze alleen in de zetel wilt lijkt me.

5. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.835
    3.629
    113
    Butterfly en Frannie: ik doe precies hetzelfde als jullie. Mijn zoontje vind het sinds een week ongeveer ook helemaal leuk om dingen vast te grijpen en ermee te schudden, zoals een rammelaartje of hangende speeltjes. Verder schatert hij het uit als ik gekke gezichten naar hem trek en daar gekke geluiden bij maak (lucht door mijn lippen heen persen zeg maar, dat soort dingen). En in de box heeft hij uitgevogeld dat het activity center geluid maakt als hij daar tegen aan schopt, dus daar vermaakt hij zichzelf nu erg mee. Maar de mobile staat nog steeds met stip op 1.

Oh, ik zet ook vaak muziek op en dans dan met hem de kamer door terwijl ik meezing, is ook een groot succes! Leuk hè, als ze wat meer van echt spelen gaan genieten?

6. Bloembloem

Bloembloem Bekend lid

21 okt 2010
    561
    2
    18
    Orthopedagoog
    Een aanrader is het boek 'Baby Yoga'. Daar staan allerlei fysieke 'spelletjes' in die je met je baby kunt doen en dat is ook nog eens heel goed voor hun ontwikkeling! (ik had het boek bij de bieb gehuurd).

Verder draag ik mijn zoon vanaf de geboorte veel rond in de draagdoek, ook in huis, zo kan hij alles zien wat ik doe en 'leert' hij dus heel veel. Hij vindt het heerlijk.

7. butterfly24984

butterfly24984 Bekend lid

16 okt 2011
    682
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik doe trouwens ook baby massage, is ook een soort van spelen.
    schijnt goed te zijn voor de motoriek en verdere ontwikkeling en hij word er heerlijk ontspannen van!

8. Vagans

Vagans Niet meer actief

zingen, voorlezen, lichaampje ontdekken/aanraken, wandelen, met een knuffeltje spelen, op dr buikje leggen, babygym

dit soort dingetjes heb ik doen met dr gedaan

oja en gekke bekken trekken! werkt altijd! :)

Deel Deze Pagina